Przejdź na nową stronę

CHARAKTERYSTYKA MODELI

SCULTURA – wszechstronne wyścigowe geny

SCULTURA
wszechstronne wyścigowe geny

Nasza lekka szosówka SCULTURA wiele razy udowodniła swoją jakość, prowadząc do zwycięstw w najważniejszych wyścigach świata. Jest dostępna także jako SCULTURA DISC z hamulcami tarczowymi („być może najlepsza Merida w historii”, „przykład na to, jak wiele może zyskać rower dzięki dobrze wykorzystanym tarczówkom” – magazyn „Cyclist”). Niezależnie od wersji, zachwyca połączeniem komfortu i szybkości, a także gotowością do zwycięskiej wspinaczki.
AERO PROFILE RUR

Wiedzę zebraną w tunelu aerodynamicznym podczas tworzenia REACTO wykorzystaliśmy także w projekcie SCULTURY. W jej ramie zastosowaliśmy profile rur NACA Fastback. Mają one kształt kropli ze ściętym tyłem i są zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki. Zapewniają tym samym idealny przepływ powietrza przy najlżejszej możliwej wadze.

LEKKO NA TRASIE

Waga to nie wszystko, ale w rowerze szosowym znaczy wiele. Rama CF4 klasycznej Scultury waży 850 g (rozmiar M/L), rama Scultury Disc w tym samym rozmiarze – 1000 g. Liczbom tym towarzyszą świetne wartości pozostałych parametrów, które składają się na bardzo udaną całość.

SZTYWNE OSIE

Wszystkie modele SCULTURA DISC mają 12-mm sztywne osie dla większej sztywności i precyzyjnego dopasowania tarczy hamulcowej podczas zmiany koła. Modele CF4 wykorzystują system R.A.T., który pozwala błyskawicznie otworzyć i zamknąć oś.

 
OPONY 25 MM

Zarówno klasyczna SCULTURA, jak i SCULTURA DISC toczą się na oponach 25 mm. Zapewniają one świetną trakcję i lepsze przeniesienie sił hamowania na drogę. Szersze opony poprawiają również komfort jazdy. Zakres zastosować SCULTURY DISC jeszcze bardziej zwiększa możliwość wykorzystania w niej opon o szerokości 28 mm.

 
PRECYZYJNE PROWADZENIE

Wszystkie modele SCULTURA mają w pełni karbonowy widelec ze stożkową rurą sterową. Taki zestaw zapewnia precyzyjne i pewne prowadzenie. Modele aluminiowe i karbonowe CF2 mają główkę o wymiarach 1 1/8” u góry i 1 1/2” na dole. High-endowe wersje CF4 są smuklejsze, a ich główka ramy ma 1 1/8” u góry i 1 1/4” na dole.

DISC COOLER

Efektywny system chłodzący wykorzystuje aluminiowe żebra w okolicach mocowania zacisku hamulca tarczowego. W tym miejscu efektywnie odprowadzają one nadmiar ciepła, zapewniając stałą jakość hamowania. Dzięki temu systemowi hamulec nagrzewa się o 35% mniej i szybciej się schładza.