Przejdź na nową stronę

RIDE DISC

RIDE DISC - znany komfort w nowej odsłonie



RIDE to najbardziej komfortowa szosówka w naszym portfolio. Zawodowcy z LAMPRE-MERIDA doceniają jej specjalną geometrię i wiele zastosowanych w niej rozwiązań m.in. podczas legendarnego wyścigu Paryż-Roubaix, a wszyscy pozostali na każdej drodze, której stan pozostawia wiele do życzenia. Uznany model jest teraz jeszcze bardziej gotowy do starcia z trudnymi warunkami. W sezonie 2016 przedstawiamy RIDE DISC, czyli nasz pierwszy rower szosowy z hamulcami tarczowymi. Choć najbardziej oczywistą cechą nowej odsłony roweru są 160-mm hamulce tarczowe, zamontowane bez adapterów z przodu i z tyłu, nie brakuje w nim także innych innowacji. Lekka karbonowa rama została przystosowana do sił powodowanych przez tarczówki, które to siły, w odróżnieniu od hamulców szczękowych, działają tylko z jednej strony. Zarówno dolne rury tylnego trójkąta, jak i widelec wymagały więc odpowiednich modyfikacji, by sprostać tym nowym wymogom. Wszystkie zastosowane konsekwentnie rozwiązania sprawiają, że karbonowy widelec z 15- mm osią z przodu idealnie radzi sobie z rozkładem sił. Innowacyjne wewnętrzne prowadzenie przewodów hamulca sprawia, że widelec zachwyca także wizualnie. Nasz komfortowy rower przyszłości pod wieloma względami jest dobrze przystosowany do codziennego użytku, m.in. dzięki przystosowaniu ramy i widelca do możliwości zamontowania błotników.



RIDE DISC korzysta z genów swojego poprzednika. Maksymalny komfort zapewniają m.in. płaskie rury tylnego trójkąta, które umożliwiają także założenie wygodnego 25 mm ogumienia. Specjalna geometria roweru pozwala cieszyć się wielogodzinną komfortową jazdą. Dłuższa główka ramy (180 mm dla ramy 54 cm) i krótsza górna rura (554 mm) pozwala przyjąć bardziej kompaktową i wygodniejszą pozycję niż w modelach SCULTURA czy REACTO. Nie są do tego potrzebne żadne podkładki, które mogłyby negatywnie wpłynąć na prowadzenie roweru. Wszystkie przewody zostały w RIDE DISC poprowadzone wewnątrz ramy, a każdy z dostępnych modeli z wersją zawodowców z LAMPRE-MERIDA łączy wiele zaawansowanych rozwiązań. Nie tylko hamulce tarczowe czynią z roweru sprzęt gotowy na wiele wyzwań. RIDE DISC sprosta im tak wygodnie, jak to tylko możliwe.



Najważniejsze nowości
Nowy RIDE DISC łączy udaną koncepcję komfortowego modelu RIDE z technologicznym postępem systemu hamulców tarczowych. Aby sprostać nowym wymaganiom, rama i widelec roweru zostały całkowicie przeprojektowane.

+ 160-mm hamulce tarczowe (bez adapterów)
+ Wewnętrzne prowadzenie przewodów w ramie i widelcu
+ 15-mm oś „thru-axle” z przodu
+ Specjalna komfortowa geometria

Hamulce tarczowe w rowerach szosowych obwieszczają nową erę. Jednak w połączeniu z ideą komfortu modeli RIDE, oznaczają dużo więcej. Pozwoliły nam stworzyć maszyny szosowe o niewyobrażalnie szerokim zakresie zastosowań”.
DANIEL SCHWENK
Starszy dyrektor ds. badań i rozwoju

Sprawdź modele RIDE DISC z kolekcji 2016: kliknij.

Pobierz katalog z kolekcją 2016 MERIDY: kliknij.