BIG.NINE 9000
KOLEKCJA 2016
KOŁA
29"
Specyfikacja
RAMA
RAMA
Big 9 BC lite CF3 R12
ROZMIAR RAMY
19"
KOLOR
MATT UD CARBON (BLUE/LITE GREY)
WIDELEC
ROCKSHOX RS1 ACFS 29PSSA100 DFBSL 46T R45
NAPĘD
PRZEŁOŻENIA
22
PRZERZUTKA |PRZÓD
Shimano XTR direct double
PRZERZUTKA TYŁ
Shimano XTR SGS Shadow+
MANETKA P/T
Shimano XTR-i
KORBA
Shimano XTR 36-26
KASETA
Shimano XTR 11-40 11s
ŁAŃCUCH
KMC X11EL
WAGA
WAGA (kg)
9,4
KOŁA
ROZMIAR KÓŁ
29"
PIASTA P/T
w zestawie
OBRĘCZE
DT Swiss XR1501 [29] Spline One F:PS15-R12
SZPRYCHY
w zestawie
DĘTKI
Ultralite-29
OPONA P/T
Rocket Ron 2.25 Liteskin PSC 29/Thunder Burt 2.25 LiteSkin PSC 29
KOMPONENTY
HAMULEC P/T
Shimano XTR-Fin 180 disc ice/160 disc ice
KIEROWNICA
PRC Team Flatbar 700
MOSTEK
PRC Team OS -17
SIODŁO
Prologo new Nago Evo X10 STN
SZTYCA
PRC Double carbon superlite 27.2 SB0
PEDAŁY
-
Specyfikacja i cena rowerów prezentowanych na stronie może się różnić od dostępnych w sprzedaży.
Towar prezentowany na stronie nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
Merida Polska wymaga aby rower dostarczony do klienta przez sprzedawcę był w pełni gotowy do jazdy. W związku z tym możliwy jest tylko odbiór osobisty w naszej sieci sprzedaży.
Towar prezentowany na stronie nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
Merida Polska wymaga aby rower dostarczony do klienta przez sprzedawcę był w pełni gotowy do jazdy. W związku z tym możliwy jest tylko odbiór osobisty w naszej sieci sprzedaży.
Geometria
![](materialy/geometrie/big/155.jpg)
Technologia
![NANO MATRIX CARBON](materialy/technologie/min/47.png)
NANO MATRIX CARBON
Nanocząstki wzmacniają oparte na żywicy epoksydowej karbonowe wiązanie, co daje nawet 40% wyższą odporność na uderzenia. Daje to lepszą odporność na przypadkowe uszkodzenia niż w wielu ramach aluminiowych.
![BIO FIBER DAMPING COMPOUND](materialy/technologie/min/48.png)
BIO FIBER DAMPING COMPOUND
Maksymalny komfort nawet przy zastosowaniu sztywnego tyłu oraz sztywnego widelca. Lniane biowłókna, wplecione w strukturę karbonu użytego do budowy górnych rur tylnego trójkąta i ramion widelca, pochłaniają drgania wysokiej częstotliwości.
![AWS – ANTI WRINKLE SYSTEM](materialy/technologie/min/49.png)
AWS – ANTI WRINKLE SYSTEM
Technologia pozwalająca na maksymalne wygładzenie wewnętrznych powierzchni rur karbonowych. Poprawiona struktura oznacza mniejszą wagę, większą sztywność i wytrzymałość oraz lepszy rozkład obciążeń.
![FLEX STAY](materialy/technologie/min/50.png)
FLEX STAY
Specjalne ukształtowanie rur tylnego trójkąta lepiej tłumi wibracje i poprawia komfort jazdy. To rozwiązanie zapewnia także optymalne przeniesienie siły pedałowania.
![INTERNAL CABLE](materialy/technologie/min/54.png)
INTERNAL CABLE
Prowadzenie linki tylnego hamulca, a w niektórych modelach także linki przerzutek, wewnątrz rur ramy. To rozwiązanie nie tylko poprawia wygląd roweru, ale także chroni linki przed zabrudzeniem.
![POST MOUNT DISC](materialy/technologie/min/55.png)
POST MOUNT DISC
Bezpośrednie mocowanie zacisku hamulca do ramy w systemie post-mount. Pozwala dopasować położenie zacisku do różnej wielkości tarczy przy pomocy adapterów. Dzięki temu rozwiązaniu hamulec może być lżejszy i łatwiejszy w ustawieniu.
![X-TAPER HEADTUBE](materialy/technologie/min/59.png)
X-TAPER HEADTUBE
Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1,5” na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania – rower jest łatwiejszy w prowadzeniu i lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach.
![DOUBLE CHAMBER TECHNOLOGY](materialy/technologie/min/70.png)
DOUBLE CHAMBER TECHNOLOGY
Wewnętrzne żebrowanie dzieli mocno obciążone rury z włókien węglowych na dwie osobne komory. Poprawia to wytrzymałość na skręcanie i uderzenia. Technologia ta jest stosowana w karbonowych ramach i widelcach, zapewniając także lepsze pochłanianie drgań.
![MIB - MERIDA INTERNAL BLOCKSYSTEM](materialy/technologie/min/76.png)
MIB - MERIDA INTERNAL BLOCKSYSTEM
Sprytna ochrona karbonowej ramy przed uszkodzeniami spowodowanymi uderzeniami kierownicy (np. podczas upadku). System współpracuje z pierścieniem zaciskanym wokół rury sterowej widelca. Raz ustawiony w odpowiedniej pozycji, działa razem z wkładkami blokującymi, dzięki czemu kierownica obraca się tylko do pewnego stopnia. Zatrzymuje się tuż przed tym, zanim uderzy w ramę. Mocny, innowacyjny, błyskotliwy – MIB.
![REMOTE LOCKOUT](materialy/technologie/min/78.png)
REMOTE LOCKOUT
Blokada amortyzatora przedniego lub tylnego za pomocą dźwigni na kierownicy. Pozwala na optymalny transfer energii w zależności od rodzaju nawierzchni i ukształtowania terenu.
![12-142 THRU-AXLE](materialy/technologie/min/81.png)
12-142 THRU-AXLE
12-mm oś thru-axle w tylnym kole daje wiele możliwości. Poza wysoką sztywnością skrętną, zapewnia też niezmienne położenie tarczy hamulcowej i łatwe wypięcie koła bez użycia narzędzi. W przeciwieństwie do rozwiązań typu quick-release, pozycja koła jest tu zawsze niezmienna.
![15-100 THRU-AXLE](materialy/technologie/min/82.png)
15-100 THRU-AXLE
15-mm oś thru-axle w przednim kole daje wiele możliwości. Poza wysoką sztywnością skrętną zapewnia też niezmienne położenie tarczy hamulcowej i łatwe wypięcie koła bez użycia narzędzi. W przeciwieństwie do rozwiązań typu quick-release, pozycja koła jest tu zawsze niezmienna.