Przejdź na nową stronę

ROWERY SZOSOWE

Wiemy, jak zapewnić najlepsze osiągi na szosie. Nasze rowery napędzają LAMPRE-MERIDA, czołową zawodową grupę, w barwach której startują m.in. mistrz świata Rui Costa i Przemysław Niemiec. Podstawowym narzędziem ich pracy jest REACTO EVO z aerodynamiką doprowadzoną do perfekcji. Wszechstronne modele SCULTURA idealnie łączą w sobie sztywność i komfort. Z najtrudniejszymi nawierzchniami bez problemu radzi sobie RIDE, a przyspieszenie w codziennym życiu zapewnia SPEEDER – wygodna maszyna z prostą kierownicą. Nasze rowery szosowe otworzą przed Tobą świat szybkiej jazdy.
road
Legendarna grupa LAMPRE-MERIDA zachwyciła się parametrami nowej SCULTURY i docenia ją w najważniejszych wyścigach na świecie. Rama roweru łączy siłę napędu i komfort, a wyścigowe aspiracje podkreśla jej waga – zaledwie 850 g (rozmiar: 54 cm). Nie należy zapominać o jej sztywności skrętnej 69 Nm/mm przy potężnym suporcie BB386 i ultrawysokiej precyzji sterowania zapewnianej przez stożkową główkę ramy (104 Nm/°). SCULTURA jest wyposażona w tylny widelec „Flex Stay” z wplecionymi w strukturę karbonu lnianymi biowłóknami tłumiącymi drgania oraz dobrze amortyzującą 27,2-mm sztycę. Technologię z użyciem lnu wykorzystano także w konstrukcji niezwykle lekkiego karbonowego widelca (zaledwie 330 g). Dzięki temu możliwie największy komfort prowadzenia podczas szybkich zjazdów spotyka doskonały komfort dostosowany do pokonywania długich dystansów. Nie bez kozery opiniotwórczy magazyn „Tour” uznał ramę SCULTURY SL za 2. najlepszą szosową na świecie. Wiele najbardziej zaawansowanych technologii tworzy zarówno maszynę LAMPRE-MERIDA, jak i blisko spokrewnione z nią pozostałe modele SCULTURY. One także spełniają bardzo poważne wymagania. Obudź w sobie zawodowego kolarza – MERIDA SCULTURA.
Dla wszystkich miłośników prędkości MERIDA zapoczątkowała kolejny etap ewolucji REACTO. Nasi eksperci ds. badań i rozwoju opracowali tę rakietę specjalnie dla kolarzy z grupy LAMPRE-MERIDA, aby napędzała ich na górskich „czasówkach” czy etapach ze sprintami i ucieczkami. Biorąc pod uwagę takie parametry jak waga, sztywność i komfort, nasza aero propozycja na rok 2014 ma wiele do zaoferowania. Profile „Fastback“ rury dolnej i podsiodłowej REACTO EVO z okrojonymi zakończeniami to efekt wielu analiz prowadzonych w tunelu aerodynamicznym. Jednak nie tylko lekka rama, ważąca nieco powyżej 1000 g (rozmiar 54 cm), z łatwością tnie powietrze. Odpowiednia przestrzeń pomiędzy ramionami widelca pozostawia wokół przedniego koła wystarczająco dużo miejsca dla naturalnych turbulencji powietrza, zapewniając jego optymalny płaski przepływ. Innym sposobem na jak najmniejsze opory powietrza jest zintegrowanie hamulców z kształtem ramy. Dzięki stożkowej główce ramy i potężnemu suportowi BB386, REACTO EVO spełnia wszelkie wymagania dotyczące ultrawysokiej sterowności i doskonałego przeniesienia mocy. Opatentowana konstrukcja sztycy „S-Flex” zapewnia komfort niezbędny do zachowania sił kolarza również podczas pokonywania długich dystansów. Zawsze można trochę szybciej: MERIDA REACTO EVO.
road
W najgorszych warunkach grupa LAMPRE-MERIDA polega na karbonowej maszynie RIDE PRO. Jej koncepcja obejmuje różne rozwiązania zapewniające maksymalny komfort. Dostosowanie ramy do szerokości opon do 28 mm to nieskomplikowany, ale bardzo skuteczny zabieg ułatwiający jazdę w trudnych warunkach. Większy prześwit zapobiega też gromadzeniu się błota. Konstrukcja przedniego widelca zapewnia niezwykłą sztywność dzięki technologii wewnętrznego żebrowania dzielącej rury na dwie osobne komory. Taka budowa widelca oznacza też bardzo efektywne pochłanianie wstrząsów i drgań. Komfort zwiększa również niskie połączenie tylnego widelca z rurą podsiodłową. Płaskie rury tylnego trójkąta (jedynie 10 mm) zapewniają najwyższy poziom pochłaniania drgań. Dłuższa w stosunku do SCULTURY baza kół i dłuższy tylny widelec zaprojektowano dla lepszej amortyzacji. Ograniczenie wpływu nierówności na jazdę zapewniają także lniane biowłókna wplecione w strukturę karbonu – zarówno w przednim widelcu, jak i w rurach tylnego widelca „Flex Stay”. Wszystkie te rozwiązania kolarze LAMPRE-MERIDA doceniają m.in. w ekstremalnych warunkach Piekła Północy (słynny wyścig Paryż-Roubaix). Zastosowanie ich nie tylko w modelu włoskiej grupy czyni z RIDE PRO maszynę idealną na wiele dalekich od ideału polskich dróg. Komfort na zawodowym poziomie – MERIDA RIDE PRO.
fitness
SPEEDER to szosowa maszyna z prostą kierownicą. Modele tego roweru zostały w pełni przeprojektowane na 2014 r. i spełniają Twoje potrzeby intensywnego treningu. Z powodzeniem można z nich korzystać także w codziennych sytuacjach. Geometria nowego SPEEDERA łączy w sobie sport z komfortem. W tym celu nieco krótsza górna rura jest uzupełniona przedłużoną główką ramy. Dzięki temu rowerzysta utrzymuje sportową pozycję bez nadmiernego rozciągnięcia – doskonałą dla długich treningów, a także do podziwiania widoków za miastem. Płaskie rury tylnego widelca zapewniają maks. komfort jazdy. Zwiększają go także opony o szerokości 32 mm. Górna rura o zmiennym profilu nadaje SPEEDEROWI agresywny sportowy wygląd przy zachowaniu „czystej“ sylwetki dzięki poprowadzeniu linek przerzutki wewnątrz ramy. W porównaniu z naszymi maszynami szosowymi SPEEDER zachwyca wyższą przydatnością do codziennego użytkowania w miejskiej dżungli i poza nią, można w nim zamontować błotniki i bagażnik. Możesz wybierać między różnymi układami przeniesienia napędu i różnymi komponentami uzupełniającymi odporne na skręcanie i wygodne ramy SPEEDERA. Niezależnie od tego, na który model się zdecydujesz, odkryjesz na nowo szybkość. Przyspieszenie w codziennym życiu: MERIDA SPEEDER.