TESTY ROWERÓW

2018-04-18

Silex 200 - alternatywa dla wygodnych szosówek wg road.cc

Wszechstronność Meridy Silex 200 pozwoliła jej trafić na listę 10 najlepszych długodystansowych rowerów szosowych. Przygotowane przez road.cc zestawienie obejmuje modele w cenie poniżej 1000 funtów. 


– To najwszechstronniejszy rower w historii Meridy – mówią o nowym modelu Silex jego projektanci. Znajduje to odzwierciedlenie w najnowszym zestawieniu road.cc, jednego z czołowych szosowych portali świata. Przygotował on listę 10 najlepszych rowerów szosowych do długodystansowej jazdy. Trafił na nią Silex 200. Poniżej znajduje się tłumaczenie materiału. 

"Cały dzień w siodle za rozsądną cenę

Rowery szosowe długodystansowe oraz z kategorii endurance, zaprojektowane i wyposażone z myślą o komforcie, są najpopularniejszymi szosówkami w Wielkiej Brytanii.
 
Na długodystansowe rowery szosowe, w pełni karbonowe i z elektrycznym osprzętem, możesz wydać bardzo wiele, ale my skupimy się na rowerach w cenie poniżej 1000 funtów […].
 
W tej cenie możesz się spodziewać rowerów z aluminiowymi ramami i karbonowymi widelcami oraz głównie osprzętem Shimano, najczęściej 105, Tiagrą i Sorą. Możesz w tej cenie znaleźć rower z karbonową ramą, ale najpewniej będzie to oznaczało gorsze komponenty, żeby zrównoważyć kosztowną ramę. Zasadniczo lepsze części otrzymasz z ramą aluminiową, dużo tańszą niż karbonową. Nowoczesne aluminiowe ramy są bardzo dobre, dalekie od twardej jazdy, z której były znane.


 
Wiele ram w tej cenie najważniejsze cechy ma takie same jak ramy z wyższej półki cenowej. Otrzymujesz więc ten sam akcent położony na komfort, tę samą wyprostowaną pozycję i miejsce na szerokie opony. Większość rowerów ma co najmniej 25-mm opony i pozwoli założyć jeszcze szersze. Jedną z korzyści wynikających z hamulców tarczowych jest to, że pozwolą łatwo założyć szersze opony.
 
W rowerach z tej półki cenowej znajdziecie zarówno hamulce tarczowe, jak i szczękowe. Każde z nich mają swoje zalety. Tarczówki są generalnie lepsze w trudnych warunkach pogodowych, ale są też cięższe i droższe. Hamulce szczękowe są lżejsze i tańsze, ale nie tak dobre w deszczu. Większość producentów zapewnia wybór, ale w tej cenie hamulce szczękowe zapewniają najlepszy stosunek jakości do ceny. Hamulce tarczowe w rowerach w tej cenie będą mechaniczne. Są dobre, ale nie tak mocne i godne zaufania jak hydrauliczne hamulce tarczowe. Żeby mieć długodystansowy rower szosowy z hydraulicznymi hamulcami tarczowymi, musisz wydać więcej.



Merida Silex 200

Merida nie produkuje już swojego modelu endurance Ride. Został on zastąpiony nowym Sileksem, bardzo wszechstronnym rowerem, którego przeznaczenie obejmuje wszystko od długodystansowego ścigania się, przez eksplorowanie szutrowych dróg aż po łatwiejsze ścieżki. Nową linie otwiera wart 1000 funtów [cena w Wielkiej Brytanii – red.] Silex 200 z 9-biegową grupą Shimano Sora i mechanicznymi hamulcami tarczowymi Promax Decore R. Dzięki korbie 48/32 i kasecie 11-32 otrzymujesz bardzo niskie przełożenia.
 
Komponenty Sora ustępują Tiagrze, którą zwykle znajdziesz w tej kategorii rowerów, ale rama ze stopu aluminium 6066 i w pełni karbonowy widelec zapewniają ogromny potencjał rozbudowy. Rama Silex Lite z modelu 200 została wykorzystana także w modelu Silex 700 z grupą Ultegra".



***
Poznaj specyfikację i geometrię Meridy Silex 200 oraz zastosowane w rowerze technologie: KLIKNIJ.

Czytaj także
Nowa Merida Silex - każda droga jest Twoja [video] - KLIKNIJ

Silex - idealny rower gravelowy wg off-road.cc - KLIKNIJ
Silex i Reacto z nagrodą Taiwan Excellence 2018 - KLIKNIJ
Silex - "wschodząca gwiazda gravelowego świata?" - KLIKNIJ
Silex 600 oczarował bikeWorld.pl - KLIKNIJ
Silex wśród najlepszych modeli gravelowych 2018 [video] - KLIKNIJ

Poznaj wszystkie modele Silex z kolekcji 2018 Merida Polska - KLIKNIJ