Przejdź na nową stronę

CHARAKTERYSTYKA MODELI

BIG.NINE – szybki i bezkompromisowy

BIG.NINE
szybki i bezkompromisowy

BIG.NINE od lat wyznacza standardy w świecie hardtaili. Jest dostępny w wersjach karbonowych i aluminiowych, z wieloma różnymi projektami ram, które najlepiej wykorzystują zalety dużego koła. Z wyścigową geometrią jest idealnym partnerem na trasy XC i maratonów. Z kolei łagodniejsza geometria ram TFS i SPEED zapewnia bardziej komfortową i wyprostowaną pozycję.
NOWOCZESNA GEOMETRIA

Nasze modele karbonowe i aluminiowe z ramą Lite mają 422-mm zasięg, ostry 73,5° kąt rury podsiodłowej, 70° kąt główki ramy i 80-mm mostek (BIG. NINE – M). Takie wartości składają się na nowoczesną geometrię XC. Agresywna zwinność łączy się z siłą spokoju, w sam raz na dzisiejsze wymagające trasy.

TECHNOLOGIA BOOST

Wszystkie karbonowe modele BIG.NINE i wybrane aluminiowe wykorzystują technologię Boost w tylnym kole i, w bardzo wielu modelach, także w przednim kole. 148-mm standard piast z tyłu i 110-mm z przodu daje bardziej płaski kąt szprych, co zwiększa sztywność boczną i wzmacnia koło. To duża korzyść na wymagających trasach.

GOTOWY NA REGULOWANĄ SZTYCĘ

Wszystkie modele BIG.NINE aż do wersji 100 włącznie mają 30,9-mm sztycę i większą powierzchnię połączenia w okolicach rury górnej i podsiodłowej. Dzięki temu bez problemu można w rowerze zamontować regulowaną sztycę, coraz popularniejszą w świecie hardtaili.

 
NOWA RAMA BIG.NINE SPEED

Przed sezonem 2018 odświeżyliśmy ramę BIG.NINE TFS, tym razem całkowicie przeprojektowaliśmy ramę SPEED. Smukłe rury dają nie tylko nowy wygląd, ale także łagodniejszą geometrię z krótszą górną rurą i wyższą główką ramy. Zmianom w geometrii towarzyszy również nowe mocowanie hamulca w tylnym trójkącie i dodatkowe udogodnienia: stopka i mocowania błotników.

SMART ENTRY

Specjalny system blokuje wewnętrznie prowadzone przewody pod odpowiednim napięciem. Dzięki temu nie trzeba się obawiać żadnych niepokojących dźwięków, gdy trasa staje się wyboista. Wszystkie wloty w tym systemie są całkowicie wymienne, dlatego jest on dostosowany do wielu rozwiązań: Di2, przewodów hydraulicznych czy mechanicznych.

KARBONOWA SZTYCA S-FLEX

Specjalna sztyca S-Flex jest wykonana z karbonu, który sam w sobie ma właściwości tłumienia drgań. Nadaliśmy jej kształt, który dodatkowo zwiększa elastyczność i komfort. Jest ona dostępna w wybranych modelach i razem z rurami Flex Stay zapewnia wyjątkową wygodę.