AKTUALNOŚCI

2019-02-21

Reacto Disc - najlepszy rower szosowy w teście magazynu "Tour"

Reacto Disc Team-E wygrało test porównawczy niemieckiego magazynu „Tour”. Rower pokonał mocną konkurencję i zdobył wynik 1,5 w skali 1-6, prawdopodobnie najlepszy w historii testów Meridy w "kolarskim magazynie nr 1 w Europie". "Spełnia najwyższe wymagania" - czytamy o Reacto.



Merida Reacto Disc Team-E została uznana najlepszym rowerem szosowym w teście porównawczym magazynu "Tour". Reacto uzyskało wynik 1,5, najlepszy spośród wszystkich modeli z zestawienia (skala 1-6, w której 1 to maksymalna ocena). To prawdopodobnie najlepszy wynik w długoletniej historii testów rowerów Merida w "kolarskim magazynie nr 1 w Europie".



Test stanowił przegląd wielu rozwiązań: hamulców szczękowych i tarczowych, lekkich ram do wspinaczki i ram aero, mechanicznej i elektronicznej zmiany biegów. Rowery, które wzięłu udział w teście, były podzielone na trzy grupy ze względu na cenę. Poniżej podajemy poszczególne modele oraz ich oceny.

- 8900-15 000 euro:
- Merida Reacto Disc Team-E (1,5)
- Trek Madone SLR 9 Disc eTap (1,8)
- Storck Aernario.2 Signature (1,8)
- Basso Diamante SV (1,9)



- 4400-7500 euro:
- Rose X-Light 6 Disc Red eTaP AXS (1,6)
- Cannondale SystemSix HiMod Ultegra Di2 (1,7)
- Storck Facenario.3 Comp SRAM Red eTap (1,8)
- Scott Foil 10 (1,9).

- 1000-3600 euro:
- Canyon Aeroad CF SL 7.0 (1,9)
- Giant Propel Advanced 0 (2,3)
- Specialized Allez Sprint Comp (2,5)
- Radon R1 105 (2,9).



Reacto Disc Team-E - werdykt magazynu "Tour"

"Zawodowe rowery szosowe są synonimem rowerów, które wyznaczają granice możliwości, »non plus ultra«. Reacto Disc w barwach Bahrain-Merida Pro Cycling Teamu to prawdziwy zawodowy rower. Gdy mamy do czynienia ze sprzętem »non plus ultra«, zawsze towarzyszą mu różne opinie. Nie podlega jednak dyskusji, że ten rower spełnia najwyższe wymagania.

Jego karbonowa rama jest sztywna i relatywnie lekka, a do tego całkiem komfortowa jak na model aero. Połączenie opływowego kokpitu Vision i wysokich karbonowych obręczy pozwala uzyskiwać Reacto czołowe wyniki w tunelu aerodynamicznym.



Jeśli chodzi o wagę, Reacto płaci tę samą cenę jak wszystkie rowery z hamulcami tarczowymi. Jest dostępne także z hamulcami szczękowi, które zmniejszają wagę poniżej 7 kg. Biorąc pod uwagę poziom techniczny i porównując z innymi zawodowymi rowerami szosowymi, Reacto jest relatywnie tanie.

+ Bardzo dobra aerodynamika
+ Komfortowy jak na rower aero
+ Stabilna charakterystyka jazdy
+ Bezkompromisowa specyfikacja".



Pełną treść testu można znaleźć w wydaniu 3/2019 magazynu "Tour".

Wcześniej to samo Reacto uzyskało 9 na 10 punktów w teście road.cc, jednego z najważniejszych kolarskich portali świata. Poniżej prezentujemy fragmenty testu brytyjskiego portalu, z obszerniejszym tłumaczeniem można się zapoznać na www.rowerymerida.pl, a z oryginałem na road.cc.

"Nowa Merida Reacto Disc Team-E to szybki i responsywny rower aero, który zapewnia mnóstwo komfortu oraz, dzięki hamulcom tarczowym, możliwość jazdy w każdych warunkach pogodowych. Ten rower to absolutne mistrzostwo".



"Generalne odczucie to solidność. Reacto startuje szybko i pięknie reaguje, gdy wkładasz coraz większy wysiłek, żeby odjechać z peletonu, »zespawać« i dojść do grupy czy po prostu »siedzieć na kole« komuś, kto mocno prze do przodu".

"Byłem zadowolony z geometrii CF4, ponieważ wprowadza ona w efektywny ofensywny tryb. Masz poczucie, że przez cały czas jesteś w pozycji wyścigowej – to w porządku, o ile właśnie tego szukasz. Możesz wykorzystać podkładki, żeby podnieść przód roweru, ale nie masz co liczyć na zrelaksowaną pozycję. To w końcu geometria wykorzystywana przez Bahrain Merida Pro Cycling Team w największych wyścigach na świecie […]".

Komfort

"Przy całej tej gadce o aerodynamice i szybkości łatwo zapomnieć o komforcie, a to ważna kwestia, nawet w rowerach zorientowanych na osiągi tak jak ten. Trudno skupić się na wykręcaniu poważnych watów, gdy czujesz się na siodełku poobijany i posiniaczony. Poprzednia wersja Reacto była znacznie wygodniejsza niż wiele innych rowerów aero, a nowa wersja robi pod tym względem dalsze postępy".

"Nie sądźcie, że sztyca S-Flex to sztuczka marketingowa. Ja z początku tak myślałem, ale okazało się, że Reacto rzeczywiście jest bardzo komfortowe, zwłaszcza jak na rower aero, który wykorzystuje »gumy« 25 mm. Niektóre modele aero sprawiają, że tęsknisz za szerszymi oponami i niższym ciśnieniem, ale na tym rowerze czułem się wyjątkowo komfortowo na nawierzchniach różnej klasy".



"Kokpit Vision Metron 5D też jest całkiem komfortowy. Jego góra ma kształt podyktowany aerodynamiką, ale dodatkową korzyścią z niego jest to, że można oprzeć na kokpicie całe dłonie, gdy chcesz im zafundować trochę odpoczynku […]. Bardzo spodobał mi się też kształt dolnego chwytu, ze spłaszczoną częścią poniżej klamkomanetek i sporym przedłużeniem do tyłu, jest więc duży zakres dopasowania pozycji dłoni, gdy jedziesz w niskiej aerodynamicznej pozycji.

Siodło Prologo Zero II PAS CPC to kolejny znakomity komponent, choć, jak wszyscy wiemy, siodełka to indywidualna kwestia. Materiał CPC na jego powierzchni to superprzyczepny elastyczny polimer, który zapewniał wystarczające tarcie, żebym nie przesuwał się do przodu i zatrzymywał mnie, gdy mocno pracowałem w dolnym chwycie.

Podsumowując, nie waham się powiedzieć, że Reacto to jeden z najbardziej komfortowych rowerów aero, jakim kiedykolwiek jechałem".



Budowa

"Merida Reacto Disc Team-E to model high-endowy, ekskluzywny, z grupą Shimano Dura-Ace, włączając w to elektroniczną zmianę biegów Di2 i hydrauliczne hamulce tarczowe, a także koła and DT Swiss PRC 1400 Spline 65 z karbonowymi obręczami.
 
Trudno przyczepić się do grupy Dura-Ace. Działa znakomicie, jest lekka, łatwo ją ładować (złącze schowane jest w komorze na spodniej stronie kokpitu), a hamulce działają kapitalnie w każdych warunkach".

"Koła DT Swiss PRC 1400 Spline 65 z karbonowymi 65-mm obręczami i piastami 240 też są znakomite. Jeśli będziesz chciał, możesz na nie założyć szytki […]".
 
"Merida Reacto Disc Team-E porusza się w przestrzeni superrowerów [...]".
 


Podsumowanie
 
"Merida Reacto Disc Team-E to znakomity ścigacz na zawodowym poziomie. Zaprojektowany dla efektywności aerodynamicznej, szybko reaguje, jest komfortowy i ma wspaniałą specyfikację. Pewnie niewiele osób może sobie na niego pozwolić, ale przystępniejsze modele Reacto też wyglądają bardzo atrakcyjnie".

Werdykt

"Wyjątkowy rower aero, który szybko reaguje, ma oszałamiającą specyfikację i zapewnia mnóstwo komfortu".
 
Ocena: 9/10.

***
Zobacz szczegóły Reacto Disc Team-E z kolekcji 2019.

Sprawdź wszystkie rowery szosowe z kolekcji 2019.

Czytaj także
Test Reacto Disc Team-E: "wyjątkowy rower aero z mnóstwem komfortu"
Nowe Reacto - aerodynamika to nie wszystko (szczegóły techniczne i wypowiedzi projektantów)
Colbrelli daje pierwsze zwycięstwo Bahrain-Merida w sezonie [video]
Zobacz rowery Bahrain-Merida na sezon 2019 [wiele zdjęć]
Nowy sezon Bahrain-Merida, Nibali chce historycznego sukcesu
Bahrain-Merida przyspiesza. Do grupy dołącza McLaren
Rowery szosowe Merida w czołówce popularności
PZKol zezwolił na hamulce tarczowe na szosie
Dlaczego warto mieć szosówkę? Legenda MTB radzi [wywiad]
Reacto czy Scultura? Wybór należy do Ciebie. Zobacz specjalne modele Your Choice
Jak poprawić zjazdy? Poznaj 6 wskazówek, żeby być jak Nibali [video]
Kadencja na rowerze - dlaczego jest ważna i jak ją podkręcić?