Przejdź na nową stronę

AKTUALNOŚCI

2019-03-06

Big.Nine 5000 w magazynie "Bike": dopracowany i gotowy na wyścigi

"To dopracowany model o kompletnym wyposażeniu, który praktycznie w wersji seryjnej może stanąć na starcie [...]" - pisze o Meridzie Big.Nine 5000 magazyn "Bike" w teście "maratonowych sztywniaków A.D. 2019".



"Dlaczego ludzie ścigają się wciąż na hardtailach? Bo są esenscją kolarstwa, czyli wydajnego zbierania dużej liczby kilometrów przy możliwości samodzielnego zdobywania gór i czerpania przyjemności z jazdy po ścieżkach. Z pewnością zgodzą się z tym tysiące polskich maratończyków, którzy w każdy sezonowy weekend wylewają hektolitry potu, pochłaniając przy okazji góry bananów". Tak rozpoczyna swój test magazyn "Bike", który sprawdził kilka nowych hardtaili, w tym Meridę Big.Nine 5000.
 
Rowery z zestawienia musiały spełniać następujące kryteria: "1. wytrzymała rama, umożliwiająca przyjęcie sportowej pozycji, 2. osprzęt, który będzie działać w każdych warunkach, w tym w błocie, i 3. powietrzny mortyzator z przodu, który można ustawić do wagi użytkownika".


fot. Velonews.pl

Oto, co "Bike" sądzi o Big.Ninie 5000. Z pełną treścią materiału oraz ocenami pozostałych rowerów z testu można się zapoznać w wydaiu 3/2019 magazynu "Bike".

"Big.Nine to jeden z kilku modeli Meridy z tej serii, opartych na ramie opisanej jako CF3, a ważącej w rozmiarze L (testowanym) niewiele więcej niż 1300 gramów. W parze z dość ciężkim napędem 2x11 (ze względu na większą liczbę elementów zwykle cięższym niż 1x12), ale lekkimi komponentami, takimi jak dodatki z serii Merida Expert CC (typu karbonowa sztyca czy lekkie aluminiowe obręcze), udało się zbić wagę poniżej 12 kilogramów i to na dętkach. Także widelec jest dość rozsądny wagowo, bo waży w okolicach 1800 gramów. Ciekawostka? Korba ma małe tarcze 34/24, co w parze z trybem 11-42 pozwala uzyskać bardzo miękkie przełożenia.

Także pozycja od razu jest sportowa, z niskim przodem, a seryjne opony Ikon to model uniwersalny, lekko się toczą i pozostają łatwe w kontroli również w błocie. Merida ma wyważoną geometrię z kątem widelca 70 stopni, co sprawia, że łatwo skręca, zupełnie brak jej ociężałości typowej dla niektórych twentyninerów. W parze z lekkimi kołami rower gładko się prowadzi i automatycznie zachęca do rozwijania większych prędkości. Za komfort odpowiada głównie widelec, ale i opony o dużej objętości, bo gruba sztyca jest dość twarda.


fot. Velonews.pl

Widelec nie jest bardzo szybki, ale pozwala na wykorzystanie pełni skoku, gdy przeszkody stają się poważne, ma też sprawnie działającą manetkę blokady z wyraźniej rozdzielonymi dźwigniami. Najsłabszy element to hamulce, wymagające długiego docierania prostych, stalowych tarcz. Polecamy natychmiastowe przejście na system bezdętkowy, rower będzie wówczas lżejszy o kolejne 200-300 gramów.
 
Merida Big.Nine to dopracowany model o kompletnym wyposażeniu, który praktycznie w wersji seryjnej może stanąć na starcie peletonu. Ma bardzo szeroki zakres przełożeń i sportową pozycję. Rama jest dość lekka i sztywna. Poza tym rower efektywnie wygląda!".

***
Zobacz szczegóły Meridy Big.Nine 5000.

Czytaj także
Big.Nine NX-Edition: rower na ultramaratony [video]
Big.Nine NX-Edition w teście - "działa świetnie" [video]
Była Żaba, jest Żabenix. Zobacz nowy rower startowy SzajBajka [video]
Big.Nine 9000 - najlepszy hardtail w teście "World of MTB"
Tańsze hardtaile - Big.Nine 100 wśród najlepszych
Big.Nine 500: "szczęście początkującego"
Big.Nine 500: najlepszy hardtail za 4 tys. zł wg "bikeBoardu"
Big.Nine 500 Lite w teście "bikeBoardu": "pomoże wygrywać"
Big.Nine 500 Lite przypadł do gustu bikeWorld.pl [video]
Mróz i błoto nie dały rady. Big.Nine 500 Lite na podium w debiucie [video]
Big.Nine 800 - odkryj aluminium na nowo [video]
Zawodowy Big.Nine pomógł amatorowi
Big.Nine XT: szybkość i dobra zabawa

BikeRadar chwali Big.Nine'a
Big.Nine 4000 - jeden z najlepszych wg bikeWorld.pl [video]
Big.Nine 4000: najlepszy rower na maraton wg "bikeBoardu"
Big.Nine 4000 doceniony przez "Vélo Vert"
Big.Nine 9000 przebojem sezonu w magazynie "Bike"
Big.Nine 600 z dobrą oceną "bikeBoardu"
Big.Nine 7000 z oceną celującą od mtb-xc.pl
Big.Nine Team - "niesamowicie lekki, wyjątkowo szybki"
Big.Nine 9000 najlepszym hardtailem wg magazynu "Bike"
Nowy Big.Nine zachwycił bikeWorld.pl
Big.Nine 800 polecany przez "aktiv Radfahren"
"Bike": nowy Big.Nine jest super
Nowy Big.Nine chwalony przez "bikeBoard"