Przejdź na nową stronę

AKTUALNOŚCI

2017-03-24

Reacto w czołówce rowerów aero 2017

Reacto znalazło się w zestawieniu najlepszych rowerów aero 2017 magazynu "Cyclist". Wcześniej podał on 10 powodów, dla których można się zakochać w Reacto 7000-E. Najnowsza wersja tego roweru jest dostępna w Mobilnym Centrum Testowym Meridy.


 "[…] Aerodynamika w kolarstwie nie wymaga obecnie zbyt wielu słów. Rowery i mnóstwo danych mówią same za siebie" - czytamy na stronie magazynu "Cyclist". Pierwsze brytyjskie czasopismo poświęcone wyłącznie kolarstwu szosowemu przygotowało zestawienie  najlepszych rowerów aero 2017. W gronie "najświeższych, najszybszych i najbardziej stylowych rowerów aero w sezonie 2017" znalazła się Merida Reacto. Poniżej przedstawiamy tłumaczenie uzasadnienia decyzji "Cyclist", magazynu wielokrotnie nagradzanego prestiżowymi wyróżnieniami. 

"Mówi się, że Merida i Giant produkują 80% wszystkich rowerowych ram na świecie, więc Merida powinna wiedzieć co nieco o tym, jak zrobić dobry, czy w tym wypadku szybki, rower. 8-kg model [tyle waży m.in. wersja 7000-E – red.] trudno uznać za smukły, jednak Reacto ze świetnym skutkiem przez kilka lat służyło w wyścigach grupie Lampre-Merida, startował na nim m.in. mistrz świata z 2013 r., Rui Costa".


 
Wcześniej magazyn opublikował listę 10 powodów, dla których można się zakochać w Reacto 7000-E. Odnoszą się one do wersji roweru z kolekcji 2016, niemal identycznej jak model z kolekcji 2017. Poniżej przedstawiamt tłumaczenie oryginalnego tekstu.
 
"1. To rower mistrzów

Zobaczysz Reacto Team w mocnych akcjach na Giro d’Italia, to na nim ściga się m.in. Diego Ulissi i podwójny zwycięzca etapowy Sacha Modolo [obecnie Reacto jest na wyposażeniu grupy Bahrain-Merida, „Reacto jest z natury szybkie” - powiedział o nim Vincenzo Nibali, zwycięzca wszystkich trzech wielkich tourów – red.]. Duża część technologii zastosowanych w modelu zawodowców została wykorzystana w wersji 7000-E, mimo że kosztuje ona mniej niż połowę ceny roweru zawodowców!
 
2. Świetnie wygląda

Czarne matowe malowanie uzupełniają żywe czerwone elementy. To oznacza, że Reacto 7000-E  wzbudzi podziw na przejażdżkach czy wyścigach.
 
3. Ma kosmiczny design
 
Profile rur w kształcie kropli ze ściętym tyłem nie tylko fajnie wyglądają. Ich budowa wynika z wytycznych NACA [ang. National Advisory Committee for Aeronautics, amerykański komitet doradczy do spraw aeronautyki wchodzący w skład NASA – red.], by rower z łatwością przecinał powietrze.
 
4. Jest całkowicie aero

Wewnętrzne prowadzenie przewodów i tylny hamulec w systemie direct-mount [zintegrowany z kształtem ramy, umieszczony w cieniu aerodynamicznym pod suportem – red.] zapewniają schludny wygląd i aerodynamiczną efektywność. Każdy drobny szczegół, jak zintegrowany zacisk sztycy, został zaprojektowany dla oszczędności watów mocy na trasie.
 
5. Jest efektywny
 
Tylny trójkąt został stworzony dla optymalnego transferu mocy. Nie musisz się jednak obawiać zbyt dużej sztywności – układ karbonowych mat i profile rur wykorzystują technologię „Flex Stay” [specjalne ukształtowanie rur tylnego widelca – red.], dzięki czemu pracują one jak sprężyna płaska, pochłaniając i tłumiąc wibracje.  


 
6. Ma pomysłową sztycę

Aerodynamiczny kształt sztycy S-Flex wynika przede wszystkim z dążenia do prędkości, jednak nie zapomniano także o komforcie. Wcięcie u jej wierzchołka sprawia, że sztyca przypomina swoją elastycznością wersję 27,2-mm. Dodatkowo wibrację pochłania elastomerowa wkładka w sztycy.

7. Widelec też jest pomysłowy

Wewnętrzne  żebrowanie w widelcu ma zapewniać wyjątkową sztywność skrętną dla świetnego prowadzenia w zakrętach. To rozwiązanie poprawia także elastyczność pochłanianie drgań na nierównościach.

8. Ma bezbłędną zmianę biegów

Ultegra Di2 to złoty środek w świecie elektronicznego osprzętu. Zapewnia precyzyjną, szybką i godną zaufania zmianę biegów, która staję się coraz przystępniejsza.
 
9. Ma szybkie koła
 
Koła Fulcrum Racing Quatrro z 35-mm obręczami gwarantują dobrą równowagę między szybkością na prostej a zwinnym prowadzeniem w zakrętach. Nie są to najlżejsze koła, ale są za to szybkie i można na nich polegać.
 
10. Ma świetną cenę

3000 funtów za rower o specyfikacji tej klasy? Gdzie mamy wpłacić?".

***
Poznaj specyfikację i geometrię Reacto 7000-E z kolekcji 2017 oraz zastosowane w rowerze technologie: KLIKNIJ.

W kolekcji 2017 Merida Polska znalazło się osiem modeli Reacto. Zapoznaj się z nimi oraz pozostałymi rowerami szosowymi Merida: KLIKNIJ.



Sprawdź, jak jeździ Reacto 7000-E!
Rower jest dostępny w różnych rozmiarach w Mobilnym Centrum Testowym Meridy. W najbliższy weekend odwiedzi ono Wschowę (25 marca) i Leszno (26 marca). Wciąż można się zapisać na te i inne testy Meridy oraz zarezerwować rower dla siebie. Aby tego dokonać, wystarczy wypełnić formularz dostępny tutaj: ZAPISZ SIĘ.
 
Sprawdź relację i galerię z ostatnich testów w Poznaniu: KLIKNIJ.