Przejdź na nową stronę

ROWERY SZOSOWE

road
SCULTURA
Od 2013 r. Merida współtworzy Lampre – jedną z najbardziej legendarnych grup kolarskich na świecie. Jej dotychczasowe wyniki potwierdzają słuszność wyboru nowego dostawcy sprzętu. Podstawowym narzędziem pracy kolarzy Lampre-Merida jest Merida Scultura SL. To właśnie jej ramę czasopismo „Tour”, będące wyrocznią w kwestii sprzętu, uznało za 2. najlepszą szosową ramę na świecie. Dla opiniotwórczego magazynu „RoadBIKE” jest najlepsza w 2 kategoriach. Z tym samym uznaniem wypowiadają się o rowerze zawodnicy Lampre-Merida, m.in. Przemysław Niemiec, ambasador Meridy w Polsce. Scultura wyprzedza peleton dzięki innowacyjnym technologiom zwiększającym sztywność, komfort i zmniejszającym wagę roweru, m.in. tłumiącym drgania lnianym biowłóknom wplecionym w strukturę karbonu. Wiele z tych technologii tworzy zarówno zawodową maszynę Lampre-Merida, dostępną w Polsce ultralekką Sculturę SL Team (ok. 6,3 kg), jak również Sculturę z serii Comp. Nie musisz być zawodowcem, żeby docenić ten bezkompromisowy rower stworzony do szybkiej jazdy na najwyższym poziomie.
REACTO
REACTO to najszybsza odpowiedź na Twoje potrzeby, zaprojektowana dla perfekcyjnego napędu i precyzyjnej kontroli. Ta jedna z najbardziej uniwersalnych wyścigówek aero na świecie od 2011 r. wzbudza zachwyt kolarzy i prestiżowej prasy, a w 2012 r. stała się jeszcze bardziej komfortowa. REACTO oznacza reakcję roweru na każdy impuls – bez kompromisów i utrudnień dla kolarza. Arcyszybki model aero MERIDY cechuje sztywność dostępna dotychczas tylko najlepszym tradycyjnym maszynom wyścigowym. Wartość 100 Nm oraz wagę ramy poniżej 1 kg pomogły uzyskać rozwiązania zastosowane w widelcu i rurze sterowej. REACTO ucieka peletonowi szosówek m.in. dzięki mocnemu suportowi BB30 ze sztywnością 125 N/mm i sztywności steru 84 N/mm przy rozszerzanej rurze sterowej. Charakter wyścigowego modelu podkreśla agresywna linia ramy „Structure Element Carbon” zbudowanej z włókien węglowych HM. W dolnej rurze sztywność karbonowej konstrukcji poprzecznie wzmacnia zintegrowanym żebrowaniem technologia „Double Chamber”. Aktywnie wspomaga ją w pełni karbonowy widelec z rozszerzanym sterem. Od 2012 r. REACTO zapewnia nieznaną dotąd wyścigową wygodę. Gwarantuje ją aerodynamiczna i w pełni regulowana sztyca bazująca na technologii „S-Flex”, która idealnie współgra z konstrukcją ramy. To tylko jeden z wielu elementów, który czyni z REACTO wyścigową maszynę gotową do bicia rekordów szybkości i komfortu.
road
RACE LITE
Nasze szosówki z serii RACE LITE doskonale nadają się dla kolarzy ceniących niezawodność, precyzję działania, wyścigową geometrię i bardzo dużą sztywność. Bogata gama modeli wykorzystuje nasze własne sprawdzone technologie formowania aluminium „Hydro Forming System” (HFS) i „Techno Forming System” (TFS) oraz wyłącznie najwyższej jakości stopy aluminium („Prolite 66” i “Racelite 6061”). Główka ramy „X-Taper” zapewnia idealną precyzję sterowania dla wszystkich pasjonatów dużych prędkości. Szeroki wachlarz rozmiarów szosówek MERIDY pomoże Ci optymalnie dopasować swoją pozycję wyjściową do osiągania wyznaczonych sobie celów. Stworzysz z RACE LITE zgrany i zadziorny duet nie tylko jeśli jesteś początkującym szosowcem albo młodzieżowym kolarzem. Modele z tej serii spełniają poważne wymagania.
fitness
SPEEDER
Modele z serii SPEEDER to wyścigowe rowery szosowe z prostą kierownicą, dlatego idealne nadają się dla tych, którzy chcą popracować nad swoją formą w mieście. Sercem rowerów SPEEDER są lekkie, odporne na skręcanie, ale zawsze wygodne ramy karbonowe bądź aluminiowe. W połączeniu z prostą kierownicą zapewniają bardziej wyprostowaną pozycję, w sam raz na podziwianie widoków za miastem. Jednocześnie dźwignie hamulców można sięgnąć dużo szybciej, co jest dużą zaletą w miejskiej dżungli. W porównaniu z naszymi maszynami szosowymi, seria SPEEDER zachwyca wyższą przydatnością do codziennego użytkowania. Wynika to również z szerszych, bardziej komfortowych i odpornych na przebicia opon. Przyjemna dla oka jest opcja wewnętrznego poprowadzenia przewodów, a sporym udogodnieniem dla wielu będzie możliwość montażu bagażnika i nóżki. W zależności od Twoich ambicji poprawy sprawności fizycznej możesz wybierać pomiędzy trzema różnymi konfiguracjami układu przeniesienia napędu. W roku 2013 obejmują one sportowe układy 2x10 (szczególnie skuteczne w połączeniu z ultraszybkim modelem SPEEDER T5 CARBON) z 24, a nawet 27 biegami ujawniającymi swój niezwykły potencjał podczas podjazdów. Dla łatwiejszych tras dostępne są również inne warianty.