Przejdź na nową stronę

AKTUALNOŚCI

2017-05-04

Specjalna broń Nibalego na Giro d’Italia

Vincenzo Nibali będzie bronił tytułu w 100. edycji Giro d’Italia wyposażony stosownie do tego zadania. Specjalne uzbrojenie zapewniła mu Merida. Jest nim model Scultura z ramą pokrytą płatami złota. Znajdują się na nich nazwiska wszystkich dotychczasowych zwycięzców wyścigu.


fot. BettiniPhoto

Wyjątkowy rower będzie wspierał Vincenzo Nibalego na trasie tegorocznego Giro d’Italia. Merida zaprezentowała model Scultura stworzony specjalnie z myślą o obronie tytułu w 100. edycji wyścigu. Jeśli „Rekin z Mesyny” dokona tej sztuki, będzie jednym z zaledwie ośmiu kolarzy, którzy trzy razy wygrali Giro. Lider Bahrain-Merida zwyciężył w „Corsa Rosa” w 2013 i 2016 r. Wszystkich dotychczasowych triumfatorów wyścigu upamiętnia jego nowy rower. Ich nazwiska znajdują się na płatach złota, które zdobią ramę specjalnego modelu Nibalego.


fot. BettiniPhoto

Zostały one nałożone na wierzchnią warstwę karbonu, a następnie zabezpieczone lakierem bezbarwnym. Hołdem dla bogatej historii Giro jest także napis „Centenario” („Stulecie”) na ramie, a cały projekt nawiązuje wyglądem do trofeum przyznawanego zwycięzcy Giro d’Italia. Specjalna broń przysługuje tylko Vincenzo Nibalemu, zaprezentowana Scultura nie będzie przeznaczona do sprzedaży, a jego koledzy wystartują w Giro na klasycznej wersji roweru. Lider Bahrain-Merida od początku sezonu najczęściej ściga się właśnie na modelu Scultura.


fot. BettiniPhoto

– Rowery Merida od początku przypadły mi do gustu i od razu poczułem się bardzo komfortowo na Sculturze. Jest sztywna, lekka i stabilna, bardzo dobrze się ją prowadzi – przyznaje lider Bahrain-Merida, który wygrał na tym rowerze Tour of Croatia, próbę generalną przed Giro.


fot. BettiniPhoto

Nowa wersja Scultury miałą swoją premierę przed Giro d’Italia 2015. – To najbardziej zrównoważony rower szosowy w naszym portfolio. Jesteśmy bardzo zadowoleni z jego niskiej wagi, sztywności, komfortu i aerodynamiki – mówi Juergen Falke, dyrektor produktów Meridy i szef jej działu badawczo-rozwojowego. – Oddźwięk ze strony zawodowców jest znakomity. Cieszą się nie tylko z niskiej wagi Scultury, ale także z agresywnego prowadzenia i zwinności roweru – dodaje Patrick Laprell, product manager Meridy odpowiedzialny za jej rowery szosowe.



Rower zasłynął również dzięki 4,5-kg wersji Scultura Superlite LTD. To najlżejszy seryjnie produkowany rower świata. W osiągnięciu ultraniskiej wagi pomógł nowy sposób produkcji karbonowych ram Meridy z użyciem specjalnych form. Tworzenie 680-g ramy zajmuje do 14 godzin i wymaga ręcznego nakładania każdego z 400 karbonowych elementów. Ścianki jej rur mają miejscami zaledwie 0,4 mm grubości. Mimo takich wartości rama rekordowego modelu osiąga świetne parametry sztywności i jest w pełni bezpieczna, co potwierdzają odpowiednie testy i certyfikaty.


fot. BettiniPhoto

Oprócz cięższej, bo dostosowanej do wymogów UCI, wersji Scultury grupa Bahrain-Merida będzie miała na Giro do dyspozycji także dwa inne modele Meridy: Reacto, czyli aerodynamiczny rower głównie na płaskie etapy, oraz Warp TT do jazdy na czas. To jednak złota Scultura będzie najważniejszą bronią Nibalego w walce o obronę tytułu. 100. edycja Giro d’Italia rozpocznie się 5. maja na Sardynii i zakończy 28. maja w Mediolanie. Podczas 21 etapów kolarze będą mieli do pokonania 3572 km.


fot. BettiniPhoto

Czytaj także
Zobacz szczegóły złotej Meridy Nibalego [video]
Konkurs "Giro z Meridą" - prześlij zdjęcie i wygraj
Nibali i jego świta gotowi na Giro [video]
Vincenzo Nibali w tunelu aerodynamicznym [video]
Vincenzo Nibali: Samotny Rekin [sylwetka]