Przejdź na nową stronę

ROWERY GÓRSKIE

mtb suspension
One-Forty/ All Mountain
Duży zakres pracy zawieszenia (140 mm) zapewnia mnóstwo wrażeń podczas podróży po szlakach i gwarantuje rezerwy sił na pokryte przeszkodami podjazdy oraz szybkie zjazdy. Jednocześnie rama górskiego roweru z pełnym zawieszeniem ONE FORTY pochłania wstrząsy w stopniu wystarczającym do bezpiecznego pokonania spadków terenu.
Niska waga całkowita, kinematyka z neutralnym układem przeniesienia napędu oraz obniżane widelce zawieszenia umożliwiają bezproblemową jazdę w każdych warunkach.
mtb suspension
One-Twenty/ Marathon/Tour
To symbol roweru all-mountain. Modele z pełnym zawieszeniem o 120-mm zakresie pracy z przodu i z tyłu to godni zaufania partnerzy podczas jedno i wielodniowych tras. Bez względu na to, czy podróżuje się przez niskie góry, czy przemierza Alpy – nasz model ONE-TWENTY (który został kompletnie zmodernizowany już na rok 2012) oferuje koncepcję kinematyki zapewniającą ramie czułość i neutralność w równym zakresie. Ten rower został skonstruowany z lekkich, a jednocześnie całkowicie niezawodnych części oraz aluminiowej ramy, której niezbyt agresywna geometria gwarantuje wielogodzinny komfort podczas jazdy. Nowość w 2013 r.: rozszerzająca się główka ramy „X-Taper” i gniazdo hamulca w systemie post-mount.
mtb suspension
Big Ninety-Nine/  29" XC Race/ Marathon
Nowy 100-mm rower MERIDY z pełnym zawieszeniem oferujący wszystkie podstawowe zalety 29-calowych kół doskonale sprawdza się jako pełnokrwista maszyna wyścigowa i komfortowy partner trekkingowy. BIG NINETY-NINE posiada maksymalnie skróconą główkę ramy – w celu zapewnienia maksymalnego nacisku na przednie koło. Tylko wtedy koło 29” może w pełni wykorzystać swoje zalety i silną trakcję zwłaszcza podczas stromych podjazdów. Dzięki wyrafinowanej kinematyce ramy BIG NINETY-NINE łączy najwyższą możliwą czułość z wyjątkową neutralnością układu przeniesienia napędu. Predyspozycje do jazdy na pełnych obrotach modelu BIG NINETY-NINE podkreśla również główka ramy „X-Taper” (o średnicy rosnącej od 1 1/8” do 1,5”), 12-mm oś z tyłu i baza kół, która jest wyraźnie dłuższa w porównaniu z rowerem 26”. Efekt: złożona i całkowicie przekonująca doskonałość.
mtb suspension
Ninety-nine/  XC Race / Marathon
To nadal symbol poważnych wyścigów XC i Marathon wśród rowerów górskich z pełnym zawieszeniem: wersje 26“ z wrażliwym i całkowicie blokowalnym 100-mm zakresem pracy z przodu i z tyłu. Nasz NINETY-NINE charakteryzuje się doskonałą integracją geometrii zorientowanej na napęd i aktywnie wspieranej przez kinematykę ramy optymalnie dostosowanej do dwurzędowej korby typowej dla rowerów wyścigowych. NINETY-NINE to jeden z najlżejszych i najsztywniejszych rowerów wyścigowych z pełnym zawieszeniem obecnie dostępnych na rynku. Od samego początku zdobył zaufanie profesjonalnych kolarzy z naszego zespołu MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM na technicznej trasie wyścigowej. Dzięki technologii „M.O.R.E.” wszystkie rozmiary ramy oferują te same cechy. W roku modelowym 2013 ten rower jest dostępny m.in. w ultralekkiej karbonowej wersji.
hardtail
Big.Nine/ TwentyNiner
Zwłaszcza w sektorze hardtaili, dwudziestki dziewiątki stały się podstawową częścią współczesnego rowerowego świata. MERIDA na dużych kołach wkroczyła w swój trzeci rok modelowy, korzystając tym samym z kompetentnych doświadczeń badawczo-rozwojowych. Pomaga nam nasz zespół MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM, który odniósł na tym rowerze prawie wszystkie możliwe sukcesy w poprzednim sezonie (w tym jeden tytuł mistrza Europy). W roku 2013 BIG.NINE oferuje wiele nowych cech. Wersje z najwyższej półki zachwycają dalszą optymalizacją wagi z nowym tylnym zawieszeniem, w którym włókna lniane, w ramach struktury karbonowej, po raz kolejny wyraźnie zwiększają komfort. Wszystkie wersje LITE są obecnie wyposażone w krótszy tylny trójkąt i bezpośrednią klamrę mocowania przerzutki. Miłośnicy karbonu mogą się cieszyć wersjami karbonowymi również w niższych cenach.
hardtail
O.nine/ Carbon Hardtails
José Hermida, kolarz MULTIVAN MERIDA BIKING TEAMU, zdobył tytuł mistrza świata na modelu O.NINE w 2010 r. Z tego powodu ten rower wkroczył w rok modelowy 2012 w zasadzie bez zmian – wtedy waga ramy poniżej 900 g, wyjątkowa sztywność i komfortowe tylne zawieszenie „Flex Stay” nadal stanowiły optymalne parametry w sektorze 26” karbonowych hardtaili. Ale już na sezon 2013 specjaliści z działu badawczo-rozwojowego MERIDY poczynili pewne przygotowania. Wyposażyli O.NINE w nowe tylne zawieszenie, którego wyrafinowana struktura została początkowo opracowana dla nowego modelu SCULTURA SL. W części modeli do mat karbonowych włączono środkową warstwę wykonaną ze specjalnych włókien lnianych w rurkach tylnego trójkąta. Po raz kolejny ogranicza to drgania i zapewnia jeszcze większy komfort przy niezmienionej sztywności.
hardtail
MATTS LITE/ Sport
Jest wiele powodów, dla których warto wybrać karbonowy hardtail. Jednak istnieje też równie wiele powodów, dla których warto wybrać model z aluminiową ramą. Rowery aluminiowe w żadnym przypadku nie są old-schoolowe czy nudne, zwłaszcza jeśli ich producentem jest MERIDA.
Podczas hyrdroformowania gorący olej wypycha kształt ramy pod wysokim ciśnieniem (od wewnątrz do zewnątrz). Dzięki procesowi produkcji, wszystkie modele MATTS LITE prezentują się ze swojej najlepszej strony. I nieprzypadkowo geometria tych aluminiowych hardtaili opiera się na geometrii naszego modelu z najwyższej półki – O.NINE. Jest to jasny komunikat: MATTS LITE to rower wyścigowy, który chętnie zabierze swojego kolarza na trudne szlaki. Dwie wersje modelu na rok 2013, każdy ze 100-mm zakresem pracy zawieszenia.
MATTS TFS/ Sport
Od samego początku MATTS TFS to doskonały wybór dla fanów rowerów MERIDY wysokiej klasy. Jego rama została zbudowana z wysokiej jakości aluminium „Racelite 6061”, co sprawia, że nasz MATTS doskonale sprawdza się podczas treningu szybkościowego po pracy i na długich weekendowych trasach z rodziną. Geometria roweru MATTS TFS nie jest zbyt agresywna, dzięki czemu gwarantuje długie godziny przyjemnej jazdy. MATTS TFS to także bardzo atrakcyjny partner do jazdy na co dzień – również dzięki uchwytowi na nóżkę „K-Mount” oraz możliwości instalacji bagażnika. Hardtaile MERIDA MATTS z roku modelowego 2013 zachwycają również hamulcami tarczowymi lub V-Brake, 100-mm widelcem zawierzenia z przodu i, w niektórych wersjach, również nowymi rurami górnymi.
hardtail
MATTS/ Active
W naszej rodzinie MATTS nie brakuje solidnych długodystansowych modeli. Ich umiarkowanie sportowa geometria zapewnia wielogodzinną komfortową jazdę. Te lekkie hardtaile są zbudowane z wysokiej jakości aluminium „Racelite 6061” i mają 100-mm zakres pracy zawieszenia. Rowery MATTS są wdzięcznymi kompanami także w codziennych sytuacjach. Dzięki hakom „K-Mount” można je wyposażyć w stopkę i bagażnik. Możliwość wyboru modelu z hamulcami tarczowymi albo V-Brake oraz już od 2012 r. nowa dolna rura i nowa mocniejsza rura sterowa sprawiają, że MATTS to pierwszorzędna MERIDA dostosowana do różnych wymagań.
hardtail
MTB JULIET
Już na pierwszy rzut oka widać, że hardtail JULIET MTB posiada (np. w porównaniu do MATTS TFS) zupełnie inną geometrię: nieco dłuższa rura sterowa, krótsza rura górna i obniżona pozycja suportu. To nie dlatego, że nasz dział badań i rozwoju uważa, że rowery dla kobiet powinny mieć mniej sportowy charakter niż rowery dla mężczyzn – jest dokładnie na odwrót. Tylko optymalnie dopasowany rower pozwala kobiecie w pełni korzystać także z jazdy sportowej i długodystansowej. Dzięki mocniejszemu nachyleniu rury górnej w kierunku rury podsiodłowej (sloping), geometria rowerów JULIET charakteryzuje się mniejszą wysokością (przekrok - odległością od ziemi do rury górnej), co jest wygodne w sytuacjach, takich jak nagłe zatrzymania, zmuszające do szybkiego postawienia stóp na ziemi. Jest to wspomagane niższym umiejscowieniem suportu, co również zapewnia niski środek ciężkości i łatwe prowadzenie. Dzięki porównywalnie dłuższej rurze sterowej przód roweru JULIET unosi się, umożliwiając nieco bardziej wyprostowaną pozycję ciała, Zapewnia to większą przyjemność jazdy. Nieco krótsza rura górna powoduje, że na rowerze siedzi się wygodniej, a pozycja jest mniej wyciągnięta.
hardtail
ATB JULIET
Kobiety pragnące odpowiedniego roweru nie muszą długo szukać idealnego partnera. MERIDA JULIET pozwoli im nie tylko na komfortową jazdę, ale może też ujawnić swój wyścigowy pazur. Jesteś kobietą i lubisz jeździć na rowerze? Czy czasem zadajesz sobie pytanie, dlaczego tak trudno znaleźć dwukołowca, który jest idealnie dostosowany do Twoich potrzeb? Na szczęście MERIDA oferuje bardzo łatwe rozwiązanie. Po prostu wybierz rower, który najlepiej do Ciebie pasuje. Nawet jeśli „tylko” podoba Ci się wzornictwo. W końcu tak naprawdę liczy się dobra zabawa – z JULIET jest ona gwarantowana. Sportowy charakter ujawniający się m.in. w zadziornej geometrii czy 100-mm zawieszeniu pozostaje niezmieniony i pozwala nie tylko poważnie wjechać w teren. Dzięki swobodnej pozycji na naszym rowerze kobiety mogą czerpać pełną przyjemność z jazdy również na asfalcie. Wszystkie miejsca kontaktu rowerzystki z rowerem (siodełko, kokpit, uchwyty) zostały specjalnie dostosowane do kobiecej anatomii, co dodatkowo zwiększa komfort i zachęca do dłuższych wypraw. Wiele potrzeb kobiet dało nam motywację do stworzenia wielu modeli JULIET.
hardtail
DRAKAR BIG 29

Szukasz najlepszego stosunku jakości roweru do jego ceny? Produkowane zgodnie z najwyższymi standardami modele DRAKAR gwarantują optymalny wybór. Poddajemy je testom w najcięższych warunkach, by sprostały poważnym oczekiwaniom. W 2013 roku modelowym rodzina DRAKAR powiększyła się o zadziornego większego brata z 29” kołami. BIG 29 pozwoli Ci docenić różnicę, którą dają duże koła. Zapewniają one lepszą trakcję niż 26” koła szczególnie na leśnych ścieżkach i nieutwardzonych drogach. DRAKAR BIG 29 oferuje nie tylko większy komfort, ale też bezpieczeństwo. Podczas podjazdów 29er unosi się później, a rowerzysta wywiera mniejszy nacisk na kierownicę, co pozwala mu przyjąć wygodniejszą i bezpieczną pozycję. Nowy model DRAKAR robi różnice także podczas zjazdów, gdy nie trzeba przenosić masy ciała aż tak daleko za siodełko, jak w przypadku rowerów 26”. BIG 29 wyróżnia się geometrią zorientowaną bardziej na czerpanie przyjemności z jazdy niż poprawianie sportowych wyników. Wyraża się to bardziej komfortową pozycją rowerzysty w porównaniu z 29erami o typowo wyścigowej geometrii ram. Nie wyklucza to jednak mocnej eksploatacji nowego modelu. Zawodowi testerzy, którzy sprawdzali BIG 29 w trudnym terenie, byli zachwyceni możliwościami tego roweru.
Lista produktów w wybranej kategorii jest pusta!
hardtail
DRAKAR SPEED

Rowery z serii DRAKAR SPEED zaprojektowano z zastosowaniem rozwiązań, które sprawdziły się już w modelach MERIDA. Zapewniają one czerpanie przyjemności z jazdy w różnym terenie nawet przy ograniczonym budżecie. Rowerzyści mogą polegać m.in. na wysokiej jakości stopie aluminium w ramie o zwiększonej odporności na zginanie i skręcanie, osprzęcie Shimano/SR Suntour czy widelcu o skoku 100 mm. Modele SPEED są wyposażone w mocne hamulce szczękowe albo w tarczowe, co pozwala dokonać optymalnego wyboru w zależności od przeznaczenia roweru. Podobnie jak inne modele DRAKAR, także SPEED jest dopracowany w najdrobniejszych szczegółach, co znajduje odzwierciedlenie także w wysokiej jakości lakierowaniu i szacie graficznej, które są zgodne z  najlepszymi światowymi standardami.
Lista produktów w wybranej kategorii jest pusta!