Przejdź na nową stronę

TESTY ROWERÓW

2015-07-09

Merida Reacto Team-E

„To znakomity rower, który uwielbia prędkość. Reacto jest w pełni wyścigową maszyną, kocha atakować, ale czuje się dobrze także na podjazdach” – czytamy w teście cenionego brytyjskiego tygodnika „Cycling Weekly”. Reacto Team-E zdobyło w nim 8 punktów na 10 możliwych.



„W 2012 r. grupa Lampre nie odniosła żadnego zwycięstwa [ostatni sezon przed połączeniem z Meridą – red.], ale z Reacto w 2014 wygrała 14 razy. Czy jest to częściowa zasługa lepszego roweru?” – zastanawia się Oliver Bridgewood w popularnym brytyjskim tygodniku „Cycling Weekly”. Na wstępie wymienia on największe zalety roweru. Są nimi: wyjątkowo sztywna rama, odczuwalna szybkość, oszałamiający wygląd, imponujący komfort i doskonałe hamulce.

„Jako maszyna z najwyższej półki, Merida Reacto Team-E jest wyposażona w Dura-Ace Di2, dzięki czemu zmiana biegów jest doskonała. Zmiana biegów na korbie Rotor Flow działała podczas testu bardzo dobrze i nie powodowała żadnych problemów z łańcuchem. Bardzo przypadły nam do gustu hamulce Shimano Dura-Ace typu direct-mount [zintegrowane z kształtem ramy – red.], które zapewniają lepszą siłę hamowania i modulację niż standardowe modele” – czytamy w recenzji. Autor podkreśla, że hamulec, umieszczony w cieniu aerodynamicznym pod suportem, nie sprawiał żadnych problemów eksploatacyjnych, mimo że rower był testowany zimą i nie obce były mu sól i błoto. „Pomijając względy aerodynamiczne, takie umiejscowienie tylnego hamulca w Reacto daje bardzo schludny i robiący wrażenie wygląd tyłu roweru, który jest niesamowicie sztywny” – pisze Oliver Bridgewood.



Autor recenzji skupia się także na komforcie zapewnianym m.in. przez sztycę S-Flex z wkładką elastomerową oraz lniane biowłókna wplecione w strukturę karbonu (technologia Bio Fiber Damping Compound). „Merida odkryła, że połączenie lnianych biowłókien ze strukturą karbonu w sztycy, dolnych rurach tylnego trójkąta i przednim widelcu redukuje drgania wysokiej częstotliwości. Wygląda na to, że rozwiązanie to działa – jak na tak sztywną ramę, Reacto zapewnia godny pochwały komfort” – czytamy w „Cycling Weekly”. Zdaniem autora schludne połączenie zacisku sztycy z górną rurą ramy daje dodatkowe korzyści aerodynamiczne. Największy zysk w tym zakresie gwarantuje jednak sama geometria ramy określana przez Bridgewooda jako „agresywna”. „Górna rura jest długa i zachęca kolarza do przyjęcia niskiej aerodynamicznej pozycji” – zaznacza autor. Sporo uwagi poświęca on także wrażeniom z jazdy Reacto. „Suport i widelec są wyjątkowo sztywne, dzięki czemu przyspieszanie przy wychodzeniu z zakrętu i sprinty są zauważalnie efektywne. Tylny trójkąt Team-E jest jednym z najsztywniejszych, jaki kiedykolwiek testowałem […] – czytamy w „Cycling Weekly”. Autor recenzji podkreśla, że jak na tak sztywną ramę, Reacto Team-E jest wygodnym rowerem, a „100-milowe przejażdżki były na nim przyjemnością”. Jego zdaniem Reacto znacznie przewyższa pod względem komfortu Cervelo S5.

„Gdybym był kolarzem Lampre-Merida, byłbym zachwycony jazdą Team-E. To znakomity rower, który uwielbia prędkość. Reacto jest w pełni wyścigową maszyną, kocha atakować, ale czuje się dobrze także na podjazdach” – podsumowuje Oliver Bridgewood.


Przeczytaj pełną wersję testu.

Zachęcamy do zapoznania się ze specyfikacją i geometrią Reacto Team-E, a także zastosowanymi w nim technologiami. Polecamy również artykuł o Reacto jako bezkompromisowej broni grupy Lampre-Merida, a także informacje o aluminiowej wersji roweru.

Wszystkie modele Reacto z kolekcji 2015: kliknij.

Obejrzyj reklamę Reacto wyświetlaną w Eurosporcie: