Przejdź na nową stronę

AKTUALNOŚCI

2016-01-13

"Przełajówka roku" - Cyclo Cross 500 na podium

Merida Cyclo Cross 500 zajęła 3. miejsce w plebiscycie „Przełajówka roku 2015/16” road.cc, jednego z najważniejszych światowych portali dotyczących kolarstwa szosowego. „To porządny rower za niewielkie pieniądze, solidny model do ścigania, który daje jednak wiele możliwości innego rodzaju jazdy” – czytamy w uzasadnieniu.
 

fot. road.cc

Ceniony portal road.cc uznał Meridę Cyclo Cross 500 za 3. najlepszy rower przełajowy 2015/16. Poniżej prezentujemy przetłumaczoną treść uzasadnienia wyboru. Dotyczy on modelu z kolekcji 2015, który ma swojego odpowiednika w tegorocznej wersji roweru.
 
„Za nieco poniżej 1000 funtów [cena w Polsce – 5449 zł] otrzymujemy najwyższej klasy ramę o potrójnie cieniowanych aluminiowych rurach, z wewnętrznie prowadzonymi przewodami i karbonowym przednim widelcem. Wszystko to zapewnia bardzo opanowane zachowanie Cyclo Crossa 500 w terenie, dobre szosowe nawyki i komfortową jazdę na szosie. Spora baza kół i dobre prowadzenie dają przewidywalność podczas szybkiej jazdy i walki z przeszkodami, np. stromymi zakrętami czy zjazdami. Sztywna oś thru-axle w przednim kole pozwala na precyzyjne toczenie się roweru i usuwa zbędną elastyczność. Jak w większości rowerów przełajowych w tej cenie, w tym także można zamontować błotniki i opony typu gravel do jazdy w zróżnicowanym terenie.

Testowaliśmy wersję z kolekcji 2015, ale wydaje się, że model z 2016 r. różni się głównie malowaniem. Prawdę mówiąc, Merida trafiła w dziesiątkę z wcześniejszym modelem, uwzględniając cenę, która pozostała bez zmian.

Cyclo Cross 500 znalazł się w naszym zestawieniu, bo to porządny rower za niewielkie pieniądze, solidny model do ścigania, który daje jednak wiele możliwości innego rodzaju jazdy”.


Cyclo Cross 500 z kolekcji 2015

Wcześniej portal road.cc opublikował obszerny test Meridy Cyclo Cross 500, przyznając rowerowi 4 gwiazdki na 5 możliwych. Poniżej prezentujemy wybrane opinie pochodzące z testu:

- “Jest wystarczająco lekki i responsywny, by się na nim ścigać i wystarczająco wszechstronny dla bardziej uniwersalnych zastosowań. Jazda nim to dobra zabawa i można go śmiało polecać”.

- „Prowadzenie Cyclo Crossa 500 w terenie jest dobre. Rower ma sporą bazę kół i zachowuje się przewidywalnie, reagując nieco wolniej niż rasowa wyścigówka”. 

- „Widelec roweru jest znakomity. 15-mm oś thru-axle zauważalnie usztywnia przód roweru, a prowadzenie w trudnym terenie jest naprawdę dobre […]”.

- „Rama jest wystarczająco sztywna, żeby dobrze przekazać włożoną moc. Jazda jest w odpowiednim stopniu twarda. Dolne rury tylnego trójkąta zostały zaprojektowane, by zapewnić nieco elastyczności, którą wspomaga również 27,2-mm sztyca”.

- „W trudnym terenie częściej wykorzystywałem górny chwyt niż łapy [zagięcie ramion kierownicy i obudowa klamkomanetek – red.]., styl Paryż-Roubaix. Merida zapewnia dodatkowe klamki hamulców do złapania w górnym chwycie […], które w połączeniu z hamulcami tarczowymi potrafią dobrze przystopować”.

- „Cyclo Cross 500 to sprawnie jeżdżący aluminiowy rower z karbonowym widelcem, porządnymi hamulcami i grupą Shimano 105, a waga poniżej 10 kg i cena poniżej 1000 funtów mówią same za siebie. Jest wystarczająco uniwersalny do codziennego użytku, ale można się także na nim ścigać. Prowadzenie roweru jest dobre, a wszystkie komponenty właściwie dobrane”.

- „Otrzymujecie wysokiej jakości ramę, dobre komponenty, w tym hamulce. Koła są nieco ciężkie, ale za to dobrze zbudowane i godne zaufania. Generalnie to dobry zestaw w dobrej cenie”.



Cyclo Cross 500 z kolekcji 2016

Zachęcamy do zapoznania się ze specyfikacją i geometrią omawianej Meridy Cyclo Cross 500 z kolekcji 2015, a także zastosowanymi w rowerze technologiami (kliknij).

W kolekcji 2016 Merida Polska znalazły się trzy modele przełajowe: Cyclo Cross 300, 500 i 700 (kliknij).