Przejdź na nową stronę

ROWERY GÓRSKIE

mtb suspension
ALL MOUNTAIN: ONE-FORTY
widelec 140mm
damper 140 mm


Duży zakres pracy zawieszenia (140 mm) zapewnia mnóstwo wrażeń podczas podróży po szlakach i gwarantuje rezerwy sił na pokryte przeszkodami podjazdy oraz szybkie zjazdy. Jednocześnie rama górskiego roweru z pełnym zawieszeniem ONE-FORTY – dostępna w wersji z ultralekkiego karbonu lub solidnego aluminium – pochłania wstrząsy w stopniu wystarczającym do bezpiecznego pokonania spadków terenu. Niska waga całkowita, kinematyka z neutralnym układem przeniesienia napędu, plus – w zależności od modelu – obniżane widelce zawieszenia
umożliwiają bezproblemową jazdę w każdych warunkach. ONE-FORTY osiąga parametry idealne dla wszystkich rowerzystów, którzy jadąc przez Alpy, chcą czegoś więcej niż tylko dużej mocy podczas zjazdów.
mtb suspension
MARATHON/ TOUR: ONE-TWENTY
widelec: 120mm
damper: 120mm


Nasza druga premiera w roku 2012 wykonana jest z aluminium. Geometria i kinematyka 120 mm ONE-TWENTY z pełnym zawieszeniem, zostały całkowicie skorygowane. Dzięki jeszcze lepszemu wykorzystaniu zakresu pracy zawieszenia, zrobiliśmy kolejny krok w kierunku uniwersalnej idei roweru długodystansowego. Ten górski model sportowy charakteryzuje się nieco bardziej płaskimi kątami i ramą, która sprawia wrażenie większej. Jednocześnie wersja karbonowa ONE-TWENTY Carbon (wprowadzona już w 2011 r.) wciąż zachwyca swoją naturą zorientowaną przede wszystkim na napęd.
Nie tylko dzięki doskonałej wadze ramy (2080 g razem z amortyzatorami!) ten dwukołowiec to idealny wybór na trudne technicznie maratony lub długodystansowe rajdy, aż po podróże przez Alpy.
mtb suspension
XC RACE/ MARATHON: NINETY-NINE
widelec: 100mm
damper: 99mm


W przypadku technicznego toru XC lub krótkiego dystansu maratonu, kluczem do sukcesu jest 2x10! Większość kolarzy wyścigowych korzysta z dwu tarczowych korb, żeby zyskać przewagę nad konkurencją. Opracowany we współpracy z zawodowymi kolarzami z naszego MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM model NINETY-NINE z roku modelowego 2012, był systematycznie optymalizowany w celu osiągnięcia parametru 2x10. Całkowicie blokowana (w razie potrzeby) rama sprawia, że ten ultralekki i ultrasztywny rower to bezkompromisowa wyścigowa rakieta – z agresywnym sprintem i neutralnym układem przeniesienia napędu charakteryzującym się dużą wrażliwością zawieszenia pozwalającą uzyskać maksymalną trakcję w trybie otwartym. Ta premiera MERIDY na rok 2012 jest dostępna
w wersji karbonowej i aluminiowej.
mtb suspension
XC RACE/ MARATHON: NINETY-SIX
widelec: 100mm
damper: 96mm


Dotychczas to NINETY-SIX uznawany był za punkt odniesienia na trasach Pucharu Świata. Teraz pałeczkę przejmuje model NINETY-NINE. Jednak nadal, również w 2012 r., istnieją powody, żeby wybrać ten
niezmiernie lekki i sztywny rower wyścigowy z pełnym zawieszeniem, NINETY-SIX. Tam, gdzie trasa wymaga trzech tarcz z przodu, dzięki odpowiednio dopracowanej kinematyce tego modelu, ulubieniec zespołu MULTIVAN MERIDA, Ralph Neaf, jest wciąż nie do pokonania. NINETY-SIX jest wyścigowy, agresywny i wyposażony w całkowicie blokowaną ramę (jeśli istnieje taka potrzeba). Rower ten pozostaje w pełni karbonową rakietą i zapewnia rezerwy mocy dzięki doskonałej reakcji.
hardtail
TWENTY NINE: BIG.NINE

Dwie wersje TWENTY-NINE Lite, zeszłorocznej premiery MERIDY w kategorii rowerów 29”, odniosły więcej niż sukces. Od sezonu 2012
r. nasza rodzina BIG.NINE składa się z modeli, które obejmują wszystkie obszary jazdy górskiej „na dużych kołach”: od niezwykle lekkiego i sztywnego modelu BIG.NINE Carbon (który jest już pomyślnie używany przez MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM), do naszego BIG.NINIE Lite z identycznymi cechami wyścigowymi. Wszyscy kolarze jeżdżący na rowerach 29” korzystają z lepszej trakcji, lepszego komfortu i niezwykłej stabilności podczas jazdy. To samo odnosi się do naszego wyjątkowego roweru na długie dystanse BIG.NINE TFS, który doskonale nadaje się także do codziennego użytkowania. Wszystkie wersje BIG.NINE oferują 100-milimetrowy zakres pracy zawieszenia – z funkcją blokowania i obniżenia w zależności od modelu.
hardtail
CARBON HARDTAILS: O.NINE

Nasza najważniejsza wersja na rok 2012, rower mistrza świata José Antonio Hermidy, zawodowego kolarza MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM, dumnie prezentuje kolory tęczy UCI. Model został również delikatnie zmodyfikowany. W nowym sezonie oferujemy dwie opcje ramy: seria „Superlite” oraz nieco tańsza „Pro” o wadze ok. 1000 g. Wszystkie trzy karbonowe hardtaile na rok 2012 posiadają 100-milimetrowy zakres pracy przedniego zawieszenia z wygodną blokadą uruchamianą na kierownicy. Widelec wersji topowej można
obniżyć nawet o 20 mm, co zapewnia jeszcze większy nacisk na przednie koło podczas stromych podjazdów.
hardtail
SPORT
MATTS LITE/ MATTS TFS


Nasze „sportowe” hardtaile zostały zainspirowane geometrią wyścigową karbonowej rakiety z górnej półki MERIDA O.NINE. Jest to najlepszy wybór dla kolarzy i rowerzystów długodystansowych, szukających aluminiowego roweru z nastawieniem na napęd. Wszystkie wersje na rok 2012 wytwarzone są z wysokiej jakości aluminium „Racelite 61” lub „Prolite 66”. Ponadto, nasze rowery Lite i TFS wzbogacone są o takie rozwiąznia jak: technologia „Smooth Welding” (zapewniająca precyzyjne i gładkie spawy), wyrafinowany lakier i blokowane zawieszenie ze 100-milimetrowym zakresem pracy. Modele zostały wyposażone w hamulce tarczowe; dostępne są również wersje z lekkim hamulcem typu V.
hardtail
hardtail
ACTIVE: MATTS

Nasza rodzina MATTS to nie tylko zwykły sprzęt sportowy. Modele łączą w sobie różne aspekty: to lekkie hardtaile MTB zbudowane z wysokiej jakości aluminium „Racelite 6061”, ze 100-milimetrowym zakresem pracy zawieszenia. Są to więc solidne rowery długodystansowe, których umiarkowanie sportowa -geometria zapewnia przyjemność jazdy przez długie godziny. Rowery MATTS to również niezawodny partner na co dzień. Dzięki „K-Mount” oferują możliwość instalacji stopki i bagażnika. A nowa dolna rura o organicznym kształcie i mocniejsza rura sterowa (także nowej w 2012 r.) powodują, że rower MATTS to przede wszystkim pierwszorzędny rower - tak jak każda MERIDA.
hardtail
drakar
DRAKAR SPEED 26"

Rowery DRAKAR SPEED 26"- „MERIDA ENGINEERING TECHNOLOGY”, opracowano wspólnie z inżynierami Meridy.
Projekt ten, został opracowany tak, by odpowiadał obecnym standardom od strony technicznej jak i bezpieczeństwa. Rowery DRAKAR produkowane są (podobnie jak modele Meridy) zgodnie z najwyższymi standardami, testowane w najbardziej surowych warunkach laboratoryjnych, co gwarantuje ich solidność. DRAKAR-y wyraźnie różnią się w stosunku do rowerów z kolekcji Meridy, bardziej zorientowanymi na sport. Uwagę należy zwrócić na dobrze sprawdzone rozwiązania takie jak: rama oparta na rurach aluminiowych 6061 PROLITE, SHOTGUN DT tubing , zintegrowane stery OVERSIZE, wymienny hak przerzutki, osprzęt SHIMANO/SR Suntour czy widelce o skoku 100mm. Ramy przystosowane są do montażu błotników i bagażnika.
DRAKAR, posiada geometrię różniącą się znacznie od serii „aluminiaków” Meridy Matts/TFS/Lite. Nieco wyższa rura sterowa,
krótsza górna rura ramy oraz obniżony środek suportu pozwalają zająć dużo wygodniejszą, wyprostowaną pozycję. Jest to idealne rozwiązanie dla rowerzystów ceniących sobie relaks i swobodę na co dzień. DRAKAR jest stworzony z myślą, aby stosunek jakości do ceny był optymalny dla użytkownika.