"Jeśli szukasz dobrego i stosunkowo lekkiego roweru górskiego na wycieczki i jazdę w terenie, powinieneś rozejrzeć się za tym modelem" – pisze o Meridzie Big.Nine 500 Bikemag.hu, czołowy węgierski portal rowerowy.

" />

AKTUALNOŚCI

2018-12-05

Big.Nine 500: "szczęście początkującego"

"Jeśli szukasz dobrego i stosunkowo lekkiego roweru górskiego na wycieczki i jazdę w terenie, powinieneś rozejrzeć się za tym modelem" – pisze o Meridzie Big.Nine 500 Bikemag.hu, czołowy węgierski portal rowerowy.


Merida Big.Nine 500 została uznana w tym roku przez "bikeBoard" najlepszym hardtailem w cenie 4 tys. zł [KLIKNIJ]. Popularny rower trafił także na testy Bikemag.hu, czołowego węgierskiego portalu rowerowego. Poniżej przedstawiamy obszerne fragmenty testu zatytułowanego "Szczęście początkującego". Z oryginałem można zapoznać się pod TYM linkiem.

Testowaliśmy już rowery z serii Big.Nine. Jeśli chodzi o „500”, zgadza się nazwa, ale docelowi użytkownicy, geometria, cena i wyposażenie tego roweru są inne niż we wcześniej sprawdzanych modelach. Jedna rzecz jest jednak wspólna. To olśniewający wygląd Big.Nine’ów.
 

[…] Dla kogo tak naprawdę jest ten model? Dla tych, którzy chcą kupić swój pierwszy wysokiej jakości rower górski albo dla tych, którzy potrzebują godnego zaufania roweru w teren, ale nie chcą wydawać fortuny. Rower nie ma wyścigowej geometrii i nie wymusza takiej pozycji, ponieważ większość jego użytkowników raczej nie będzie na nim startowało w niczym poważniejszym niż maratony MTB. Może to być też rower dla zupełnie początkujących. Jest łatwy w prowadzeniu dzięki kątowy główki ramy wynoszącemu 70 stopni. Ma także wyższą główkę ramy dla uzyskania wygodnej pozycji na rowerze. Z myślą o niej Big.Nine ma też krótszą górną rurę i krótszą bazę kół […].


Koła 29” toczą się bez wysiłku po kamieniach, których nie brakowało podczas testów na wyspie Brac w Chorwacji. Opony Maxxis Ikon nie miały odpowiedniego bieżnika na taki teren […]. Są jednak odpowiednie na lokalne węgierskie ścieżki, zwłaszcza jeśli szukasz uniwersalnych opony na cały sezon. Jeśli potrzebujesz roweru w tej kategorii cenowej, prawdopodobnie będziesz też jeździł na szosie i na pewno z tymi oponami nie zdrętwieją ci na niej dłonie, ponieważ ich bieżnik Ikonów na asfalcie powoduje bardzo nieznaczne wibracje. Osobiście założyłbym szersze opony niż fabryczne 2,2”, pasowałyby nawet 2,4”, z tego względu, że tył roweru jest bardzo sztywny, co jest dobre dla efektywnego transferu mocy, ale traci na tym komfort.
 

Czy wspominałem już, że Big.Nine 500 wygląda oszałamiająco? Podoba się wielu osobom i wszędzie zwraca na siebie uwagę. Ma efektowne malowanie, gładkie spawy i wewnętrzne prowadzenie przewodów! […]. Nie można też narzekać na wyposażenie. Widelec Manitou Markhor Comp zdecydowanie wyróżnia się w tej półce cenowej […]. Nie zawiódł nas: działa płynnie, jest lekki i można go łatwo dostosować do swoich potrzeb, ma też dobrą blokadę. Daje poczucie stabilności, z pewnością dzięki osi thru-axle […].


500 ma napęd Shimano Deore 2x10, który ubóstwiam. Dlaczego grupa ze średniej półki jest moją ulubioną? Zawsze lubiłem systemy zmiany biegów Shimano, ponieważ wymagały użycia mniejszej siły niż w przypadku rozwiązań konkurencji. XT oraz XTR zostały z czasem zmienione, by zapewnić uczucie jak w grupach SRAM, więcej niż szorstkie, i wymagają dużego wysiłku. Nawet SLX reaguje twardo, czego nie lubię. Oczywiście to subiektywne odczucie, wielu zawodników lubi wyraźną zmianę przełożeń sygnalizowaną głośnym dźwiękiem. System Deore nie działa tak ostro, jest wyjątkowo komfortowy i nie wymaga żadnego wysiłku, jest też bardzo cichy […] i dobrze zmienia biegi pod obciążeniem […].

Rower jest dostępny także w srebrnym malowaniu - KLIKNIJ.
 

Shimano słynie z produkcji najlepszych hamulców w branży w każdej kategorii cenowej. Przednia 180-mm tarcza i tylna 160-mm gwarantują, że zatrzymasz się w każdych warunkach. Eleganckim i zaawansowanym technicznie rozwiązaniem jest mocowanie hamulca w systemie Post Mount na dolnych rurach tylnego trójkąta [rozwiązanie to dobrze chroni hamulec przed wpływami zewnętrznymi i poprawia rozkład sił hamowania, dodatkową korzyścią jest wewnętrzne prowadzenie przewodów – red.].
 

[…] Waga roweru wynosi 12,38 kg, co w tej kategorii cenowej jest dobrym wynikiem. Łatwo można jednak zejść poniżej 12 kg, wymieniając parę elementów, choć nie wydaje mi się, żeby docelowi użytkownicy tego roweru mieli bzika na punkcie jak najniższej wagi. Cena roweru jest bardzo rozsądna jak na specyfikację i zachowanie roweru na trasie [...]. Jeśli szukasz dobrego i stosunkowo lekkiego roweru górskiego na wycieczki i jazdę w terenie, powinieneś rozejrzeć się za tym modelem".

***
Sprawdź szczegóły Meridy Big.Nine 500 - KLIKNIJ.

Poznaj inne testy Big.Nine'a (kliknij w link poniżej)
Big.Nine 500: najlepszy hardtail za 4 tys. zł wg "bikeBoardu"
Big.Nine 500 Lite w teście "bikeBoardu": "pomoże wygrywać"
Big.Nine 500 Lite przypadł do gustu bikeWorld.pl [video]
Mróz i błoto nie dały rady. Big.Nine 500 Lite na podium w debiucie [video]
Big.Nine 800 - odkryj aluminium na nowo [video]
Zawodowy Big.Nine pomógł amatorowi
Big.Nine XT: szybkość i dobra zabawa

BikeRadar chwali Big.Nine'a
Big.Nine 4000 - jeden z najlepszych wg bikeWorld.pl [video]
Big.Nine 4000: najlepszy rower na maraton wg "bikeBoardu"
Big.Nine 4000 doceniony przez "Vélo Vert"
Big.Nine 9000 przebojem sezonu w magazynie "Bike"
Big.Nine 600 z dobrą oceną "bikeBoardu"
Big.Nine 7000 z oceną celującą od mtb-xc.pl
Big.Nine Team - "niesamowicie lekki, wyjątkowo szybki"
Big.Nine 9000 najlepszym hardtailem wg magazynu "Bike"
Nowy Big.Nine zachwycił bikeWorld.pl
Big.Nine 800 polecany przez "aktiv Radfahren"
"Bike": nowy Big.Nine jest super
Nowy Big.Nine chwalony przez "bikeBoard"