AKTUALNOŚCI
2016-11-15
Scultura Disc przekonała "Cycling Weekly"
„Byłem w stanie zjeżdżać szybciej niż kiedykolwiek i czułem się na zjazdach pewniej niż kiedykolwiek” – czytamy o Sculturze Disc w „Cycling Weekly”, jednym z najważniejszych kolarskich i rowerowych czasopism świata. „To właśnie ten rower pozwolił mi się przełamać” - pisze autor, który wcześniej sceptycznie podchodził do hamulców tarczowych na szosie.
.jpg)
Magazyn „Cycling Weekly” opublikował w najnowszym wydaniu test Scultury Disc Team. Wydawany od 1891 roku brytyjski tygodnik jest jednym z najbardziej opiniotwórczych i najważniejszych kolarskich i rowerowych czasopism świata. Poniżej prezentujemy fragmenty recenzji Olivera Bridgewooda, który przejechał na rowerze ponad 1300 km.
Jazda
"[…] Wspinaczka na rowerze jest nieco trudniejsza niż na lżejszej wersji z hamulcami szczękowymi. Jednak gdy po raz pierwszy zmierzyłem się na nim z długim zjazdem, wszystko nabrało sensu. Zabrałem Sculturę Disc w Pireneje, by poddać go próbie w bardziej ekstremalnych warunkach niż te, z którymi mieliśmy do czynienia podczas oficjalnej premiery roweru [trasy Paryż-Roubaix i Wyścigu dookoła Flandrii – red.]. Scultura Disc szybko zdobyła mnie nie tylko neutralnym prowadzeniem, ale także pewnością, którą zapewniają hamulce tarczowe.
Rower jest dobry na zjazdach nie tylko z powodu swoich hydraulicznych hamulców tarczowych. […] Dzięki przeprojektowaniu i wzmocnieniu widelca, Merida stworzyła rower, który zachowuje się pewnie w czasie hamowania, a 160 mm tarcze i radiator [system Disc Cooler – red.] dobrze radzą sobie z odprowadzaniem ciepła. Sztywne osie zwiększają sztywność, a kiedy wjeżdżasz Sculturą Disc w zakręt, precyzyjnie trzyma się obranej drogi. Byłem w stanie zjeżdżać szybciej niż kiedykolwiek i czułem się na zjazdach pewniej niż kiedykolwiek.
Modulacja i praca klamkomanetek są rewelacyjne, a moc potrzebna do hamowania zachęca, by hamować późno. Co bardzo istotne, możliwość zjeżdżania z większą kontrolą nie tylko uczyniła mnie szybszym, zapewniła też większą ekscytację i dużo większą frajdę […]".
Wartość
"Biorąc pod uwagę osiągi i wysoką jakość roweru, jego cena jest uzasadniona i przyzwoita […]".
Werdykt
"Zajęło mi jakiś czas, by przekonać się do idei hamulców tarczowych w rowerach szosowych, to właśnie ten rower pozwolił mi się przełamać. […] Zjeżdżanie na Sculturze Disc zapewniło mi najlepszą zabawę, jaką kiedykolwiek miałem na szosówce. Jeżdżę na rowerach po to, by wywoływały na mojej twarzy uśmiech, i Scultura Disc zdecydowanie właśnie to zrobiła".
Ocena
Rama – 8
Specyfikacja – 9
Jazda – 9
Wartość – 7
Ocena końcowa – 8
Z pełną treścią testu można się zapoznać, pobierając plik pdf z oryginalną recenzją „Cycling Weekly” (kliknij).
***
Więcej informacji nt. projektu Scultury Disc: Nowa Scultura Disc - tarcze górą [video]
Więcej informacji nt. hamulców tarczowych na szosie: Tarcze wracają na szosę, będzie jak w MTB?
W kolekcji 2017 Merida Polska znalazło się 7 wersji Scultury z hamulcami tarczowymi. Można poznać ich szczegóły, klikając w poniższe zdjęcia.
Scultura Disc 5000

Scultura Disc 5000

Scultura Disc 4000

Scultura Disc 500

Scultura Disc 400

Scultura Disc 200

Scultura Disc 200

.jpg)
Magazyn „Cycling Weekly” opublikował w najnowszym wydaniu test Scultury Disc Team. Wydawany od 1891 roku brytyjski tygodnik jest jednym z najbardziej opiniotwórczych i najważniejszych kolarskich i rowerowych czasopism świata. Poniżej prezentujemy fragmenty recenzji Olivera Bridgewooda, który przejechał na rowerze ponad 1300 km.
Jazda
"[…] Wspinaczka na rowerze jest nieco trudniejsza niż na lżejszej wersji z hamulcami szczękowymi. Jednak gdy po raz pierwszy zmierzyłem się na nim z długim zjazdem, wszystko nabrało sensu. Zabrałem Sculturę Disc w Pireneje, by poddać go próbie w bardziej ekstremalnych warunkach niż te, z którymi mieliśmy do czynienia podczas oficjalnej premiery roweru [trasy Paryż-Roubaix i Wyścigu dookoła Flandrii – red.]. Scultura Disc szybko zdobyła mnie nie tylko neutralnym prowadzeniem, ale także pewnością, którą zapewniają hamulce tarczowe.
Rower jest dobry na zjazdach nie tylko z powodu swoich hydraulicznych hamulców tarczowych. […] Dzięki przeprojektowaniu i wzmocnieniu widelca, Merida stworzyła rower, który zachowuje się pewnie w czasie hamowania, a 160 mm tarcze i radiator [system Disc Cooler – red.] dobrze radzą sobie z odprowadzaniem ciepła. Sztywne osie zwiększają sztywność, a kiedy wjeżdżasz Sculturą Disc w zakręt, precyzyjnie trzyma się obranej drogi. Byłem w stanie zjeżdżać szybciej niż kiedykolwiek i czułem się na zjazdach pewniej niż kiedykolwiek.
Modulacja i praca klamkomanetek są rewelacyjne, a moc potrzebna do hamowania zachęca, by hamować późno. Co bardzo istotne, możliwość zjeżdżania z większą kontrolą nie tylko uczyniła mnie szybszym, zapewniła też większą ekscytację i dużo większą frajdę […]".
Wartość
"Biorąc pod uwagę osiągi i wysoką jakość roweru, jego cena jest uzasadniona i przyzwoita […]".
Werdykt
"Zajęło mi jakiś czas, by przekonać się do idei hamulców tarczowych w rowerach szosowych, to właśnie ten rower pozwolił mi się przełamać. […] Zjeżdżanie na Sculturze Disc zapewniło mi najlepszą zabawę, jaką kiedykolwiek miałem na szosówce. Jeżdżę na rowerach po to, by wywoływały na mojej twarzy uśmiech, i Scultura Disc zdecydowanie właśnie to zrobiła".
Ocena
Rama – 8
Specyfikacja – 9
Jazda – 9
Wartość – 7
Ocena końcowa – 8
Z pełną treścią testu można się zapoznać, pobierając plik pdf z oryginalną recenzją „Cycling Weekly” (kliknij).
***
Więcej informacji nt. projektu Scultury Disc: Nowa Scultura Disc - tarcze górą [video]
Więcej informacji nt. hamulców tarczowych na szosie: Tarcze wracają na szosę, będzie jak w MTB?
W kolekcji 2017 Merida Polska znalazło się 7 wersji Scultury z hamulcami tarczowymi. Można poznać ich szczegóły, klikając w poniższe zdjęcia.
Scultura Disc 5000

Scultura Disc 5000

Scultura Disc 4000

Scultura Disc 500

Scultura Disc 400

Scultura Disc 200

Scultura Disc 200

Najnowsze