Przejdź na nową stronę

AKTUALNOŚCI

2016-12-07

Big.Nine 9000 najlepszym hardtailem wg magazynu "Bike"

Merida Big.Nine 9000 wygrała test porównawczy nowych wyścigowych hardtaili niemieckiego magazynu „Bike”. W pokonanym polu zostawiła 10 rywali, otrzymała tytuł „Best in Test” i ocenę „super”. „Zwycięzca testu. Najniższa waga, wyposażenie z najwyższej półki i czysta frajda podczas jazdy. Big.Nine to wszechstronny ścigacz” – czytamy.
 

 
Nowa Merida Big.Nine wygrała prestiżowy test porównawczy niemieckiego magazynu „Bike”. Big.Nine 9000 zwyciężył w teście 11 nowych wyścigowych hardtaili, który ukazał się w wydaniu 1/2017 magazynu. Zdobył w nim najwięcej punktów spośród wszystkich modeli w zestawieniu (221), a jedno z czołowych europejskich czasopism rowerowych przyznało mu tytuł „Best in Test” i ocenę „super”. Wcześniej, w wydaniu 10/2016, „Bike” przetestował wersję Team nowej Meridy Big.Nine: "Bike": nowy Big.Nine jest super.
 
Poniżej prezentujemy tłumaczenie najnowszego werdyktu magazynu „Bike”. 
 
„Po imponującym teście wersji Team w „Bike” 10/16 wiedzieliśmy, że w 2017 roku musimy uważać na Meridę Big.Nine. Dobrze przemyślana karbonowa rama waży tylko 960 gramów, 80 gramów więcej niż w poprzednim teście, ale wciąż zajmuje czołowe pozycje obok Scotta i Canyona. Wyposażona w high-endowe karbonowe koła i złoty widelec Fox, jest droższa o 500 euro od wersji Team [w Polsce rower jest dostępny w tej samej cenie co Big.Nine Team - red.], a czarny matowy design zapewnia jej nutkę elegancji. Mimo to zadbaliśmy o właściwą kąpiel błotną roweru. Ze względu na długą górną rurę, wyścigowa pozycja jest na nim dość oczywista. Krótkie dolne rury tylnego widelca i stromy kąt główki ramy zapewniają bardzo zwinne prowadzenie roweru i pozwalają mu z łatwością przelatywać przez zakręty. Przełożenia 1x11 Shimano z nową kasetą 11-46 zapewniają podobny zakres biegów jak SRAM 1x11. Jakkolwiek, na długich szutrowych zjazdach brakowało nam jednego przełożenia ze względu na 32-zębową korbę. Szerokie opony Race-King mimo płytkiego bieżnika zrobiły na testerach wrażenie.
 
Podsumowanie
Zwycięzca testu. Najniższa waga, wyposażenie z najwyższej półki i czysta frajda podczas jazdy. Big.Nine to wszechstronny ścigacz. 
 
Tester Markus Schulte-Lünzum:
Merida imponowała w każdej sytuacji – nieważne, czy był to maraton, cross country czy etapówka – to prawdziwie wszechstronna maszyna. Szkoda, że w 2017 roku nie będzie walczyła o zwycięstwa w Pucharze Świata”.
 
Z oryginalną wersją testu można się zapoznać, pobierając pdf.
 
Rowery, które wzięły udział w teście (kolejność alfabetyczna): Canyon Exceed CF SLX 8.9 Pro, Corratec Revolution 29 SL XTR, Cube Elite C:68 Race, Ghost Lector World Cup UC, KTM Myroon 29 Sonic 12, Merida Big.Nine 9000, Niner Air 9 RDO Race, Radon Jealous 9.0 SL, Scott Scale RC 900 SL, Specialized Epic Pro Carb. WC HT, Storck Rebel Nine Platinum G3. 


Zapraszamy do zapoznania się ze specyfikacją Meridy Big.Nine 9000, jej geometrią i zastosowanymi w niej technologiami, a także dodatkowymi zdjęciami roweru.
 
Rama CF5 Big.Nine 9000 została wykorzystana również w dostępnej w Polsce wersji Big.Nine Team

W Polsce jest także dostępny model Big.Nine 9000 z kolekcji 2016.