Przejdź na nową stronę

CHARAKTERYSTYKA MODELI

NINETY-SIX – rasowy ścigacz, dobry także na ścieżki

NINETY-SIX
rasowy ścigacz, dobry także na ścieżki

Nasz szybki „full” udowodnił swoją przydatność zarówno w cross country, jak i maratonie MTB. Ma 100-mm w pełni aktywne tylne zawieszenie, które nie buja i jest got owe na wyścigowy ogień. Ta wszechstronna lekka maszyna świetnie sprawdza się także na ścieżkach. Jej kinematyka jest dostosowana do napędów 1x, w rowerze można zamontować regulowaną sztycę.
SPRAWDZONY W TRUDNYCH WARUNKACH

NINETY-SIX był jedną z maszyn MULTIVAN MERIDA BIKING TEAMU i wciąż wybierają go legendy MTB. Gunn-Rita Dahle Flesjaa czy Jose Antonio Hermida doceniają go za błyskawiczne przyspieszenie, świetne zachowanie zarówno na podjazdach, jak i na zjazdach, a także bardzo niską wagę. Rower sprawdził się m.in. w Cape Epic, najbardziej wymagającym wyścigu etapowym MTB na świecie.

STOŻKOWA GŁÓWKA RAMY

Wymagające trasy i szybkie pokonywanie zakrętów wymagają precyzyjnego prowadzenia. Właśnie takie zapewnia w MERIDZIE NINETY-SIX stożkowa główka ramy. Rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1 1/2” na dole oraz taperowany widelec pozwalają z większą pewnością wjechać ostro w zakręt.

ZAWIESZENIE RACE LINK

Projekt jednoosiowego tylnego zawieszenia zoptymalizowany pod kątem XC oraz napędów 1x. Superlekki 80-g karbonowy łącznik zapewnia lekki i efektywny tył o kinematyce całkowicie eliminującej bujanie podczas pedałowania. Race Link pracuje znakomicie zarówno na podjazdach, jak i na zjazdach. Radzi sobie bez zarzutu, gdy wstajesz z siodełka i włączasz „pełny gaz”, zapewnia też duży komfort na nierównościach.

 
SMART ENTRY

Specjalny system blokuje wewnętrznie prowadzone przewody pod odpowiednim napięciem. Dzięki temu nie trzeba się obawiać żadnych niepokojących dźwięków, gdy trasa staje się wyboista. Wszystkie wloty w tym systemie są całkowicie wymienne, dlatego jest on dostosowany do wielu rozwiązań: Di2, przewodów hydraulicznych czy mechanicznych.

WERSJE KARBONOWE I ALUMINIOWE

NINETY-SIX można wybrać stosownie do ulubionego materiału ramy i budżetu. Rama CF5 wykorzystuje najnowsze technologie karbonowej produkcji, w pełni karbonowa jest także rama CF4. Oferujemy również hybrydową wersję z karbonowym przednim trójkątem i aluminiowym tyłem (CFA) oraz potrójnie cieniowaną, hydroformowaną ramę ze sprawdzonego stopu aluminium 6066.

TECHNOLOGIA BOOST

Wszystkie modele NINETY-SIX wykorzystują 148-mm standard piast w tylnym kole oraz 110-mm standard w przednim kole. W porównaniu z tradycyjnymi piastami, standard Boost dodaje 6 mm szerokości z tyłu i 10 mm z przodu. Dzięki temu bardziej płaski kąt szprych zwiększa sztywność boczną i wzmacnia koło. Z owoców tej zmiany najmocniej korzysta koło 29”.