AKTUALNOŚCI
2004-02-04
UMF w krótkim teście
United Merida Freeriders to team nieustraszonych Austriaków, dzięki którym raz na zawsze zmieniły się dirtowe rowery tajwańskiego giganta. Dzięki nim powstają nie tylko mrożące krew w żyłach filmy i zdjęcia, mają także wpływ na produkowane przez Meridę rowery. W porównaniu do poprzednich tego typu w Meridzie UMF poprawiono geometrię. Ramę opatrzono też pancernymi wzmocnieniami, które pozytywnie wpływają na psyche nawet najwyżej skaczących. UMF to rower do nieznacznej rozbudowy. Testerzy dostrzegli w mig, że ramę dedykowano zgoła innemu widelcowi. Główka ramy znajduje się bardzo nisko Matki Ziemi i czyni UMF’a narowistym. Wystarczyłoby, żeby widelec był wyższy o 4 – 5 cm i podniósł główkę ramy. Testerzy nie komentowali jakości pracy amora i domyślając się jego ceny nie oczekiwali cudów, chętniej widzieliby mocny sztywny widelec niż ładnie dopasowany kolorystycznie z efektownie pomalowaną ramą MG 2002 S.A.
UMF wymaga też napinacza lub rolek. Rower nie ma przedniej przerzutki (ani nawet przelotek do linki!) i nie trzeba zbyt wiele żeby łańcuch spadł. Choćby prowizorycznie warto wspomóc się dowolną przednią przerzutką w roli prowadnicy. Poza tymi, zarzutami Meridę skomponowano bez zastrzeżeń. Testerzy chwalili komponenty kokpitu i porządne od A do Z koła. Potężne Maxxisy Swampthing to broń na rozmokłe trasy, agresywny bieżnik wyrżnie każdy łuk, a mocne obręcze i kupę szprych (36) sprawią, że będzie to zestaw trwały i niezawodny.
Najwięcej pochwał zebrała bardzo porządnie wzmocniona i sztywna bocznie rama, świetny produkt. Pomyślano też o detalach; przelotki umożliwiają zastosowanie jednolitego pancerza przerzutki tylnej. W tym wypadku widać, że projektujący jeżdżą w każdych warunkach.
Plusy:
+ Olbrzymi potencjał ramy warta rozbudowy i upgradów;
+ Rasowe komponenty kokpitu i siodełko;
+ Wygodne pedały;
Minusy:
- Zbyt krótki/niski widelec do tej geometrii ramy;
- Brak napinacza i przerzutki sprawia, że łańcuch często spada;
- Zbyt duża koronka korb (42 zęby).
Pełna specyfikacja roweru:
Rower testowali zawodowcy z Magazynu Rowerowego BIKEBOARD.
UMF wymaga też napinacza lub rolek. Rower nie ma przedniej przerzutki (ani nawet przelotek do linki!) i nie trzeba zbyt wiele żeby łańcuch spadł. Choćby prowizorycznie warto wspomóc się dowolną przednią przerzutką w roli prowadnicy. Poza tymi, zarzutami Meridę skomponowano bez zastrzeżeń. Testerzy chwalili komponenty kokpitu i porządne od A do Z koła. Potężne Maxxisy Swampthing to broń na rozmokłe trasy, agresywny bieżnik wyrżnie każdy łuk, a mocne obręcze i kupę szprych (36) sprawią, że będzie to zestaw trwały i niezawodny.
Najwięcej pochwał zebrała bardzo porządnie wzmocniona i sztywna bocznie rama, świetny produkt. Pomyślano też o detalach; przelotki umożliwiają zastosowanie jednolitego pancerza przerzutki tylnej. W tym wypadku widać, że projektujący jeżdżą w każdych warunkach.
Plusy:
+ Olbrzymi potencjał ramy warta rozbudowy i upgradów;
+ Rasowe komponenty kokpitu i siodełko;
+ Wygodne pedały;
Minusy:
- Zbyt krótki/niski widelec do tej geometrii ramy;
- Brak napinacza i przerzutki sprawia, że łańcuch często spada;
- Zbyt duża koronka korb (42 zęby).
Pełna specyfikacja roweru:
Rozmiary ram: | 14,5”, 16” |
Rama: | aluminium 7005 |
Geometria: | rozmiar testowany 16” - 400 mm |
Baza kół: | 1025 mm |
Długość tylnego widelca: | 420 mm |
Długość górnej rury: | 560 mm |
Wysokość osi suportu: | 320 mm |
Kąt główki ramy: | 68.5° |
Kąt rury podsiodłowej: | 70.5° |
Masa kompletnego roweru: | 14100 g |
Masa przedniego koła: | 2340 g |
Masa tylnego koła: | 2770 g |
Przedni amortyzator: | MG 2002 SA |
Koła: | Przód piasta: Quando obręcz: Alex Rims DM-24 opona: Maxxis Swamp Thing 2.35 Tył piasta: Quando obręcz: Alex Rims DM-24 opona: Maxxis Swamp Thing 2.35 |
Korby: | Cyclone Precision 42T |
Kaseta: | Sram (11-32T) 8rz |
Łańcuch: | KMC Narrow |
Przerzutka przód: | Brak |
Przerzutka tył: | Shimano Alivio |
Manetki: | Shimano |
Klamki: | Ike |
Szczęki: | Ike |
Łożyska sterów: | Cane Creek |
Wspornik kierownicy: | Titec Black Head |
Kierownica: | Titec |
Wspornik siodełka: | Titec |
Siodełko: | Titec |
Pedały: | VP |
Rower testowali zawodowcy z Magazynu Rowerowego BIKEBOARD.
Najnowsze