CHARAKTERYSTYKA MODELI
ONE-SIXTY – definicja grawitacji
ONE.SIXTY
definicja grawitacji
Nasz zwycięzca testów łączy w sobie lekki projekt ramy i agresywną geometrię. Sprawne zawieszenie zapewnia niemal nieograniczony skok na zjazdach i dobrze radzi sobie także na podjazdach. Nieprzypadkowo ONE-SIXTY trafił na prestiżową listę Dirt 100 z najlepszymi produktami MTB w sezonie 2018.
ONE-SIXTY jest jedną z największych gwiazd wśród naszych rowerów z pełnym zawieszeniem. Wspólnie z Tonim Ferreiro startuje w Enduro World Series, otrzymał także wiele świetnych recenzji międzynarodowych mediów. Dziennikarze cenionego magazynu „MBR” nazwali go jednym z „najsłodszych na trasie i najbardziej sprawnych rowerów enduro”, którymi jeździli.
Otrzaskany w wyścigach i wychwalany przez światowe media ONE-SIXTY ma superkrótkie 430-mm dolne rury tylnego widelca, które zwiększają zwinność i dają lepszą zabawę na trasie. Jeśli dodamy do tego długi zasięg, mniejszy kąt główki ramy i niski środek ciężkości, otrzymujemy agresywną geometrię enduro.

Dolne mocowanie dampera porusza się wraz z ugięciem zawieszenia, zapewniając dużą czułość reakcji. Nasi inżynierowie precyzyjnie wpłynęli na współczynnik przełożenia i progresję dampera, który daje wrażenie większego skoku niż wynikałoby z nazwy ONE-SIXTY. Zawieszenie roweru zdaje się nie mieć dna, idealnie można je także kontrolować na podjazdach.

Dla obniżenia wagi i zwiększenia sztywności wszystkie modele ONE-SIXTY mają w sezonie 2019 karbonowy łącznik zawieszenia. Materiał ramy można wybrać stosownie do upodobań i budżetu, decydując się na wersję w pełni aluminiową bądź hybrydową z karbonowym przednim trójkątem i aluminiowym tyłem (CFA).
Wszystkie modele ONE-SIXTY wykorzystują technologię Boost w przednim i tylnym kole. 110-mm standard piast z przodu i 148-mm z tyłu zapewnia bardziej płaski kąt szprych, co zwiększa sztywność boczną i wzmacnia koło. To korzyść nie do przecenienia na wymagających trasach.

Krótszy metryczny damper ze zwiększonym skokiem dał naszym projektantom dodatkową swobodę w tworzeniu ramy. Dzięki rozwiązaniom dotyczącym łożysk, damper wytrzymuje także większe siły nacisku i ma lepszą żywotność. W połączeniu z łożyskami górnego mocowania trunnion uzyskano również większą czułość zawieszenia, którego praca może być idealnie dostosowana do potrzeb.
