Przejdź na nową stronę

AKTUALNOŚCI

2004-02-04

TEST POMPKI "GIYO Clever-Valve"

Giyo to pompka teleskopowa, posiada dwie komory, lecz to użytkownik decyduje o tym, ile komór pracuje. W normalnym trybie pracy używane są dwie komory, dzięki czemu uzyskiwana jest duża wydajność tłoczonego powietrza.

FORMA

Giyo to pompka teleskopowa, posiada dwie komory, lecz to użytkownik decyduje o tym, ile komór pracuje. W normalnym trybie pracy używane są dwie komory, dzięki czemu uzyskiwana jest duża wydajność tłoczonego powietrza. Gdy zachodzi potrzeba uzyskania wysokiego ciśnienia(np. w kołach szosowych) to poprzez przekręcenia pierścienia na końcu pompki blokujemy drugą komorę i wtedy GIYO staje się klasyczną pompką jednokomorową. Korpus pompki wykonany jest z aluminium 6063 anodowany na tytanowy kolor. Drugą, wewnętrzną komorę, końcówkę z zaworem i uchwyt zrobiono z tworzywa. Pręt tłoczyska to stalowa rurka. Pompka jest wyposażona w składany uchwyt, blokujący ją w pozycji zamkniętej. GIYO automatycznie dopasowywuje się do wentyli typu Presta i Schrader. Gumową zatyczką zabezpieczono zawór przed zabrudzeniami. Pompka przewożona jest w uchwycie montowanym w gniazdach koszyka bidonu i zabezpieczona paskiem z rzepem.

TEST POMPKI

Końcówka z zaworem jest wygięta o kilka stopni od osi, przez co pompka jest bardzo wygodna w użyciu. Uchwyt tłoczyska niezbyt dobrze leży w dłoni – kwestia ręki, ale nie ma tendencji do zamykania się w czasie pompowania. Rewelacyjnym rozwiązaniem jest automatyczny zawór obsługujący wszystkie wentyle. Niezależnie od tego czy jest to gruby Schrader, czy cienka Presta, bez żadnego kombinowania z przekładaniem gumek, uszczelek czy redukcji wsadzamy wentyl w otwór, zaciskamy blokadę i spokojnie pompujemy. Blokada i zawór są na tyle mocne i szczelne, że podczas pompowania praktycznie nie ma potrzeby przyciskania pompki do wentyla. Jak na mini pompkę, GIYO ma dobrą wydajność; 80 „uderzeń” (w trybie pracy dwukomorowej) wystarczy, aby napompować koła MTB do ciśnienia 60 PSI (w praktyce to niecała minuta spokojnego pompowania). Dobre wrażenie sprawia wykonanie pompki. Wszystkie elementy są starannie wykończone i dopasowane. Luz tłoczyska na boki jest bardzo niewielki, co wróży długą żywotność. Dodatkowo pompka jest rozbieralna, więc można czyścić ją po błotnistych jazdach. Do pełni szczęści pompce brakuje tylko manometru. Jedynym małym mankamentem, jaki został zauważony w trakcie testu, jest zbyt słabo wystający pierścień odblokowujący drugą komorę. Może być problem z jego przekręceniem śliskimi i zmarzniętymi palcami, ale niekoniecznie.

Test został przeprowadzony przez Magazyn Rowerowy BIKEBOARD.