Przejdź na nową stronę

TESTY ROWERÓW

2018-02-19

Cyclo Cross 7000 sprawdzony przez velonews.pl

"Merida Cyclo Cross 7000 świetnie spisywała się w każdych warunkach" - czytamy na velonews.pl. Co przypadło w niej do gustu podczas dwumiesięcznych testów?


fot. velonews.pl

"W listopadzie do naszej redakcji trafił rower przełajowy Merida Cyclo Cross 7000. Pierwsze wrażenie po wyciągnięciu z pudełka... »WOW, ale kolor«... pierwsze skojarzenie to porównanie kolorystyczne z Subaru Imprezą. Czy też tak jeździ?" - pisze Mateusz Zoń na velonews.pl. Przedstawiamy jego przemyślenia po długodystansowym teście przełajówki.

"Zacznijmy od technologii i komponentów użytych w rowerze [...]. Poznaj wszystkie technologie wykorzystane w Cyclo Crossie 7000 [KLIKNIJ].


fot. velonews.pl

Lista dość długa, większość pokrywa się z technologiami dostępnymi w innych markach, czyli można powiedzieć standard. Jedyną ciekawostką jest F-Mount – czyli otwory do szybkiego mocowania błotników, co jest fajnym dodatkiem, jeżeli ten rower traktujemy jako podstawowe narzędzie w treningach jesienno-zimowych, a jest to superalternatywa dla szosy i MTB w najcięższym okresie każdego kolarza w ciągu roku.


fot. velonews.pl

Szczególnie, że cena detaliczna nie odstrasza - 11 999 zł. Za tę cenę dostajemy świetny rower do wyścigów i treningów. Przez przeszło dwa miesiące treningów na Meridzie Cyclo Cross 7000 nic się nie, zatarło, rozsypało itp. Czyścić, smarować i jeździć!


fot. velonews.pl
 
Kiedyś musiał być ten pierwszy raz i to właśnie dzięki testom Meridy zacząłem przygodę z rowerami przełajowymi [...]. Pierwsze wrażenia - super na trasie przełajowej, rower świetnie sobie radzi szczególnie w ciasnych zakrętach, skokach przez przeszkody i wszystkim tym, co cechuje kolarstwo przełajowe. Oczywiście nie zabrakło też treningów tlenowych po szosie, rower nie powodował żadnego dyskomfortu. Warto wspomnieć o rozmiarze ramy – w tym przypadku było to M (54), ja mam 180 cm wzrostu, rower na mnie pasował idealnie, mostek zostawiłem seryjny.


fot. velonews.pl

Miałem również okazję sprawdzić rower w warunkach bojowych podczas wyścigu. Nawet podczas maksymalnego wysiłku nie czułem żadnego dyskomfortu. Gdybym miał coś zmienić w tym rowerze – nastawiając się na starty w wyścigach przełajowych – to myślę, że pierwszą rzeczą byłyby koła. Tutaj uważam, że można sporo zyskać na wadze i przyspieszeniu, szczególnie po wyjściu z zakrętu, ale nie znaczy to, że rower nie jest sztywny, wręcz przeciwnie. Warto zwrócić uwagę na seryjne opony Maxxis All Terrane – są świetne! Podczas jazdy w terenie spisują się rewelacyjnie. Również hamulce Disc, w tym przypadku Sram Rival, są świetne – jeżeli miałbym dla siebie szukać roweru przełajowego to tylko takiego, który będzie wyposażony w hamulce tarczowe.


fot. velonews.pl

Reasumując, Merida Cyclo Cross 7000 świetnie spisywała się w każdych warunkach, nawet w takich, gdzie na rowerze MTB byłoby ciężko zrobić trening, tu zdecydowanie CX wygrywa. Pod kątem sztywności jest bardzo dobrze, nawet zestawiając Meridę z nieco droższym konkurentem innej marki. Pancerze przerzutki pomimo jazdy w »syfie« się nie zatarły, ani nie odczułem, aby gorzej działały, niż to miało miejsce na początku, więc system prowadzenia pancerzy zdaje egzamin. Moim zdaniem jest to bardzo dobry rower, za rozsądne pieniądze, idealnie nadający się do treningu.


fot. velonews.pl

Oceny:
Wykonanie - 4
Waga - 3
Właściwości jezdne - 4,5
Cena - 5".


fot. velonews.pl

Poznaj specyfikację i geometrię Meridy Cyclo Cross 7000 oraz zastosowane w rowerze technologie: KLIKNIJ.

Poznaj 10 powodów, by wybrać rower przełajowy [video] - KLIKNIJ.
Przełajówka dla początkujących - co to za rower i dla kogo? [video] - KLIKNIJ.
Cyclo Cross 5000 z dobrą oceną BikeRadar - KLIKNIJ.
Cyclo Cross 6000 jedną z najlepszych przełajówek wg "RCUK" - KLIKNIJ.
Cyclo Cross w przełajowej czołówce road.cc - KLIKNIJ.

Poznaj wszystkie rowery przełajowe z kolekcji 2018 - KLIKNIJ.