Przejdź na nową stronę

AKTUALNOŚCI

2018-04-09

Reacto wśród najlepszych i najszybszych rowerów aero 2018

Reacto zostało uznane za jeden z najlepszych i najszybszych rowerów aero 2018. Wyróżnił je road.cc, czołowy szosowy portal świata.



„Najnowsze aerodynamiczne rowery są bardziej opływowe niż kiedykolwiek, a wykorzystane w nich technologie pozwoliły zwiększyć ich komfort” – czytamy na road.cc. Czołowy szosowy portal świata przygotował zestawienie najlepszych i najszybszych rowerów aero 2018. Wśród 15 modeli znalazło sie Reacto (portal nie wskazał konkretnej wersji Reacto – red.]. Poniżej przedstawiamy tłumaczenie werdyktu road.cc.
 
Reacto


„Merida odnowiła swoje Reacto, żeby, jak twierdzi, było lżejsze, bardziej komfortowe i efektywniejsze aerodynamicznie niż wcześniej. Dokonała tego m.in. przez odchudzenie kształtów rur czy niższe połączenie górnych rur tylnego trójkąta z rurą podsiodłową.  

Merida – tajwańska marka pod względem inżynieryjnym mocno związana z Niemcami – podaje, że nowe Reacto przy prędkości 45 km/h jest efektywniejsze od poprzednika o 8 watów. To około 5% poprawy.
 
Komfort poprawiono przez przeprojektowanie górnych rur tylnego trójkąta oraz dzięki nowej sztycy S-Flex o smuklejszym przekroju i większemu okienku z wkładką elastomerową, które pozwala na większe ugięcia w dół. 

W sezonie 2018 Merida po raz pierwszy oferuje Reacto także w wersji z hamulcami tarczowymi”.
 


Sprawdź, jak jeździ nowe Reacto! Model 6000 jest dostępny w różnych rozmiarach w Mobilnym Centrum Testowym Meridy. Aby zarezrwować rower na testy, wystarczy wypełnić formularz dostępny tutaj: ZAPISZ SIĘ.
 
Poniżej przedstawiamy dodatkowe informacje portalu road.cc towarzyszące zestawieniu. Odnoszą się one do rowerów aero jako coraz istotniejszej kategorii szosówek.
 
„Dzięki wydłużonym kształtom rur i innym elementom ułatwiającym przechytrzyć wiatr, rowery aero zapewniają mały, ale przydatny wzrost szybkości. Eleganckie kształty sprawiają, że wyróżniają się także wyglądem […].
 
W ciągu zaledwie kilku lat modele aero trafiły do głównego rowerowego nurtu. Najnowsze modele zdaniem producentów są szybsze niż kiedykolwiek i nie przypominają już podczas jazdy niewygodnych aerodynamicznych modeli sprzed lat. Rowery te wykorzystują aerodynamiczne elementy rowerów do jazdy na czas. Równoważą przy tym wymogi dotyczące wagi i sztywności, tworząc całość, która, przynajmniej na papierze, sprawia wrażenie idealnego wszechstronnego wyboru. Jadąc z jakąkolwiek przyzwoitą prędkością, większość wysiłku skupia się na pokonaniu oporów powietrza. Zmniejszenie ich oznacza więc, że możesz jechać szybciej albo utrzymywać daną prędkością, oszczędzając siły. Kto by tak nie chciał?

 
Największy wpływ na opory powietrza ma twoje ciało. Zmniejszyć te opory pomoże założenie obcisłego stroju, podobnie jak zrzucenie wagi. Jednak ok. 20% oporów wynika z aerodynamiki roweru. Dla inżynierów i projektantów to wystarczająco dużo, by tworzyć bardziej opływowe szosowe ramy i inne komponenty. Rowery aero szybko przyjęły się w zawodowym peletonie, w którym o zwycięstwie decydują detale i od lat dąży się do tego, by zapewniały one przewagę na trasie. Dążenie do jak najmniejszej wagi było główną siła napędową rozwoju ram. To ona razem ze sztywnością były dwoma najważniejszymi czynnikami wpływającymi na kształt ram. Obecnie większość rowerów jest lekka, wiele z nich waży dużo mniej niż 6,8 kg, czyli mniej niż wartość będąca limitem UCI dla zawodowców. Większość z nich ma także dużą sztywność.
 
Wszystko to sprawiło, że aerodynamika stała się istotna dla producentów […]. Większość z nich testuje swoje rowery w tunelu aerodynamicznym. Mimo to modele aero nie powielają jednego idealnego opływowego kształtu. Różni inżynierowie wybierają różne sposoby na poprawę aerodynamiki. W ich projektach widoczne są jednak wspólne trendy: ścięte profile rur, zintegrowane hamulce i wewnętrzne prowadzenie przewodów”.

Poznaj wszystkie rowery szosowe z kolekcji 2018: KLIKNIJ.

***
Czytaj także
Nowe Reacto - aerodynamika to nie wszystko (szczegóły techniczne i wypowiedzi projektantów) - KLIKNIJ
Reacto 6000 - zobacz test długodystansowy [video] - KLIKNIJ
Nagroda Design & Innovation 2018 dla Reacto [video] - KLIKNIJ
Silex i Reacto z nagrodą Taiwan Excellence 2018 - KLIKNIJ
Superrowery 2017/18: Reacto na podium, Scultura też wysoko - KLIKNIJ
Szczegółowy test Reacto Disc Team-E na road.cc - 4,5 gwiazdki na 5 możliwych - KLIKNIJ
Cyclingnews przedstawia rower Colbrellego na sezon 2018 - KLIKNIJ
Reacto jednym z najpiękniejszych rowerów 2017 [video] - KLIKNIJ
Nowe Reacto - poezja dla "Szosy" - KLIKNIJ
Scultura i Reacto wśród najlepszych rowerów aero 2017/18 - KLIKNIJ
"bikeBoard" przetestował nowe Reacto - KLIKNIJ
bikeWorld.pl o nowym Reacto KLIKNIJ
Zobacz Reacto LTD, specjalny rower z okazji mistrzostw świata - KLIKNIJ
Jak przystosować rower szosowy do triathlonu? - KLIKNIJ