Przejdź na nową stronę

TESTY ROWERÓW

2017-09-14

Big.Nine 600 z dobrą oceną "bikeBoardu"

„Spektrum zastosowań tego roweru jest bardzo szerokie: od turystyki, przez maratony, do amatorskiego XC” – pisze „bikeBoard” o Meridzie Big.Nine 600. Rower otrzymał od magazynu ogólną ocenę 4,5 i jest chwalony m.in. za uniwersalną geometrię, zachowanie na podjazdach i niską wagę kół.



Aluminiowy Big.Nine 600 z napędem 1x11 został przetestowany przez redakcję "bikeBoardu". Zdaniem Piotra Oleksego geometria roweru „należy do przyjaznych i bardzo uniwersalnych, nastawionych na wielogodzinne wycieczki”. Dzięki niej "spektrum zastosowań tego roweru jest bardzo szerokie: od turystyki, przez maratony, do amatorskiego XC”. Jak czytamy, pozycja na Big.Ninie „nie jest zbyt niska i pozwala zwykłemu śmiertelnikowi na pełną kontrolę roweru w każdej sytuacji”. „Jeżeli tylko opony nie stracą przyczepności i wystarczy umiejętności, rower będzie spokojnie wspinał się do góry, pokonując nawet bardzo strome, techniczne ścianki. Sił w nogach nie zabraknie ze względu na bardzo nietypowe w tej kategorii rowerów przełożenie. Zadowoleni będą użytkownicy/czki lubiący wyzwolić moc […] – pisze „bB”.


Jak ocenia tester „bB”, Big.Nine 600 jest „żwawy i zwrotny” i „pozwala cieszyć się szybką jazdą po krętych ścieżkach”. Docenia on również opony roweru, Maxxis Ikon, które na twardej powierzchni „toczą się z minimalnymi oporami, zachowując równocześnie bardzo dobrą przyczepność w suchych warunkach”.
 
Sztywność
 
„W porównaniu z referencyjnymi rowerami koła są znacznie sztywniejsze, co pozytywnie wpływa na precyzję kierowania i efektywność jazdy […] – czytamy. Według testera „bikeBoardu” na „nieugiętą Meridę” można liczyć, gdy siła nacisku na pedały zwiększa się, np. podczas sprintu. „Sztywność boczna przodu roweru jest w porównaniu do konkurencji dobra […] – dodaje Piotr Oleksy.
 
Osprzęt
 
Według testera „bB” „na duże pochwały zasługuje amortyzator Manitou Marvel – świetnie wybiera drobne nierówności, nie pompuje i zapewnia precyzyjne sterowanie”. Docenia on również hamulce Tektro za ich siłę. Jednym ze znaków rozpoznawczych Meridy Big.Nine 600 jest jej napęd z jedną tarczą z przodu.



„W napędach 1x11 najważniejszą zaletą jest łatwość obsługi i tempo zmiany biegów. Osiąga się to kosztem mniejszego zakresu przełożeń.  Merida poszła bezpieczną drogą, na wszelki wypadek proponując przełożenia, które każdemu pozwolą na pokonywanie stromych ścian […] – czytamy.

Oceny

„Merida Big.Nine 600 to rower, którego największym atutem jest przyjazna, uniwersalna geometria, zapewniająca znakomite prowadzenie w większości sytuacji […]” – pisze „bB”.
 
Magazyn przyznał rowerowi ogólną ocenę 4,5 oraz następujące plusy:
„+ uniwersalna geometria i wygodna pozycja
+ dzielność na podjazdach
+ niska masa kół”.

***
Poznaj specyfikację i geometrię Meridy Big.Nine 600 oraz zastosowane w rowerze technologie: KLIKNIJ.

Rower jest dostępny także w podobnej w wersji z kołami 27,5" jak Big.Seven 600: KLIKNIJ.