Przejdź na nową stronę

AKTUALNOŚCI

2016-11-25

Scultura 6000 w ścisłej karbonowej czołówce

Merida Scultura 6000 została uznana za jeden z najlepszych karbonowych rowerów szosowych wg road.cc. Zestawienie obejmuje modele z przedziału 999-10 000 funtów. Jeden z czołowych szosowych portali świata podkreśla, że rower to efekt bogatego doświadczenia i dużej wiedzy Meridy w zakresie karbonowej produkcji.


Road.cc, jeden z najważniejszych szosowych portali świata, docenił Sculturę 6000 z kolekcji 2016. Znalazła się ona w zestawieniu najlepszych karbonowych szosówek z przedziału 999-10 000 funtów. Poniżej przedstawiamy tłumaczenie uzasadnienia road.cc.
 
„Merida jest jednym z największych producentów karbonowych ram. Jej bogate doświadczenie i dużą wiedzę z tego zakresu widać w Sculturze 6000. Jej rama jest jedną z najlżejszych w tym zestawieniu i waży zaledwie 750 g. To imponujące, biorąc pod uwagę cenę całego roweru. Z pewnością nie jest nanjniższa, jednak taka waga ramy w takiej cenie robi wielkie wrażenie. W pakiecie otrzymujemy także pełną grupę Shimano Ultegra i hamulce zintegrowane z ramą. Tylny znajduje się pod dolnymi rurami tylnego trójkąta, by zmniejszyć opory powietrza”. Z oryginalnym zestawieniem można się zapoznać na road.cc.
 


Wcześniej portal road.cc przetestował Sculturę 6000 i przyznał jej 4 gwiazdki na 5 możliwych. Poniżej prezentujemy wybrane fragmenty testu.

„Merida Scultura 6000 zapewnia właściwe odczucia od pierwszego momentu. Pozycja, jazda, komfort… to jeden z tych rowerów, które dodają ci pewności, by wyciskać z nich tyle, ile jesteś w stanie, bez obaw, że się odgryzą”.

„W nowej wersji Scultury Merida skupiła się na poprawie komfortu, co zdecydowanie się opłaciło. Dzięki odpowiednim zabiegom w konkretnych punktach ręcznie robionej ramy możliwa była poprawa jej właściwości tłumienia drgań bez poświęcania jej sztywności".

„Prowadzenie roweru to kolejna z jego zalet. Jest dokładne i szybkie, ale nigdy nerwowe, szczególnie gdy prędkość zaczyna wzrastać. Opony Continental trzymają przyzwoicie, ale rama – szczególnie jej przód ze stożkową główką ramy i rurą sterową – jest tak solidna, że rower nigdy nie zbacza nawet o milimetr z obranej linii”.

[…] to jeden z tych rowerów, które sprawiają, że czujesz się, jakbyś był ich częścią. Trudno wskazać jedną rzecz, która sprawia, że jest tak dobrze, tak po prostu jest, to działa. Mkniesz w dół wzgórza, składasz się, rower skręca, trzyma się dobrze w zakręcie, wszystko przychodzi naturalnie, a jeśli chcesz, będziesz miał jeszcze większą zjazdową frajdę […]. Jeśli wsiadasz na rower, który tak jeździ, wiesz jedno: rower jest naprawdę dobry”.

„Merida użyła karbonowych włókien z dodatkiem nanocząstek. Określa to jako Nano Matrix Carbon i tak wyjaśnia: »Nanocząstki wzmacniają oparte na żywicy epoksydowej wiązanie, co daje nawet 40% wyższą odporność na uderzenia«. Czy to działa? Z pewnością nie odczuwałem żadnej giętkości ramy, gdy przyspieszałem czy wspinałem się pod górę i stawałem na pedałach”.

„W tej cenie to prawdziwie oszałamiająca rama […]”.

Zapraszamy do zapoznania się z obszerniejszym tłumaczeniem testu: Scultura 6000 ze świetną oceną road.cc.



Rower zyskał sławę m.in. dzięki przyznaniu mu tytułu „Najlepszego lekkiego roweru 2016” wg „Cycling Weekly”. Ukazujący się od 1891 roku brytyjski tygodnik jest jednym z najważniejszych rowerowych i kolarskich czasopism świata. W swoim teście przyznał Sculturze 6000 9 punktów na 10 możliwych. Zachęcamy do przeczytania pełnej treści tłumaczenia werdyktu „Cycling Weekly”: Scultura 6000 - "Najlepszy lekki rower 2016".
 
W kolekcji 2017 Merida Polska znalazło się 19 wersji Scultury, w tym widoczna poniżej nowa Scultura 6000. Można się z nimi zapoznać, klikając w zdjęcie.



Więcej informacji nt. zaprezentowanej w 2015 r. wersji Scultury:  Nowa Scultura: lekkość, komfort i aerodynamika [video].

W swoim zestawieniu najlepszych karbonowych szosówek portal road.cc. poświęca sporą uwagę samej istocie, czyli materiałowi, bez którego trudno wyobrazić sobie współczesną branżę rowerową. „Włókno węglowe to cudowny materiał rowerowego świata. Kiedyś był egzotyczny i bardzo drogi, obecnie jest już powszechnie stosowany, a jego ceny spadły. Karbon szybko stał się najbardziej pożądanym i najpopularniejszym materiałem wśród tych, którym zależy na jak najlepszych osiągach. Jest atrakcyjny, ponieważ jest niezwykle lekki i mocny i może być wykorzystany do stworzenia bardzo sztywnej ramy […] – czytamy na road.cc.
 
Proces produkcji karbonowych ram jest wyjątkowo złożony i precyzyjny. Jednym z jego niezbędnych etapów jest ręczne nakładanie warstw karbonu. W przypadku ramy Scultury wymaga ono do 14 godzin pracy i 400 osobnych fragmentów karbonowych mat. Ten i wiele innych etapów tworzenia i testowania ram z włókien węglowych przedstawia video „Merida - produkcja karbonowych ram”. Zapraszamy do zapoznania się z nim.