Przejdź na nową stronę

AKTUALNOŚCI

2007-02-27

Multivan Merida Biking Team rozpoczyna sezon w pełni zmobilizowana.

W trakcie oficjalnej prezentacji drużyny Multivan Merida jedno było oczywiste: nastrój w najsilniejszej obecnie drużynie kolarskiej jest wspaniały i w nadchodzącym sezonie ma ona duże szanse na zaprezentowanie się jeszcze lepiej niż w poprzednim.

Jest to bardzo ambitne założenie, biorąc pod uwagę wyjątkowe osiągnięcia roku 2006, to jest trzy tytuły mistrzów świata, jedno zwycięstwo w generalnej klasyfikacji pucharowej, cztery zwycięstwa w pucharach i dwa tytuły mistrzów Europy.

Igrzyska Olimpijskie w Pekinie zaczynają rzucać już swój cień na poczynania wszystkich sportowców, którzy próbują zapewnić sobie jak najlepszą pozycję startową. W Pekinie Gunn-Rita Dahle Flesjå będzie miała szansę po raz drugi zdobyć olimpijskie złoto i jeśli wszystko pójdzie dobrze, do lipca ma szansę pobić rekord Juli Furtado 28 zwycięstw w wyścigach pucharowych. „Większe znaczenie od pobicia tego rekordu ma dla mnie każda z pojedynczych wygranych jako takich, a jeszcze bardziej interesuje mnie prowadzący do tego proces.” – odpowiada Dahle Flesjå. Podkreśla, że bardziej zależy jej na wygrywaniu wyścigów, niż na biciu rekordów za wszelką cenę. Jako aktualny mistrz świata w maratonie, Ralph Näf spogląda wstecz na najlepszy jak dotąd sezon w swojej karierze. „Tak naprawdę jestem jeszcze bardzo młody i dlatego wiem, że nie osiągnąłem jeszcze szczytu swoich możliwości” – Szwajcarski kolarz analizuje sytuację. Wygrana mistrzostwa świata w maratonie zwiększyła jeszcze pewność siebie kolarza, który dodaje, że czuje się teraz w jeszcze lepszej formie niż w zeszłym sezonie. Stałe miejsce wśród najlepszych kolarzy świata MTB zamuje José Hermida. „Zawsze chciałem utrzymać formę na najwyższym poziomie przez cały sezon” – komentuje Hiszpan swoje zeszłoroczne występy. W sezonie 2007 ma zamiar powtórzyć ten wyczyn dodając, że chciałby wspiąć się jeszcze wyżej na podium. W tym roku, Hermida i Näf zamierzają stworzyć najsilniejsza ekipę na wyścigi “Cape Epic”, gdzie uważani są za głównych pretendentów do zwycięstwa w klasyfikacji generalnej.

Moritz Milatz także zdecydował się na start w ośmiodniowym wyścigu etapowym w południowej Afryce, tworząc ekipę ze swoim współlokatorem Timem Böhme. Jako główny cel w nadchodzącym zezonie, aktualny mistrz Niemiec stawia sobie przełożenie swojej siły na bardziej stałe rezultaty.”W zeszłym roku popełniłem sporo błędów. Postanowiłem więc nie koncentrować się już tak bardzo na pojedynczych wynikach, ale starać się utrzymać wysoką formę przez cały sezon” – wyjaśniał Milatz w trakcie prezentacji.

Sezon 2007 zapowiada się interesująco także dla Niny Göhl. Po raz pierwszy postanowiła przerwać studia medyczne na cały semestr, żeby w pełni skoncentrować się na wyścigach. Taka decyzja wydaje się bardzo obiecująca, ponieważ młoda Niemka wygrała swój pierwszy wyścig w pucharze świata w roku 2006 jednocześnie normalnie studiując. Rok wcześniej w tym samym wyścigu to Ralf Näf zaliczył swoje pierwsze pucharowe zwycięstwo.W tych okolicznościach mistrzostwa świata, które mają się odbyć w Szkocji we wrześniu tego roku, wydają się jeszcze bardziej interesujące i obiecujące dla całej drużyny.

Nowym kolarzem w drużynie Multivan Merida jest Austriak Robert Gehbauer. Dzięki temu mistrzowi świata juniorów z roku 2005, drużyna planuje zaznaczyć swoją obecność w kategorii espoir (do 23 lat). Gehbauer skromnie komentuje swoją rolę: „Występowanie w barwach tej drużyny stanowi dla mnie wielką okazję. Mam nadzieję naprawdę dużo się nauczyć.” – mówi dwudziestolatek, który przez trzy lata był już zawodnikiem austriackiej drużyny Merida a teraz wszedł w skład drużyny międzynarodowej.

Rowery

W sezonie 2007 zawodnicy Multivan Merida Biking Team będą jeździć na pierwszej wersji 2008 ramy “Carbon FLX” Meridy. Ten model ramy typu hardtail (bez tylnego zawieszenia) został udoskonalony przez niemieckich inżynierów dzięki zastosowaniu nanotechnologii. Podczas gdy jej waga została znacznie obniżona, odpowiednio do 1160g (rama 18cali, wersja tarczowa) i do 1210g (rama 18 cali, wersja V-brake), sztywność przedniego widelca wzrosła o 15 %. W tylnym trójkącie inżynierowie znowu postawili na sprawdzoną i udoskonalona technologię FLEX-STAY, która filtruje wibracje dzięki swoim zoptymalizowanej charakterystyce tłumienia.