ROWERY BAHRAIN-MERIDA

Grupa Bahrain-Merida została wyposażona w rowery Merida dostosowane do różnych potrzeb. Zawodnicy nowej ekipy mogą je wybierać, by zwiększyć szansę na sukces w zależności od trasy i własnej kolarskiej charakterystyki. Poznajcie szczegóły rowerów Vincenzo Nibalego i spółki.
 
Wyposażenie grupy będą stanowić trzy modele dostosowane do różnych potrzeb: Scultura Team, Reacto Team oraz Warp TT.

Perfekcyjny dobór roweru to jeden z istotnych składników sukcesu we współczesnym kolarstwie. Wynika to nie tylko z konieczności dostosowania sprzętu do konkretnej trasy wyścigu, ale także do indywidualnej charakterystyki i preferencji kolarza. Gdy liczy się każda sekunda, nawet najdrobniejszy szczegół może zadecydować o zwycięstwie.
Specjaliści od podjazdów na wymagające górskie etapy potrzebują superlekkiego roweru, który łączy w sobie komfort, zwinność i świetny transfer mocy. Z kolei sprinterzy i kolarze, którzy najlepiej spisują się na płaskich trasach, chętniej wybierają rower dopracowany w najdrobniejszych szczegółach pod względem aerodynamiki, pozwalający przyjąć agresywną pozycję. Jeszcze inny model jest potrzebny, gdy ułamki sekund decydują w etapach z jazdą na czas.
 
Inżynierowie Meridy zadbali o to, by jak najlepiej sprostać różnym wymaganiom, które niesie ze sobą długi sezon WorldTouru z najważniejszymi i najtrudniejszymi wyścigami świata.
 
 
Scultura Team, jeden z najlżejszych rowerów szosowych na świecie, łączy w sobie ultraniską wagę, komfort i ostre prowadzenie. Będzie używany przez grupę podczas większości górskich etapów. To także rower, który w wersji z hamulcami tarczowymi idealne nadaję się do klasyków z brukiem i innymi wymagającymi nawierzchniami.
 
Reacto Team z imponującą aerodynamiką ostro przecina powietrze. Mimo wysokiej sztywności i świetnego transferu mocy zapewnia komfort nie do przecenienia podczas wieloetapowych wyścigów.
Warp TT to specjalista od jazdy na czas, który pozwala przyjąć jak najbardziej aerodynamiczną pozycję i urywać cenne sekundy. Rowery przykuwają wzrok nie tylko geometrią ram i najnowszymi technologiami, ale także swoim malowaniem.
 
– Kolorystyka i design rowerów zawierają barwy narodowe Bahrajnu: czerwony i biały. Detale nawiązują do klasycznych szosowych elementów i będą łatwo rozpoznawalne w peletonie. W połączeniu ze strojem i kaskiem, wygląd grupy zrobi wrażenie – mówi Juergen Falke, dyrektor produktów Meridy.
 

SCULTURA 

Najlżejsze narzędzie pracy grupy Bahrain-Merida. Zaledwie 850-g rama Scultury wyznacza standardy przyspieszenia i jazdy pod górę. Zaprezentowana w 2015 roku nowa wersja Scultury to jednak o wiele więcej niż tylko lekki rower. Krótkie 400-mm dolne rury tylnego trójkąta zapewniają jej wielką zwinność, a imponujący komfort dodatkowo zwiększa możliwość zastosowania 25-mm ogumienia. To jednak nie wszystko. Scultura została zoptymalizowana w tunelu aerodynamicznym, a jej parametry oporu powietrza niewiele różnią się od tych znanych z klasycznych rowerów aero. Jeśli dodać do tego cechy, z których Scultura słynie od lat, otrzymujemy jeden z najlepszych rowerów szosowych na świecie.

REACTO

Wybór kolarzy Bahrain-Merida poszukujących aerodynamicznej przewagi. Wiele godzin testów w tunelu aerodynamicznym i wiedza zebrana podczas projektowania modelu Warp TT pozwoliła stworzyć ten aero pocisk. Reacto oszczędza siły kolarza dzięki swoim aerodynamicznym osiągom i supersztywnemu suportowi, całą energię zamieniając w prędkość. Może to mieć niebagatelne znaczenie np. w ucieczkach. Reacto nie jest jednak specjalistą od jednego rodzaju tras. Jego komfort i niska waga sprawią, że dla wielu zawodników będzie on stałym sprzymierzeńcem. Swoją wszechstronność rower udowodnił już w przeszłości, pomagając zwyciężać górskie etapy, sprinty i ucieczki w wyścigach WorldTouru.

 

WARP TT

Żaden inny rower Merida nie spędził tylu godzin w tunelu aerodynamicznym. Stworzony do jazdy na czas w wyścigach WorldTouru, Warp TT jest do tego gotowy nie tylko dzięki specjalnym profilom rur NACA Fastback. Duże znaczenie ma jego ogromny potencjał indywidualizacji pozycji. Zawodowcy różnią się znacznie m.in. pod względem budowy ciała i stylu jazdy. Odpowiedzią na to jest kokpit Warp TT. Pozwala on przyjąć pozycję jak najlepiej dopasowaną do indywidualnej charakterystyki zawodnika oraz trasy.

SPECYFIKACJA

Modele grupy są wyposażone w osprzęt Shimano Dura Ace Di-2. Kolarze rozpoczną sezon z wersją 9070 i w połowie marca 2017 zmienią ją na jej najnowszą odsłonę: 9170.
 
Ceniona marka SRM zapewniła ekipie najnowszą wersję swoich pomiarów mocy i komputerków PC-8. Karbonowe ramiona korb „hollow” zostały wykonane przez niemiecką firmę THM specjalizującą się w karbonowej produkcji. Są one supersztywne, zapewniają imponujący transfer mocy i razem z pomiarem mocy ważą mniej niż standardowe korby Dura Ace bez niego!
 
Grupa Bahrain-Merida będzie polegać na najnowszej wersji sprawdzonych kół Fulcrum z serii Speed. Zestaw najwszechstronniejszych z nich, Speed 40T, waży mniej niż 1,25 kg i zapewnia idealny kompromis między niską wagą, wysoką sztywnością i aerodynamiką. Sprinterzy i kolarze specjalizujący się w ucieczkach wybiorą wersję Speed 55T z wyższymi obręczami. Przy nieco większej wadze niż w modelu 40T, zapewniają one lepszą aerodynamikę i nieco wyższą sztywność. Koła ekipy będą się kręcić z szytkami Continental, które słyną ze świetnej trakcji, szybkiego toczenia się i wysokiej odporności na przebicia.
 
Kierownice i sztyce rowerów Bahrain-Merida dostarczyły firmy FSA i Vision. Większość zawodników grupy wybierze kierownice Vision Metron ze zintegrowanym mostkiem, które zapewniają świetne osiągi aerodynamiczne i zwiększają sztywność podczas sprintów. O siodełka ekipy zadbała marka Prologo. Wszystkie modele są wyposażone w karbonowe pręty i skorupę, a także antypoślizgowy system CPC.