Przejdź na nową stronę

AKTUALNOŚCI

2017-04-19

Togoparts.com poleca modele Speeder

Popularny azjatycki portal rowerowy togoparts.com przyjrzał się rowerom Merida z serii Speeder. Rowery szosowe z prostą kierownicą zdobyły jego uznanie. W kolekcji 2017 Merida Polska znalazło się 10 wersji Speedera.



Poniżej prezentujemy tłumaczenie przeglądu rowerów z serii Speeder. Ukazał się on na togoparts.com, jednym z czołowych azjatyckich portali rowerowych. Aby poznać specyfikację i pozostałe szczegóły omawianych modeli, należy kliknąć w ich zdjęcie.

"Dzięki ponad 40-letniemu doświadczeniu Merida jest znana jako jeden z najważniejszych producentów rowerów na świecie. Marka rozwijała się przez dekady, by tworzyć coraz lżejsze, szybsze i lepsze modele […]. Obecnie Merida jest jedną z czołowych marek rowerowych świata, na równi z innymi dużo słynniejszymi europejskimi markami czy nawet je przewyższająca.
 
Seria Merida Speeder to iście szosowe rowery. Wyposażono je jednak w prostą kierownicę, dzięki czemu są one dużo wygodniejsze. Można na nich przyjąć bardziej wyprostowaną pozycję niż na szosówkach z »barankami«, dlatego ważniejszy w Speederze jest komfort jazdy niż szybkość wiążąca się z aerodynamiką. W związku z tym jest on lepiej przystosowany do rekreacyjnej czy treningowej jazdy, świetnie sprawdzi się także na co dzień np. podczas dojazdów do pracy.


Modelem o najlepszej specyfikacji w tej serii jest Speeder 4000. Tylko on ma karbonową ramę, w której zastosowano opatentowaną technologię Meridy Nano Matrix Carbon. Wykorzystuje ona nanocząstki wzmacniające oparte na żywicy epoksydowej wiązanie, co daje nawet 40% wyższą odporność na uderzenia. W ramie zastosowano także technologię AWS [Anto Wrinkle System – red.], która pozwala na maksymalne wygładzenie wewnętrznej powierzchni ramy i zmniejsza jej wagę [ulepszona struktura rur oznacza także większą sztywność i wytrzymałość oraz lepszy rozkład obciążeń – red]. Zarówno górne, jak i dolne rury tylnego trójkąta mają specjalny kształt wynikający z technologii Flex Stay, dzięki czemu efektywnie pochłaniają one nierówności na trasie. Hamulce Shimano, wyposażone w duże 160-mm tarcze z przodu i z tyłu, zapewniają bardzo dobrą siłę hamowania nawet przy dużych prędkościach na zjazdach. Dzięki tarczom zmniejsza się także ryzyko utraty efektywności hamowania w deszczu. Napęd to połączenie komponentów Shimano, takich jak przedniej przerzutki 105 i tylnej Ultegry, która w zestawie z kasetą 11-28 zapewnia płynną zmianę przełożeń. Speeder 4000 ma karbonowy mostek i sztycę, jedynie kierownica jest aluminiowa.


[…] Kolejnym modelem z tej serii jest Speeder 500 z aluminiową ramą i karbonowym widelcem. Wszystkie przewody roweru zostały poprowadzone wewnętrznie z użyciem dobrze przemyślanych wlotów i wylotów, co pozwala nie tylko na łatwą obsługę i czyszczenie roweru, ale zapewnia także »czysty« wygląd. Model ten jest wyposażony w przednią i tylną przerzutkę Ultegra i kompaktową kobę FSA Gossamer 50/34. Pasuje ona idealnie do kasety 11-28, a rower zapewnia odpowiednią szybkość do sprintów i zakres przełożeń ułatwiający wspinaczkę na ostrych podjazdach. Nieco cięższe koła Merida comp 22 wyposażono w opony Maxxis Detonator, a oszczędność wagi uzyskano dzięki karbonowemu mostkowi i sztycy.


 Poniżej wersji 500 plasuje się Speeder 400. Ma taką samą aluminiową ramę, inaczej niż w wersji 500 zastosowano w nim jednak aluminiowy widelec. Zamiast komponentów Shimano Ultegra w modelu 400 wykorzystano Shimano 105. Nie są tak lekkie, ale 105 również zapewnia bardzo płynną zmianę przełożeń, nawet pod dużym obciążeniem, np. podczas jazdy pod górę. Hydrauliczne hamulce tarczowe w rowerze to wersja Shimano M315, nieco cięższa niż w modelu 500. Mostek Speederze 400 jest karbonowy, a kierownica i sztyca są aluminiowe. Mimo nieco cięższych komponentów rower waży ok. 10 kg, co jest bardzo przyzwoitym wynikiem jak na tego typu sprzęt.


Jednym z podstawowych modeli tej serii jest Speeder 300, idealny dla każdego, kto oczekuje solidnego roweru z kategorii fitness z prostą kierownicą i w przystępnej cenie. Komponenty roweru to w większości Shimano Tiagra z 10-rzędową kasetą (11-28), czyli podstawowa szosowa grupa osprzętu Shimano. Korba roweru to jednak kompaktowy model FSA Omega 50-34. Wszystkie kluczowe elementy roweru są aluminiowe, żeby zachować niską cenę roweru, jednak ich jakość jest znakomita.

Podsumowując, rowery Speeder zostały stworzone nie tylko z myślą o urodzonych »ścigantach«. Idealnie nadają się także do codziennego użytkowania".



Sprawdź, jak jeździ Speeder! Karbonowy Speeder 5000 jest dostępny w różnych rozmiarach w Mobilnym Centrum Testowym Meridy. W najbliższą sobotę odwiedzi ono Olsztyn (22 kwietnia). Wciąż można się zapisać na te i inne testy Meridy oraz zarezerwować rower dla siebie. Aby tego dokonać, wystarczy wypełnić formularz dostępny tutaj: ZAPISZ SIĘ.

W kolekcji 2017 Merida Polska znalazło się 10 wersji rowerów Speeder, w tym modele damskie. Aby poznać szczegóły wszystkich wersji, które nie zostały przedstawione w przeglądzie powyżej, wystarczy kliknąć w zdjecia.

Speeder 400 Juliet


Speeder 300 Juliet


Speeder 200


Speeder 100


Speeder 100 Juliet


Speeder 20