BIG.NINE 5000
KOLEKCJA 2017
KOŁA
29"
Specyfikacja
RAMA
RAMA
CARBON / Big 9 BC lite CF3 boost
ROZMIAR RAMY
15", 17", 19", 21"
KOLOR
MATT UD -BLUE
WIDELEC
Rock Shox FS RBA RL 29 15 SA100 oneloc
NAPĘD
PRZEŁOŻENIA
11
PRZERZUTKA |PRZÓD
PRZERZUTKA TYŁ
Shimano XT GS Shadow+
MANETKA PRZÓD
MANETKA TYŁ
Shimano SLX-i
MECHANIZM KORBOWY
Shimano XT 30T boost PF
KASETA
Shimano XT 11 11-46
WAGA
WAGA (kg)
10.6
KOŁA
ROZMIAR KÓŁ
29"
PIASTA PRZÓD
FoBearing Cen 15 Torque
PIASTA TYŁ
FoBearing Cen boost XD
OBRĘCZE
MERIDA Expert CC
OPONA PRZÓD
Maxxis Ikon 29er 2.2 zwijana
OPONA TYŁ
Maxxis Ikon 29er 2.2 zwijana
KOMPONENTY
HAMULEC PRZÓD
Shimano M506 180 cen
HAMULEC TYŁ
Shimano M506 160 cen
KIEROWNICA
MERIDA Expert OS 720 flat
MOSTEK
MERIDA Expert Carbon OS -5
SIODŁO
Merida Sport
SZTYCA
MERIDA carbon Expert SB0 30.9
Specyfikacja i cena rowerów prezentowanych na stronie może się różnić od dostępnych w sprzedaży.
Towar prezentowany na stronie nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
Merida Polska wymaga aby rower dostarczony do klienta przez sprzedawcę był w pełni gotowy do jazdy. W związku z tym możliwy jest tylko odbiór osobisty w naszej sieci sprzedaży.
Towar prezentowany na stronie nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
Merida Polska wymaga aby rower dostarczony do klienta przez sprzedawcę był w pełni gotowy do jazdy. W związku z tym możliwy jest tylko odbiór osobisty w naszej sieci sprzedaży.
Geometria
Technologia
NANO MATRIX CARBON
Nanocząstki wzmacniają oparte na żywicy epoksydowej karbonowe wiązanie, co daje nawet 40% wyższą odporność na uderzenia. Daje to lepszą odporność na przypadkowe uszkodzenia niż w wielu ramach aluminiowych.
AWS – ANTI WRINKLE SYSTEM
Technologia pozwalająca na maksymalne wygładzenie wewnętrznych powierzchni rur karbonowych. Poprawiona struktura oznacza mniejszą wagę, większą sztywność i wytrzymałość oraz lepszy rozkład obciążeń.
FLEX STAY
Specjalne ukształtowanie rur tylnego trójkąta lepiej tłumi wibracje i poprawia komfort jazdy. To rozwiązanie zapewnia także optymalne przeniesienie siły pedałowania.
INTERNAL CABLE
Prowadzenie linki tylnego hamulca, a w niektórych modelach także linki przerzutek, wewnątrz rur ramy. To rozwiązanie nie tylko poprawia wygląd roweru, ale także chroni linki przed zabrudzeniem.
POST MOUNT DISC
Bezpośrednie mocowanie zacisku hamulca do ramy w systemie post-mount. Pozwala dopasować położenie zacisku do różnej wielkości tarczy przy pomocy adapterów. Dzięki temu rozwiązaniu hamulec może być lżejszy i łatwiejszy w ustawieniu.
X-TAPER HEADTUBE
Rozszerzająca się rura sterowa z łożyskiem 1 1/8” na górze i 1,5” na dole pozwala na usztywnienie główki ramy, co zwiększa precyzję sterowania – rower jest łatwiejszy w prowadzeniu i lepiej reaguje na skrajne przeciążenia w zakrętach.
C-S POST MOUNT DISC
Chain Stay Post Mount Disc – ta technologia to wynik trzech odkryć. Po pierwsze, mocowanie hamulca wewnątrz tylnego trójkąta optymalnie chroni hamulec przed wpływami zewnętrznymi. Po drugie, zacisk hamulca jest lepiej wspierany przez masywniejsze dolne rury tylnego trójkąta. Po trzecie, wewnętrzne poprowadzenie linek pozwala na to, by zgrabnie dotarły one do hamulca od strony tylnego trójkąta.
DI2 READY
Rozwiązanie wprost z World Touru dla wszystkich miłośników nowinek technologicznych na szosie. Pozwala zamontować elektroniczny system przerzutek Di2 Shimano, który charakteryzuje się dużą niezawodnością i wydajną, bezproblemową obsługą. Rowery i ramy z symbolem „Di2 Ready” są optymalnie przygotowane do montażu tej technologii, łącznie z możliwością montażu baterii pod dolnymi rurami tylnego trójkąta bądź w sztycy.
S-FLEX
Opatentowana konstrukcja sztycy S-Flex, która wydatnie zwiększa komfort odczuwany na siodełku w rowerach REACTO, BIG.NINE i BIG. SEVEN. W aerodynamicznej sztycy REACTO dodatkowo zastosowano wkładkę elastomerową, która pomaga skutecznie pochłaniać nierówności terenu. We wszystkich jednak modelach konstrukcja sztycy S-Flex wydajnie poprawia komfort i oszczędza siły kolarza nawet na długich dystansach.
NACA FASTBACK PROFILE
Specjalne profi le rur NACA Fastback w kształcie kropli ze ściętym tyłem. Do ich produkcji wykorzystano dane zebrane podczas niezliczonych godzin testów w tunelu aerodynamicznym. Efektem tych prac jest przede wszystkim konstrukcja dolnej rury, rury podsiodłowej i górnych rur tylnego trójkąta w REACTO oraz WARP TRI. Idealnie łączą one w sobie istotne parametry sztywności i aerodynamiki.
REMOTE LOCKOUT
Blokada amortyzatora przedniego lub tylnego za pomocą dźwigni na kierownicy. Pozwala na optymalny transfer energii w zależności od rodzaju nawierzchni i ukształtowania terenu.
SMART ENTRY
Wewnętrzne prowadzenie przewodów doprowadzone do perfekcji. Nasz system SMART ENTRY pozwala zablokować je pod odpowiednim napięciem. Dzięki temu nie musisz się obawiać żadnych niepokojących dźwięków, gdy trasa stanie się wyboista. Ponieważ wloty przewodów są w tym systemie całkowicie wymienne, jest on dostosowany do wielu rozwiązań: Di2, przewodów hydraulicznych czy mechanicznych.
THRU AXLE 12-148 ‘BOOST’
Nowy 148-mm standard piast (Boost) dodaje 6 mm szerokości w porównaniu do tradycyjnych tylnych piast. Z owoców tej zmiany korzystają szczególnie rowery z kołami 29” i 27,5”: bardziej płaski kąt szprych zwiększa sztywność boczną i wzmacnia koła, a krótsze dolne rury tylnego trójkąta poprawiają zwinność roweru.