Przejdź na nową stronę

TESTY ROWERÓW

2018-04-18

One-Sixty 800 - pierwsze wrażenia Flow MTB

"Czego więcej mógłbyś chcieć od tego typu roweru w takiej cenie? Hmm, niczego... Całośc jest imponująca [...]" - pisze Flow Mountain Bike o One-Sixty 800. Czołowy australijski portal MTB przedstawia swoje pierwsze wrażenia nt. nowej wersji roweru enduro. 


One-Sixty przeszedł kurację odmładzającą, która uczyniła go rowerem dużo bardziej dostosowanym do wymogów agresywnej jazdy. Model 800 trafił na testy do Flow Mountain Bike, czołowego australijskiego portalu MTB. Przed publikacją pełnej recenzji portal zamieszcza swoje pierwsze wrażenia dotyczące głównie specyfikacji roweru. Poniżej znajduje się przetłumaczona wersja oryginału.

"Jak prawdopodobnie wiecie, Merida jest jednym z czołowych producentów rowerów na świecie i tworzy fantastyczny sprzęt znany ze świetnego stosunku jakości do ceny.  Dostaliśmy na testy One-Sixty 800 i do tej pory zrobił w naszej ekipie spore wrażenie. Uwielbialiśmy karbonowego One-Sixty 5000 sprzed paru lat. Czy może go pobić nowa aluminiowa wersja ze świetną specyfikacją?

 
One-Sixty to, jak zgadujecie, maszyna ze 160-mm skokiem zawieszenia, która toczy się na kołach 27,5” i jest przewidziana do agresywnej jazdy, być może nawet do zawodów enduro. 
 
Niesamowita specyfikacja, SRAM rządzi 
 
Czego więcej mógłbyś chcieć od tego typu roweru w takiej cenie? Hmm, niczego… Całość jest imponująca, to tak jakby mnóstwo świetnych części SRAM wypadło z ciężarówki, a Merida podniosła je i wsadziła do tego roweru dla naszego dobra. Rower ma nawet znakomite szerokie obręcze, przednią piastę Torque Cap dopasowaną do widelca RockShox Yari [zwiększenie powierzchni styku między piastą i widelcem daje mocniejsze połączenie i większą sztywność – red.], regulowaną sztycę, kapitalne opony Maxxis i dobre malowanie. Pełnia szczęścia!
 
One-Sixty 800 ma jedne z najlepszych obecnie hamulców, nowe SRAM Code R. Ma też 12-biegowy napęd SRAM GX Eagle, który zapewnia świetny zakres przełożeń. 

 
Zawieszenie roweru to widelec RockShox Yari, na którym zawsze można polegać, oraz gwiazda zestawienia, amortyzator Super Deluxe RTC z najwyższej półki. Damper pozwala na ustawienia odbicia, kompresji, a nawet kompresji niskiej prędkości dla lepszej kontroli. Robi wrażenie!

Jest krócej!
 
[...] Merida skróciła całkowitą bazę kół (w stosunku do dawnej wersji 5000) i powiększyła kąt rury podsiodłowej. W teorii rower dzięki takim zmianom powinien się lepiej wspinać i być zwinniejszy przy niskich prędkościach, być może kosztem umiejętności zjazdowych, ale tego dowiemy się dopiero na ścieżkach.  
 
Wypatrujcie pełnego testu!

 
Dodatkowe informacje
 
Merida jest w tym sezonie na fali, dzięki najnowszym rowerom dostosowanym do różnych potrzeb.
Na papierze geometria ramy wygląda zorientowaną bardziej dla miłośników ścieżek niż zawodników enduro.
SRAM GX Eagle – świetny osprzęt jak na rower w tej cenie.
Hamulce SRAM Code R – potężna moc hamowania!
Widelec RockShox Yari o skoku 170 mm to solidny wybór. 
Najlepszy damper RockShox – Super Deluxe. 
Krótszy zasięg i ostrzejszy kąt rury podsiodłowej niż we wcześniejszym One-Sixty. Czyżby Merida chciała poprawić zachowanie roweru na podjazdach?".

Poznaj specyfikację i geometrię One-Sixty 800 oraz zastosowane w rowerze technologie: KLIKNIJ.

Czytaj także
Pierwszy polski test nowego One-Sixty [video]
eOne-Sixty 900E - najczęściej nagradzany rower w historii Meridy [video]