Przejdź na nową stronę

AKTUALNOŚCI

2018-01-11

Cyclo Cross 5000 z dobrą oceną BikeRadar

"Sprawdza się zarówno na wyścigach, jak i w codziennych zastosowaniach. Idealnie wszechstronna przełajówka" - pisze o Meridzie Cyclo Cross 5000 BikeRadar, jeden z czołowych rowerowych portali świata. Przyznał on rowerowi 4 gwiazdki na 5 możliwych.


Cyclo Cross 5000 został świetnie oceniony przez BikeRadar, jeden z czołowyc rowerowych portali świata. Choć model ten pochodzi z kolekcji 2017, ta sama rama (Race disc CF3 R12) została wykorzystana w Cyclo Cross 7000 i 6000 z kolekcji 2018. Poniżej prezentujemy tłumaczenie testu. 
 
"Merida to potężna firma z bogatym doświadczeniem w wyścigach na szosie i w terenie. Może nie ma tak krzykliwego marketingu jak niektóre inne marki, ale za to jej rowery mają w sobie mocny europejski wkład z niemieckim designem i rozbudowanym rozwojem w Europie.
 
W pełni karbonowy wysokiej jakości frameset, hydrauliczne hamulce tarczowe, napęd 1x i odpowiedni design – wszystko to waży poniżej 9 kg i kosztuje nieco powyżej 2 tys. funtów [cena w Wielkiej Brytanii – red.]. Taka propozycja nie może być przeoczona, zanim naszą ekonomię dotknie Brexit. Jak przystało na nowoczesny rower, ma sztywne osie z przodu i z tyłu, wewnętrzne prowadzenie przewodów i stożkową główkę ramy o wymiarach 1 1/8"-1 1/2".


 
Rower ma asymetryczne obręcze i dolne rury tylnego trójkąta, a także wyraźny skos niższej części dolnej rury i rury podsiodłowej w stronę pozbawionej napędu, by zrównoważyć siły pedałowania. Odpowiednie osiągi zapewnia również wkład suportu press-fit 86,5 mm. Masywne haki kół przyjmują sztywną oś thru-axle, obejmują także otwory do mocowania zacisków hamulca post mount oraz otwory do mocowania błotników. Podczas gdy miejsca na oponę w przednim widelcu jest sporo, z tyłu prześwit jest nieco graniczony przez szerokie, spłaszczone dolne rurki tylnego trójkąta i mostek między górnymi rurami [...].
 
SRAM Apex to to podstawowa grupa w hierarchii 1x, ale zapewnia dobrą zmianę biegów i pozwala uniknąć niepożądanych zachowań łańcucha. Rower jest także przystosowany do założenia dwurzędowej korby.
 
Z 40-zębową korbą i kasetą 11-42, Cyclo Cross 5000 radzi sobie niemal w każdej sytuacji. Doceniliśmy to wiele razy podczas testów w trudnym terenie, gdy warunki pogodowe nie sprzyjały szybkiemu poruszaniu się naprzód. Geometria naszego roweru w rozmiarze 56/L jest bardzo szosowa, z solidnym zasięgiem, 150-mm główką ramy i dłuższymi dolnymi rurami tylnego trójkąta, które wpływają na 1012-mm bazę kół. Dodajmy do tego 72,5-kąt główki ramy i otrzymujemy idealną stabilność przy każdej prędkości i w każdym terenie odpowiednim dla 33-mm opon. Otrzymujemy również pozycję tak niską, jaką tylko można sobie życzyć poza szosą.

 
Zestaw kół Merida Expert CC ma 32 szprychy i niski profil aluminiowych obręczy, odpowiedni dla opon Maxxisa, w które wyposażono rower. Solidne 25-mm obręcze pozwalają założyć nie tylko seryjne 33-mm Mud Wrestlery, ale nawet 35-mm opony dla dodatkowego komfortu i przyczepności. Stosunkowo niski profil opon i dobrze rozmieszczone klocki bieżnika sprawiają, że Maxxisy całkiem nieźle toczą się na szosie oraz są wspaniałymi wszechstronnymi gumami w terenie. Mają zaskakująco dobrą przyczepność zarówno w suchych warunkach, jak i mokrym błocie, z którego szybko się oczyszczają […].
 
Godziny jazdy między drzewami i korzeniami na liściastych singletrackach potwierdziły pewność i zwinność roweru przekładającą się na precyzyjne prowadzenie. Cyclo Cross dobrze radzi sobie także na nierównościach […]. Rama z widelcem z pewnością jest wystarczająco dobra, żeby służyła do wyścigów, choć szybsze koła i inna kaseta dodatkowo zwiększyłyby potencjał wyścigowy.
 
Zbliżona do szosowej pozycja doskonale sprawdza się w terenie, a rower jest otwarty na wiele różnych możliwości. Ma mocowania błotników, można w nim też założyć nieco węższe szosowe opony. Dzięki temu możesz mieć idealnego partnera do treningów w każdych warunkach czy towarzysza codziennych przejażdżek.
 
Werdykt
 
Sprawdza się zarówno w wyścigach, jak i codziennych zastosowaniach. Idealnie wszechstronna przełajówka. 
 
Ocena
 
4 gwiazdki na 5 możliwych
 
Plusy
 
Wszechstronność, jakość ramy z widelcem, hydrauliczna grupa Apex.
 
Minusy
 
Solidne, ale nie wyścigowe koła, nieco twardy przód.
 
Kup, jeśli
 
Jesteś otwarty na łączenie jazdy na szosie i w terenie za dobre pieniądze.
 
Dodatkowe informacje
 
Grupa osprzętu Apex ma tę samą pozycję łap [zagięcie ramion kierownicy i obudowa klamkomanetek – red.] co w droższych grupach. Zapewnia też podobne odczucia.
 
Napęd SRAM pozwala na sprawną i bezproblemową zmianę biegów.
 
Zmiana opon pozwoli lepiej przystosować Cyclo Crossa do szosowych obowiązków".

Artykuł oryginalnie ukazał się w grudniowym wydaniu "Cycling Plus", najpopularniejszego brytyjskiego magazynu rowerowego. Pobierz pdf z oryginalną treścią testu: KLIKNIJ.

***
Cyclo Cross 5000 został wcześniej przetestowany przez bikeworld.pl. "Fenomenem konstrukcji przełajówki Meridy jest wszechstronność - z jednej strony zaawansowany rower do ścigania, a z drugiej solidna dawka uniwersalności, dzięki której Cyclo Cross 5000 może stać się »tym jedynym rowerem w Waszym garażu« (oczywiście mowa tu o rowerach z kołem 28"!). Aha... na koniec: 5000 z jego metalicznym lakierem wygląda nieprzyzwoicie dobrze!” – czytamy w podsumowaniu testu. Poznaj jego pełną wersję: KLIKNIJ.

Obejrzyj video towarzyszące testowi.

Poznaj specyfikację i geometrię Meridy Cyclo Cross 5000 oraz zastosowane w rowerze technologie: KLIKNIJ.

Poznaj 10 powodów, by wybrać rower przełajowy [video] - KLIKNIJ.
Przełajówka dla początkujących - co to za rower i dla kogo? [video] - KLIKNIJ.
Cyclo Cross 6000 jedną z najlepszych przełajówek wg "RCUK" - KLIKNIJ.
Cyclo Cross w przełajowej czołówce road.cc - KLIKNIJ.

Kliknij w zdjęcia poniżej, by poznać szczegóły rowerów przełajowych z kolekcji 2018.

Cyclo Cross 7000

Cyclo Cross 6000


Cyclo Cross 600

Cyclo Cross 400

Cyclo Cross 300

Cyclo Cross 100