Przejdź na nową stronę

ROWERY GÓRSKIE

Nasze rowery pozwalają zdobywać góry na wiele sposobów. Znajdziesz wśród nich dostosowane do różnych potrzeb modele z trzema rozmiarami kół i technologiami wyznaczającymi nowe standardy jazdy. Rowery górskie MERIDY to m.in. maszyny MULTIVAN MERIDA BIKING TEAMU, czołowej zawodowej grupy MTB na świecie. Modele z pełnym zawieszeniem to m.in. 29” NINETY-NINE, 27,5” ONE-FORTY-B oraz ONE-TWENTY. Nasze hardtaile to przede wszystkim 29” BIG.NINE, jeden z najbardziej utytułowanych rowerów MTB na świecie, oraz 27,5” BIG.SEVEN łączący w sobie zalety dwóch pozostałych rozmiarów kół.
full suspension
Przedstawiamy premierę w sektorze Freeride. W świecie długich zjazdów i otwartych przestrzeni w 2015 r. króluje nasz ONE-EIGHTY. Jego superwytrzymałe zawieszenie z przodu i z tyłu zawsze dopasowuje się do freeride’owych wymagań rowerzysty. Z zawieszeniem typu Virtual Pivot Kinematics i ultrakrótkim mostkiem, nasza maszyna jest stworzona do maksymalnie wydajnych zjazdów i ostrego prowadzenia. 45-mm mostkowi zawsze towarzyszy 760-mm kierownica. Atrakcją bardzo wytrzymałego ONE-EIGHTY 6.500 jest dwupółkowy widelec Marzocchi 888 CR tuningowany przez producenta na potrzeby modelu ONE-EIGHTY. W połączeniu z miękkością amortyzatora sprężynowego Rock Shox z tyłu, model 6.500 jawi się jako lżejsza i zwinniejsza alternatywa dla modeli downhillowych.
full suspension
Potężny ONE-SIXTY to 160-mm model Enduro, który poszerza gamę rowerów MERIDY z pełnym zawieszeniem. 27,5” koła, ulepszona geometria i kilka modyfikacji z tyłu pozwalają na jeszcze lepsze zachowanie roweru na zjazdach. Na pierwszy rzut oka, rozmiar koła 27,5” to najbardziej oczywista zmiana w nowym ONE-SIXTY. Dzięki większym kołom, które pozwalają użyć niższego ciśnienia w oponach, trakcja roweru jest zauważalnie lepsza. Jeszcze zgrabniej radzi on sobie z najgorszymi trasami, jakie można sobie wyobrazić. Większe koła sprawiły, że ulepszona musiała zostać geometria ramy, a rower zyskał nowy tył. Dłuższy dolne rury tylnego trójkąta (o 5 mm, teraz 440 mm) zapewniają lepszą przyczepność na podjazdach i większość płynność na zjazdach, bez negatywnego wpływu na zwinność roweru. Efektywność zawieszenia zwiększa przeprojektowany łącznik pomiędzy rurą podsiodłową a dolnymi rurami tylnego trójkąta. Opony o szerokości 2,35” mają teraz ponad 1 cm prześwitu. Zjazdową wprawę ONE-SIXTY wyraźnie podkreślają szeroka kierownica i krótki mostek.
full suspension
Nasz 145-mm full w sezonie 2015 jeszcze bardziej przekonujący. Konstrukcja ramy oraz specyfikacja ONE-FORTY zostały nieznacznie zmodyfikowane, by jeszcze bardziej zwiększyć korzyści, które koła 27,5” zapewniają na wymagających technicznie trasach, zarówno w górę, jak i w dół. Konstrukcja ramy M.O.R.E. z technologią Virtual Pivot Kinematics nadal łączy w sobie wszystkie cechy istotne dla agresywnie jeżdżących rowerzystów All Mountain. Należy do nich m.in. skuteczne zawieszenie gwarantujące neutralność napędu i hamowania. Jeszcze większą zwinność i przyjemność z jazdy zapewniają nowe skrócone dolne rury tylnego trójkąta (obecnie 445 mm). Ponadto nowy tył roweru gwarantuje odpowiednią przestrzeń dla opon 2,35”. ONE-FORTY zachował innowacyjną ochronę ramy od uderzeń łańcucha, wewnętrzne prowadzenie linek i łatwy dostęp do nich pod suportem. W 2015 r. rower posiada 15-mm oś thru-axle z przodu, regulowaną sztycę, szeroką 740-mm kierownicę i krótki 60-mm mostek. W połączeniu z dłuższą górną rurą wszystko to sprawia, że jazda ONE-FORTY na wymagających trasach to czysta frajda.
full suspension
Całkowicie przeprojektowany ONE-TWENTY wciąż oznacza rower ścieżkowy ze 120-mm pełnym zawieszeniem, który świetnie radzi sobie na długich dystansach. Zyskał jednak wiele nowych cech. Tył roweru znakomicie pochłania nierówności i współgra ze 130-mm widelcem z przodu. Nowy ONE-TWENTY toczy się na 27,5” kołach, które zapewniają świetną trakcję. Nasz szybki ścieżkowiec, który można zabrać na każdy maraton, równie dobrze radzi sobie z podjazdami, jak i zjazdami. Zastosowana technologia M.O.R.E. gwarantuje stałą charakterystykę kinematyki zawieszenia i neutralność napędu. Rozwiązanie to współgra z neutralnością zawieszenia podczas hamowania i jego maksymalną czułością. Połączenie wydłużonej górnej rury z krótkim 70-mm mostkiem (60 mm przy ramie S) daje zjazdowy pazur niespotykany w tej kategorii rowerów. Jednocześnie nowy tył z podwójnymi łożyskami i 142-mm osią thru-axle jest imponująco sztywny! Wewnętrzne prowadzenie linek to rozwiązanie dobre nie tylko wizualnie, ale także pod względem technologicznym. Wykorzystanie technologii Double Stop zapobiega niechcianemu przeskokowi przerzutek podczas pracy zawieszenia i otarciom ramy przez pancerze.
full suspension
Nowa nazwa, ale dobrze znany rower. Nasz ścigacz XC o 100-mm skoku zawieszenia traci dodatek „BIG” z nazwy, jednak bez utraty swej wielkości. Nie bez powodu jedna z wersji tego roweru świetnie radzi sobie w Pucharze Świata jako narzędzie pracy MULTIVAN MERIDA BIKING TEAMU. Ondrej Cink i Thomas Litscher osiągają na nim imponujące sukcesy, mierząc się z najbardziej wymagającymi trasami i rywalami. Także aluminiowa wersja NINETY-NINE ma ściganie w genach. Jej sercem jest mocarna rama. Usztywnienie jej główki, a więc zwiększenie precyzji sterowania, zapewnia rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1,5” na dole. Dzięki naszej autorskiej technologii M.O.R.E. NINETY-NINE zachowuje stałą charakterystykę kinematyki zawieszenia i neutralność napędu niezależnie od rozmiaru ramy. Efektywną jazdę ułatwia także blokada amortyzatora za pomocą dźwigni na kierownicy. Umożliwia ona optymalny transfer energii w zależności od rodzaju nawierzchni i ukształtowania terenu. NINETY-NINE 9.600 oraz 9.800 są wyposażone w przedni widelec o skoku 120 mm zamiast 100 mm, co zwiększa apetyt roweru do pokonywania długich tras i maratonów.
hardtail
BIG.NINE to bez wątpienia jeden z najlepszych i najbardziej utytułowanych 29” hardtaili na świecie. – Czuję, że mam najlepszy rower na świecie – mówi o BIG.NINE Gunn-Rita Dahle Flesjaa, która w 2013 r. sięgnęła na nim po swoje 9. mistrzostwo świata. W 2015 r. prezentujemy nowe karbonowe i aluminiowe modele naszego hardtaila. Wszystkie wersje LITE są maszynami mocno zaawansowanymi technologicznie. Wyposażamy je w nową płaską 700-mm kierownicę. Wszystkie aluminiowe ramy od poziomu TFS w górę zostały ulepszone. Dzięki połączeniu krótszej obecnie górnej rury i nieco dłuższej główki ramy geometria ww. aluminiowych wersji stała się delikatniejsza. To oddziela je od ich zawodowego rodzeństwa i sprawia, że są lepiej dostosowane do codziennego użytku. Jeśli chodzi o bezkompromisowe modele, BIG.NINE TEAM zrzuca około 3% ze swej wagi. To zasługa kombinacji ultralekkiej karbonowej ramy typu „High Modulus” z napędem 1x11 i 15-mm osią thru-axle z przodu. Istotną pozycją w naszej bogatej ofercie BIG.NINE jest model 9000 z nową odsłoną osprzętu XTR.
hardtail
Aby ułatwić korzystanie z zalet koła 27,5", rozszerzamy gamę modeli  BIG.SEVEN na 2015 r. Towarzyszy temu ulepszenie specyfikacji naszych hardtaili. Aluminiowe wersje BIG.SEVEN pozwalają wykorzystać przewagę koła 27,5" już początkującym miłośnikom MTB. Odczują je, łatwiej pokonując przeszkody i zachowując więcej sił po długiej jeździe. Możliwość jazdy z niższym ciśnieniem opon daje lepszą przyczepność, która przekłada się na większą efektywność zarówno na podjazdach, jak i zjazdach. Z kolei karbonowe wersje BIG.SEVEN stają się jeszcze bardziej wyścigowymi rakietami. MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM polega na wersji BIG.SEVEN TEAM z 15-mm osią thru-axle z przodu i bezkompromisowym napędem 1x11. Taka konfiguracja w połączeniu z ultralekką ramą daje arcyszybką maszynę. Nie zapominamy przy tym o wysokim komforcie, gwarantowanym przez specjalne ukształtowanie rur tylnego widelca i wykorzystaniu technologii Flex Stay. Istotną pozycją w naszej bogatej ofercie BIG.SEVEN jest model 9000 z premierową odsłoną osprzętu XTR.
hardtail
Wiele lat temu koło 26” opanowało świat MTB i długo królowało na trasach. Mimo bezsprzecznych zalet kół 29” i 27,5” MERIDA oferuje modele 26” także w sezonie 2015. Rowery z mniejszym rozmiarem kół można docenić nie tylko ze względu na ich przystępną cenę. MATTS pozostaje najlepszym wyborem dla tych, którym budowa ciała nie pozwala na wybór rowerów 29” czy nawet 27,5”. To samo dotyczy młodych, którzy chcą się przesiąść z roweru 24”. W sezonie 2015 dobrze sprawdzone modele MATTS wyglądają lepiej niż kiedykolwiek. Najwyższa jakość znajduje odzwierciedlenie m.in. w produkcji ram tych rowerów. Schludne, wytrzymałe i świetnie skonstruowane nadają się nie tylko do jazdy w terenie. Znajdują także wszechstronne zastosowanie w codziennym użytku dzięki opcji montażu błotnika, bagażnika czy stopki. Przede wszystkim jednak MATTS wciąż udowadnia, ile przyjemności może sprawić każdy metr jazdy na rowerze MTB.
hardtail
Tylko rower idealnie dostosowany do własnych potrzeb zapewnia największą przyjemność z jazdy. Zasada ta obowiązuje w MERIDZIE także w świecie rowerów przeznaczonych dla kobiet. W 2015 r. mają one jeszcze większy wybór wśród modeli z 27,5” rozmiarem kół. Dzięki temu mogą jeszcze lepiej dopasować do siebie swojego dwukołowego partnera, który ma wiele zalet. Większe koła JULIET zapewniają lepszą trakcję, niższe opory toczenia i większą płynność jazdy po korzeniach czy kamieniach. Przy komforcie i bezpieczeństwie zbliżonym do 29” JULIET z 27,5” kołami zachowuje większą zwinność. Wszystkie modele tego roweru mają elementy dostosowane do kobiecych potrzeb i specjalnie dopasowaną zadziorną damską geometrię z obniżoną górną rurą. Dzięki temu bez żadnych przeszkód można doświadczyć pełnej przyjemności z jazdy. Nie mniej istotne są nowe atrakcyjne i kuszące wzory naszych modeli, które łatwo wpadają w kobiece oko.
hardtail
Kobiety, które cenią sprawdzone rozwiązania, bez problemu znajdą z nami dwukołowego partnera. 26” MERIDA JULIET w 2015 roku oferuje wszystkie zalety, które podbiły już niejedno serce. Zachwyca także nowym wzornictwem trafiającym w różne kobiece gusta. Bez względu na to, który model JULIET wybierzesz, otrzymasz kompana nie tylko spokojnych wycieczek. Rower ujawnia swój wyścigowy pazur m.in. dzięki zadziornej geometrii czy 100-mm zawieszeniu idealnym do jazdy w terenie. Swobodna pozycja na rowerze pozwala czerpać pełną przyjemność z jazdy także na asfalcie. Wszystkie miejsca kontaktu z rowerem (siodełko, kokpit, uchwyty) zostały specjalnie dostosowane do kobiecej anatomii, co dodatkowo zwiększa komfort i zachęca do dłuższych wypraw.