Przejdź na nową stronę

AKTUALNOŚCI

2017-08-09

Speeder 100 polecany przez BikeExchange

"Speeder lubi prędkość, a jego prowadzenie jest zaskakująco zwinne" - pisze popularny australijski portal BikeExchange. Rower jest chwalony także m.in. za komfortową geometrię i dobór komponentów zwiększający wszechstronność tego modelu.


Poniżej prezentujemy obszerne fragmenty recenzji, którą opublikował popularny australijski portal BikeExchange. Przetestował on jeden z podstawowych szosowych rowerów Merida z prostą kierownicą.

"Merida Speeder 100 to szosowy rower fitness z prostą kierownicą i komfortową geometrią znaną z kategorii endurance. Ma hamulce tarczowe dla pewnego hamowania, a także opony, napęd i inne elementy, które czynią go wystarczająco wszechstronnym dla wielu potrzeb [...].
 
Dla kogo jest ten rower? Dla tych, którzy często pokonują średnie i długie dystanse i lubią szybką jazdę.

Co lubimy w tym rowerze? Dobrze wygląda, ma mocne opony i komfortową geometrię [...].
 
Wrażenia z jazdy

Choć jestem przyzwyczajony do szosowej kierownicy i jazdy w dolnym chwycie, zmiana na prostą kierownicę nie była tak trudna, jak myślałem. Speeder 100 lubi prędkość, a jego prowadzenie jest zaskakująco zwinne, biorąc pod uwagę wysokość główki ramy i bazę kół, a także dodatkową szerokość prostej kierownicy. Prowadzenie wymaga niewiele wysiłku, co w dużej mierze jest zasługą ostrego kąta główki ramy. Dodając do tego jej wysokość, rower jest łatwy do opanowania i dobrze reaguje w czasie jazdy. Bardziej wyprostowana pozycja na nim od początku była komfortowa i przydatna w dużym ruchu ulicznym.


 
Rozpędzenie roweru na światłach wymagało nieco wysiłku, co jest zrozumiałe, biorąc pod uwagę dłuższą bazę kół i szersze opony. Zważając jednak na przeznaczenie roweru, wybór wolniejszych opon, które zapewniają lepszy komfort i ochronę przed przebiciami, jest dobry. Choć wybór siodełka to bardzo indywidualna kwestia, dla mnie model Merida Sport był niesamowicie komfortowy […]. Wygoda była na tyle duża, że rzadko używałem spodenek z wkładką […].
 
Manetki są łatwo dostępne na kierownicy i działają świetnie, jednak trzeba dobrze dobierać przełożenia i jeśli robisz to zbyt opieszale, 3-rzędowa korba może prowadzić do krzyżowania się łańcucha […].

Mechaniczne hamulce tarczowe działały dobrze […]. Istotną korzyścią z ich zastosowania jest możliwość użycia szerszych opon. Speeder ma opony 32c, ale mnóstwo prześwitu pozwala założyć jeszcze szersze, jeśli potrzebujesz dodatkowej ochrony antyprzebiciowej czy jeździsz na bardziej wymagających nawierzchniach.
 
Podsumowanie

[…] Porównując Speedera do roweru szosowego w podobnej cenie, jeździ dobrze, choć brakuje mu nieco szybszych przełożeń. Rower jest wystarczająco lekki, by poradzić sobie z pofałdowanym terenem, a 24 przełożenia to wystarczająco dużo, by podołać ostrym podjazdom. Wolelibyśmy hydrauliczne hamulce tarczowe i dwurzędową korbę, ale takie wyposażenie zapewnia nieco droższy Speeder 200".



Sprawdź, jak jeździ Speeder! Karbonowy Speeder 5000 jest dostępny w różnych rozmiarach w Mobilnym Centrum Testowym Meridy. W najbliższy weekend odwiedzi ono Sosnowiec (12-13 sierpnia). Wciąż można się zapisać na te i inne testy Meridy oraz zarezerwować rower dla siebie. Aby tego dokonać, wystarczy wypełnić formularz dostępny tutaj: ZAPISZ SIĘ.

W kolekcji 2017 Merida Polska znalazło się 10 wersji rowerów Speeder, w tym modele damskie. Aby poznać szczegóły konkretnej wersji, wystarczy kliknąć w jedno ze zdjęć poniżej.

Speeder 4000


Speeder 500


Speeder 400


Speeder 400 Juliet


Speeder 300


Speeder 300 Juliet


Speeder 200


Speeder 100


Speeder 100 Juliet


Speeder 20


Czytaj także

Togoparts.com poleca modele Speeder
Speeder 400: "petarda" wg "aktiv Radfahren"