Przejdź na nową stronę

CHARAKTERYSTYKA MODELI

REACTO - aerodynamika to nie wszystko

REACTO
wszechstronne wyścigowe geny

Przeprojektowane w 2018 r. REACTO zwycięża w testach światowych mediów i pomaga grupie Bahrain-Merida zwyciężać na trasach WorldTouru. Rower zdobył także prestiżową nagrodę Design & Innovation 2018 („zaskakująco komfortowy”, „jeśli chodzi o jazdę, po prostu odstawia konkurencję” – czytamy w werdykcie). Jest lżejszy i bardziej komfortowy od poprzednika, wyprzedza go także pod względem aerodynamiki. Co istotne, różnica w efektywności aerodynamicznej między REACTO a REACTO DISC wynosi mniej niż 1 wat. To jeden z wielu powodów, by docenić korzyści płynące z zastosowania hamulców tarczowych na szosie.
WYŻSZY KOMFORT

Komfort nowego REACTO wykracza daleko poza wartości znane z kategorii aero. Wygodę poprawiono w nim dzięki przeprojektowaniu górnych rur tylnego widelca i nowej sztycy S-Flex o smuklejszym przekroju i powiększonym okienku z pełną wkładką elastomerową. Efekt: komfort odczuwany na siodełku jest aż o 24% wyższy niż w poprzedniej wersji roweru.

ZINTEGROWANY KOKPIT

Modele z ramą CF4 mają zintegrowany kokpit Vision Metron 6D zaprojektowany przez Meridę. Poprawia on aerodynamikę całości i pozwala schować złącza Di2. Integracja zapewnia także bardzo czysty i nowoczesny wygląd.

SZTYWNE OSIE

REACTO DISC ma 12-mm sztywne osie dla większej sztywności roweru i precyzyjnego dopasowania tarczy hamulcowej podczas zmiany koła. Takie rozwiązanie zapewnia niezmienne położenie tarczy hamulcowej względem zacisku i łatwe wypięcie koła bez użycia narzędzi. Modele CF4 wykorzystują system R.A.T., który pozwala błyskawicznie otworzyć i zamknąć oś.

 
HAMULCE SZCZĘKOWE I TARCZOWE

REACTO jest dostępne zarówno z klasycznymi hamulcami, jak i z hamulcami tarczowymi. W zależności od wersji, stosujemy mocowanie hamulca w systemie direct mount bądź flat mount (z chłodzeniem Disc Cooler z przodu i z tyłu) dla jak najlepszej jakości hamowania. Zacisk mocowania hamulca tarczowego w systemie flat mount znajduje się na dolnej rurze tylnego trójkąta. Takie rozwiązanie pozwala na lepsze przeniesienie sił hamowania i dobrze chroni hamulec schowany w tylnym trójkącie.

 
PRECYZYJNE STEROWANIE

Wszystkie modele REACTO mają w pełni karbonowy widelec ze stożkową rurą sterową. Taki zestaw zapewnia precyzyjne i pewne prowadzenie. Modele aluminiowe i karbonowe CF2 mają główkę o wymiarach 1 1/8” u góry i 1 1/2” na dole. High-endowe wersje CF4 są smuklejsze, a ich główka ramy ma 1 1/8” u góry i 1 1/4” na dole.

DISC COOLER

Efektywny system chłodzący wykorzystuje aluminiowe żebra w okolicach mocowania zacisku hamulca tarczowego. W tym miejscu efektywnie odprowadzają one nadmiar ciepła, zapewniając stałą jakość hamowania. Dzięki temu systemowi hamulec nagrzewa się o 35% mniej i szybciej się schładza.