Przejdź na nową stronę

AKTUALNOŚCI

2016-12-14

Ninety-Six Team zwycięzcą testu "World of MTB"

Merida Ninety-Six Team otrzymała tytuł "zwycięzcy testu" niemieckiego magazynu "World of MTB". Czasopismo określa rower mianem "rasowej maszyny wyścigowej". "Nowy Ninety-Six sprawi, że każdy zawodnik będzie skakał z radości" - czytamy.



Merida Ninety-Six Team została świetnie oceniona przez niemiecki magazyn "World of MTB". Rower, który przez wiele lat święcił triumfy na trasach Pucharu Świata, powrócił po wielu modyfikacjach. Zmiany wprowadzone do nowej odsłony roweru przypadły do gustu niemieckiemu magazynowi, który przyznał mu tytuł "zwycięzcy testu". Poniżej prezentujemy tłumaczenie testu "World of MTB". Redakcja czasopisma sprawdziła na trasie model z kołami 29".

"Merida Ninety-Six Team
Rasowa maszyna wyścigowa

ROWER


Merida wprowadziła nową generację modelu Ninety-Six na sezon 2016. […] Oryginalna wersja powstała w 2007 roku i była produkowana do 2011. Wtedy zastąpiono ją modelem Ninety-Nine. Nazwa Meridy Ninety-Six odnosi się do wielkości skoku zawieszenia, które ma z tyłu 96 mm. Bardzo zaangażowany w rozwój nowego modelu był Multivan Merida Biking Team [...].

Najbardziej rzucającym się w oczy elementem roweru jest damper, który Merida umieszcza poziomo pod górną rurą, podobnie jak w pierwszej generacji tego modelu. Korzyścią wynikającą z takiej konfiguracji powinno być zminimalizowane pompowania przy pedałowaniu i bardziej bezpośredni transfer mocy. 


By sprostać wymaganiom zawodowców, w rowerze skrócono bazę kół i zwiększono zasięg (reach) ramy. Efekty nowej geometrii powinny być odczuwalne w lepszej kontroli i stabilności na zjazdach, a także zwinniejszym prowadzeniu roweru. Merida ma własny system "Smart Entry" odpowiedzialny za wewnętrzne prowadzenie przewodów.  Mechanizm zacisków pozwala zablokować napięte przewody przy wejściu do ramy, dzięki czemu można uniknąć niepokojących dźwięków w trakcie jazdy. Przewody regulowanej sztycy, a także Di2, mogą być prowadzone w rowerze wewnętrznie. Powiązanie rozmiaru ramy z wielkością koła pozwala Meridzie zapewnić tę samą kinematykę niezależnie od wzrostu rowerzysty. Rozmiary S i M są dostępne z kołami 27,5”, a M, L i XL toczą się na kołach 29". 

NA TRASIE

Nowy Ninety-Six ma iście wyścigową geometrię. Pozycja na nim jest typowo sportowa jak przystało na rower cross country. Kokpit jest umieszczony nisko, kierownica nie jest zbyt szeroka, a zawieszeniu nie brakuje sportowej sztywności. System zawieszenia Meridy pozostaje niewzruszony podczas przyspieszania czy na podjazdach. Znajdująca się po lewej stronie dźwignia pozwala jednocześnie zablokować przedni i tylny amortyzator. Jakkolwiek, prawie wcale nie korzystaliśmy z tej funkcji. Dzięki sztywnemu ustawieniu zawieszenia nie było potrzeby blokowania tyłu.



Nowy napęd SRAM XX1 Eagle zapewnia Meridzie Ninety-Six zakres 500% 12 przełożeń. Full Meridy jest bardzo chętny do wspinaczki. Nawet na stromych sekcjach przednie koło pewnie trzyma się podłoża i umożliwia precyzyjne prowadzenie roweru. Gdy mierzyliśmy się ze zjazdami, zaczęliśmy doceniać dodatkowy komfort zapewniamy przez fulla w porównaniu z hardtailem. Bezpośrednie prowadzenie pozwala każdy ciasny zakręt pokonywać superprecyzyjnie. Rower nie staje się nerwowy nawet przy dużych prędkościach i można mu zaufać.
 
WERDYKT

Nowy Ninety-Six sprawi, że każdy zawodnik będzie skakał z radości. Geometria, odpowiednia specyfikacja i przekonujące osiągi pozwolą wykręcić imponujące czasy przejazdu". 

***
Zachęcamy do zapoznania się ze specyfikacją Merida Ninety-Six 9.Team, a także jej geometrią i zastosowanymi w niej technologiami

Poniżej przedstawiono wszystkie wersje Ninety-Six dostępne w kolekcji 2017 Merida Polska. Można się z nimi zapoznać, klikając w zdjęcie danego modelu.

Ninety-Six 9.Team


Ninety-Six 7.Team


Ninety-Six 9.7000


Ninety-Six 9.XT


Ninety-Six 9.6000


Ninety-Six 9.800


Ninety-Six 7.800


Ninety-Six 9.600


Ninety-Six 7.600


NINETY-SIX - legenda powraca!
- szczegóły nowego projektu roweru.